  • 71. Data: 2012-09-17 08:47:09
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:50538f11$1@news.home.net.pl...

    > Nie wiem czym podswietlony, ale nie przeszkadza.

    Jak możesz sprawdź. Do tego sprawdź jak regulowana jest jasność :>
    Bo to dziwne, że to światło Ci nie przeszkadza w przeciwieństwie do
    świetlówek.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 72. Data: 2012-09-17 13:15:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości

    >Jak możesz sprawdź. Do tego sprawdź jak regulowana jest jasność :>
    >Bo to dziwne, że to światło Ci nie przeszkadza w przeciwieństwie do
    >świetlówek.

    Z tym ze to moga byc specjalne swietlowki.
    Jest sens zeby mialy nieciagle widmo, a w tym widmie trzy prazki RGB
    :-)

    No i zasilanie wysokiej czestotliwosci niemigajace (kompaktowe IMO tez
    nie migaja).

    J.

  • 73. Data: 2012-09-17 15:23:58
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    "J.F." wrote:

    > No nie wiem, nie wiem - porownywalem kiedys zuzycie energii w kraju ... nie
    > widac w tym zadnego trendu.

    Rzecz nie dotyczyła Polski (cholera, nie moge odszukac tej stronki...)
    a poza tym, w tych 1.5% zuzycia energii ewentualny trend bylby
    grubo ponizej szumu.

    > Oj tam - jak wszyscy zainstaluja takie swiatlo, to w kazdym wnetrzu bedzie
    > wlasciwy kolor :-P

    To jeszcze Slonce trzeba byloby wymienic na energooszczedne ;D

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 74. Data: 2012-09-17 22:20:21
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-09-16 23:50, J.F. pisze:

    > A czy ja pisalem ze "liczaca sie w swiecie" ? Albo "robiaca duza kase" ?

    Pisalismy o robieniu kasy na dyrektywach - a tu drobni producenci sie
    nie licza.

    > Wpisz w google "producent oswietlenia led". Lako, ledecco, lediko, cezos,
    > tanzi, kobi, topmet ...
    > Oczywiscie zakres tej "produkcji" jest rozny.

    Ta - import z ChRL i pakowanie u nas :P

    > Ale przynajmniej jedna firma jest znana w Brukseli:
    > http://www.esse.eu/index/?id=e2c420d928d4bf8ce0ff2ec
    19b371514

    :)

    > Ale troche kasy zostaje w kraju.

    Coraz wiecej - bo podnosza co roku najnizsza krajowa :P

    > Robia tam w ogole jeszcze zarowki ?

    Jak staralem sie tam o prace 3 lata temu to robili ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 75. Data: 2012-09-18 08:26:40
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Z tym ze to moga byc specjalne swietlowki.
    > Jest sens zeby mialy nieciagle widmo, a w tym widmie trzy prazki RGB :-)

    Ano właśnie, i jakim cudem oczy patrząc na monitor walący prawie
    "oddzielnie" R i G i B nie bolą ;-)

    > No i zasilanie wysokiej czestotliwosci niemigajace (kompaktowe IMO tez nie
    > migaja).

    Chodziło mi o to, że jasność w monitorach LCD jest regulowana w pewnym
    zakresie PWM, jak się skieruje na ekran jakiś czujnik z fotodiody to pięknie
    wtedy widać jak monitor pulsuje - duuużo mocniej niż świetlówka
    kompaktowa...
    Chyba, że moje te monitory są jakieś dziwne, tak czy siak polecam
    eksperyment z fotodiodą.
    Mnie narzekanie na światło świetlówek jednocześnie bez jęczenia na monitory
    to raczej nie problem oczu.

    Sam w celu poprawy komfortu używam w lampce na stole warsztatowym żarówek
    dźwigowych, jednak uważam, że to takie częściowo atawistyczne większe
    przekonanie do źródeł światła w nocy przesuniętych w podczerwień.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 76. Data: 2012-09-19 12:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ano właśnie, i jakim cudem oczy patrząc na monitor walący prawie
    >"oddzielnie" R i G i B nie bolą ;-)

    Dlatego pytalem czy to naprawde, czy im sie tylko tak wydaje.
    Trzeba przeprowadzic slepa probe :-)

    J.

  • 77. Data: 2012-09-20 23:28:09
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-09-19 12:49, J.F pisze:

    > Dlatego pytalem czy to naprawde, czy im sie tylko tak wydaje.
    > Trzeba przeprowadzic slepa probe :-)

    OK. Jestem informatykiem i od lat siedze przed monitorami (roznymi) i po
    siedzeniu 8h jeszcze mnie od zadnego tak oczy nie bolaly jak od
    cudownych swietlowek energooszczednych po 2-3h.

    Ale... LCD ma chyba inna technologie podswietlania niz taka swietlowka,
    poza tym czestotliwosc odswiezania obrazu jest wyzsza, a watpie, zeby
    podswietlenie mialo 50Hz, a odswiezanie obrazu inna - bo to by dopiero
    jaja wychodzily :)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 78. Data: 2012-09-21 11:33:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości

> [...]
    >cudownych swietlowek energooszczednych po 2-3h.
    >Ale... LCD ma chyba inna technologie podswietlania niz taka

    Wiele monitorow LCD jest poswietlanych wlasnie swietlowkami.
    Dwie rury wzdluz bokow i plastykowa plyta, ktora rozprowadza swiatlo.

    Swietlowki sa specjalne - cienkie, "cold cathode", luminofor jak
    pisalem - jest sens dac inny, dopasowany do zadania.
    http://allegro.pl/swietlowka-monitor-siemens-2szt-i2
    629713006.html

    Podswietlanie LED wchodzi powoli.
    P.S. Prawie wszystkie te "telewizory LED" to obecnie LCD z
    podswietleniem LED. Na prawdziwe O/LED przyjdzie jeszcze troche
    poczekac.

    >poza tym czestotliwosc odswiezania obrazu jest wyzsza, a watpie, zeby
    >podswietlenie mialo 50Hz, a odswiezanie obrazu inna - bo to by
    >dopiero jaja wychodzily :)

    Niekoniecznie, bo w TFT matryca nie miga :-)

    A i same swietlowki - zwykle rury z dlawikiem migaja slabo.
    Kompaktowe pracuja na wysokiej czestotliwosci, tyle tylko ze tetnienie
    napiecia z sieci moze sie odbic na napieciu zasilajacym i powodowac
    miganie. Z reguly slabe miganie.

    W notebookach, monitorach itp - nie ma zadnej potrzeby aby bylo jakies
    50Hz.

    A nawiasem mowiac to stare telewizory i monitory CRT mrugaly mocno, i
    co - oczy nie bolaly ?

    Teraz migaja mocno niektore projektory (DLP) - i doswiadczenie z rynku
    amerykanskiego jest takie ze niewielkiemu procentowi populacji to
    przeszkadza. Reszta nie widzi roznicy.

    J.

  • 79. Data: 2012-09-22 00:17:57
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-09-21 11:33, J.F pisze:

> [...]
    > 50Hz.
    >
    > A nawiasem mowiac to stare telewizory i monitory CRT mrugaly mocno, i co

    Szczerze powiem, ze nie przypominam sobie aby mnie od tego oczy bolaly,
    ale czasu nie mialem na wielogodzinne siedzenie przed TV a monitory
    dobieralem dosyc starannie.

    > Teraz migaja mocno niektore projektory (DLP) - i doswiadczenie z rynku
    > amerykanskiego jest takie ze niewielkiemu procentowi populacji to
    > przeszkadza. Reszta nie widzi roznicy.

    Wlasnie zona przyniosla jakis projektor ACER i zrobilismy sobie kino w
    domu na weekend - przy mruganiu oczami w czasie szybszej akcji widac
    poszczegolne skladowe RGB :) Smieszny efekt - jak przy obrazkach
    stereoskopowych :)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)