  • 11. Data: 2017-01-02 23:42:57
    Temat: Re: Zasilacz 12V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > No niby jest na Allegro. Nawet ponoć nieużywany. Tylko znowu następne
    > trzy dychy wydać i będzie brumić.
    > To jest zasilacz do Livebox-a.
    >
    > Teraz znalazłem w domu jakiś zasilacz od CB. Jadę na tym już jakiś czas,
    > brumi ale mniej. Tylko sam zasilacz z siebie wydaje mechaniczne brumienie.

    Co to za cudo, ten router? Bo ja się nie spotkałem z takim przypadkiem,
    żeby brumiło (w linii VoIP) z powodu źle przefiltrowanego napięcia
    zasilania. Zresztą jak zasilacz impulsowy, to ram raczej nie brum bruździ
    na wyjściu.

    Natomiast spotkałem się raz z takim diwajsem, co po podłączeniu innego
    zasilacza, też 12V jak oryginalny, działał, atoli jakoś słabo. Już nie
    pamiętam co było nie tak, ale coś. Okazało się, że nie zauażyłem, że
    oryginalny zasilacz to był 12V AC. Po prostu sam transformator, a mostek
    prostowniczy i reszta była w routerze. Do czegoś mu pewnie było potrzebne
    ujemne napięcie i je sobie z tego robił.

    Może to ten przypadek? Ja bym zaczął od sprawdzenia co to za jeden ten
    oryginalny. Z trnsformatorem, czy impulsowy?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2017-01-03 12:25:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >taki, że problem ze zrozumieniem, a wybredny nie jestem.
    >Dla sprawdzenie podłączyłem akumulator i jest cisza.

    A ten router i telefon i zasilacz obecny to jaki ?

    Bo tak sie wydaje, ze brumic nie powinno, chyba ze ... petla masy sie
    tworzy miedzy kablem internetowym a siecia zasilajaca.

    A powinno gdzies tam byc izolowane ... zacznij od obrocenia zasilacza
    w gniazdku sieciowym ...

    J.

  • 13. Data: 2017-01-03 12:26:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Co to za cudo, ten router?
    No stoi wyżej, Livebox. :-)
    Oryginał DC 12V stałe niestabilizowane.

    Robert

  • 14. Data: 2017-01-03 12:55:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No stoi wyżej, Livebox. :-)

    Stoi, że "zasilacz do Livebox-a". Myślałem, że router jednak inny.

    > Oryginał DC 12V stałe niestabilizowane.

    Wtyczkowy, jak teraz doczytałem we wcześniejszych zeznaniach.
    A ten nowy jaki? Pudełkowe miewają tak, że bolec kabla po
    stronie pierwotnej połączony jest z minusem strony wtórnej.
    To też może być przyczyną brumienia.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-01-03 14:21:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > A ten nowy jaki? Pudełkowe miewają tak, że bolec kabla po
    > stronie pierwotnej połączony jest z minusem strony wtórnej.

    Ten zamiennik wtyczkowy nie pamiętam jaki był, chyba z przetwornicą bo
    nie był ciężki. Choć, kto to wie. Prąd miał dobry napięcie też te
    podłączyłem. Internet działał ale telefon bezużyteczny stał się.

    Teraz mam zasilacz od CB.Taką metalową skrzynkę wielkości połowy pudełka
    od butów. Brumi ale da się wytrzymać.

    Chyba pójdą za radą, aby kupić oryginalny. Nawet nie wiedziałem, że są
    na Allegro oryginały, niby nowe.

    Robert

  • 16. Data: 2017-01-03 16:08:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > pudełka od butów. Brumi ale da się wytrzymać.
    >
    > Chyba pójdą za radą, aby kupić oryginalny. Nawet nie wiedziałem,

    A to nie jest tak, że te wszystkie Liveboxy są własnościa Orange,
    bierze się je w dzierżawę, płaci się złotówkę miesięcznie, a jak
    coś się zepsuje, to dają nowy?

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-01-03 16:23:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Bo tak sie wydaje, ze brumic nie powinno, chyba ze ... petla masy
    > sie tworzy miedzy kablem internetowym a siecia zasilajaca.

    No pewnie, że nie powinno. Coś się skopsało.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 18. Data: 2017-01-03 16:31:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A to nie jest tak, że te wszystkie Liveboxy są własnościa Orange,
    > bierze się je w dzierżawę, płaci się złotówkę miesięcznie, a jak
    > coś się zepsuje, to dają nowy?
    Na czas umowy, potem dali "darmo".

    Robert

  • 19. Data: 2017-01-03 17:58:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

    >No pewnie, że nie powinno. Coś się skopsało.

    Ano, jesli nie brumilo, a teraz brumi, to sie skopsalo, tylko sie
    zastanawiam co.

    same "niestabilizowane" sprawdzal ? A gdzies w dodatku wysuszylo
    elektrolity ?

    Brum czesto od petli mas, ale gdzie te petle, jesli router izolowany,
    telefon izolowany i zasilacze izolowane.
    Przez pojemnosc transformatora ? Trzeba troche pecha, aby wszystkie
    mialy do tego samego bolca.

    J.

  • 20. Data: 2017-01-03 18:26:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > No stoi wyżej, Livebox. :-)
    > Oryginał DC 12V stałe niestabilizowane.

    Pierwsze słyszę aby zasilacz Livebox miał niestabilizowane na wyjściu.
    Właśnie trzymam go w ręku i ma 12V 2A (ZTESA12020001)

    A Tobie padł po prostu mikrofon w telefonie, puściło połączenie
    metalowego kubka ze ścieżką masy (jest tylko zaciskane) i stąd ten brum.

    --
    Irokez