  • Data: 2013-04-14 23:07:29
    Temat: Zasilane modułu GSM z akumulatorków AAA
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po chwili przerwy zabrałem się w końcu za montaż telefonu komórkowego w
    wersji "retro" o którym pisałem wcześniej. Na razie wytrawiłem
    tymczasową wersję PCB*, z elementami do montażu przewlekanego. W chwili
    obecnej płytka nie zawiera obwodu zasilania - tymczasowo planuję zasilać
    ją po prostu z trzech bateryjek AAA. Zastosowany moduł GSM (Motorola
    D15) nie jest zbyt wybredny co do zasilania, napięcie musi się mieścić
    między 3V a 6V.

    Zastanawiam się tylko jak zachowa się układ, gdy akumulatorki zaczną się
    wyczerpywać. Czy stwarza to jakieś zagrożenie dla modułu?

    * W chwili wolnego czasu spróbuję zrobić wersję SMD, ze zintegrowanym
    układem ładowania i akumulatorkiem od komórki.

    BTW: Jakie tranzystory SMD będą najbliższymi odpowiednikami BD139 i BD140?

    BTW2: Czy napięcia zmiana zasiania wspomnianego modułu GSM (z około 5V
    do około 3,7V) może znacząco wpłynąć na poziom sygnału na wyjściu
    słuchawkowym? Czy powinienem się liczyć z możliwością, iż poziom sygnału
    spadnie na tyle, że będzie konieczne poszukanie lepszego wzmacniacza
    (np. jakiś scalak zasilany ze step-upa)?