  • 1. Data: 2014-06-10 17:33:32
    Temat: Zapis z karty SD na pendrajwa USB, a zapis z pendrajwa USB na kartę SD.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie do końca rozumiem, dlaczego przenosząc lub kopiując pliki z karty SDHC wsadzonej
    w czytnik laptopa na pendrajwa USB mam szybkość
    do około 6 MB/s, a z pendrajwa wsadzonego w USB na kartę SDHC włożoną w czytnik tylko
    1,5-2 MB/s (mowa o sporych plikach
    multimedialnych po 0,5-2 GB, nie o drobnicy która zwalnia na wszystkim).
    Na zdrowy rozum zapis na karcie wsadzonej w czytnik powinien być szybszy, bo czytnik
    jest podpięty pod magistralę PCI (PCI bus)
    przez mostek PCI (Intel 82801 PCI Bridge), co na mój rozum powinno byc szybsze a w
    kazdym razie nie wolniejsze od kontrolera USB 2.0
    Karta niby z nieco szybszych (ale nie najszybsza).
    Nie wiem, co jest wąskim gardłem przy zapisie na kartę: karta SDHC, czy zintegrowany
    z notebookiem czytnik karty?

  • 2. Data: 2014-06-10 17:37:34
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    666 pisze:

    > Nie wiem, co jest wąskim gardłem przy zapisie na kartę: karta SDHC, czy
    > zintegrowany z notebookiem czytnik karty?

    Zacznij od pomiaru szybkości kopiowania z HDD (lub SSD) na kartę SDHC.
    Raczej spodziewam się, że karta jest albo podłej jakości albo nie trzyma
    parametrów.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-06-10 21:12:47
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/06/2014 16:33, 666 wrote:
> [...]
    > Nie wiem, co jest wąskim gardłem przy zapisie na kartę: karta SDHC, czy
    > zintegrowany z notebookiem czytnik karty?

    Mialem kiedys czytnik SD Card na USB kupiony w sklepie 'wszystko za 5pln' i
    chodzilo to o wiele szybciej jak czytnik wbudowany w laptopa. Tak na
    marginesie, zerknij do menadzera urzadzen (urzadzenia wg polaczen) i
    prawdopodobnie znajdziesz ten czytnik jako urzadzenie USB a nie PCI,
    przynajmniej u mnie tak bylo.
    A jak kupujesz dobra karte z czytnikiem USB to na bank bedzie to szybsze
    niz jakikolwiek wbudowany czytnik.

  • 4. Data: 2014-06-10 22:21:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie wiem, co jest wąskim gardłem przy zapisie na kartę: karta SDHC, czy
    > zintegrowany z notebookiem czytnik karty?

    Przy transferach rzędu kilku MB/s ograniczeniem nie są kontrolery czy
    magistrale, tylko same urządzenia. Widać pen jest szybszy (w zapisie) od
    karty SDHC.

  • 5. Data: 2014-06-11 21:38:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Robię więc test, notebook z SSD (SATA na Primary IDE Channel) NTFS:

    1)
    Karta SDHC Platinum class6 8GB FAT32 w czytniku SD na magistrali PCI notebooka:
    Odczyt 6,9 MB/s, obciążenie procesora 11%;
    Zapis 4 MB/s, obciążenie procesora znikome (1%).

    2)
    Karta SDHC Polaroid (by PNY) class10 32GB NTFS w czytniku SD na magistrali PCI
    notebooka z kontrolerem Texas Instruments PCIxx12:
    Odczyt 7 MB/s, obciążenie procesora 12%;
    Zapis do 3,8 MB/s, obciążenie procesora znikome (do 4%, a chyba coś w tle ściągał).

    3)
    Karta Sony SDHC UHS-I class10 ("High Speed up to 40MB/s") 32GB FAT32 w czytniku SD na
    magistrali PCI notebooka:
    Odczyt 7,1 MB/s, obciążenie procesora 12%;
    Zapis 4 MB/s, obciążenie procesora znikome (do 1%).

    4)
    Karta Sony SDHC UHS-I class10 ("High Speed up to 40MB/s") 32GB FAT32 w podpiętym
    przewodem USB aparacie foto jako czytniku:
    Odczyt 9,2 MB/s, obciążenie procesora do 20%;
    Zapis 6,6 MB/s, obciążenie procesora do 18%.

    5)
    Pendrive USB 2.0 NTFS niefirmowa reklamówka 4GB w gnieździe USB notebooka:
    Odczyt 12 MB/s, obciążenie procesora do 26% (skacze);
    Zapis 3,6 MB/s, obciążenie procesora 6%.

    6)
    Pendrive PNY (USB 3.0) NTFS w gnieździe USB (2.0) notebooka:
    Odczyt z pendrajwa: 25 MB/s;
    Zapis na pendrajw: 21 MB/s, obciążenie procesora do 42% (bardzo skacze).

    7)
    HDD w zewnętrznej taniej kieszeni USB 2.0:
    Odczyt z HDD SATA 7200 rpm w taniej obudowie 2,5'' USB 2.0, zapis na SSD w
    komputerze: 25 MB/s, obciążenie procesora do 33%;
    Odczyt z SSD w komputerze, zapis na HDD w kieszeni USB 2.0: 21 MB/s, obciążenie
    procesora do 39%.

    8)
    nieco słabszy HDD SATA 7200 w lepszej zewnętrznej kieszeni USB 2.0:
    Odczyt z HDD SATA 7200 rpm w obudowie 2,5'' USB 2.0, zapis na SSD w komputerze 22
    MB/s, obciążenie procesora do 33%;
    Odczyt z SSD w komputerze, zapis na HDD w kieszeni USB 2.0 23 MB/s, obciążenie
    procesora do 39%.

    9)
    tani domowy NAS, ethernet 100 Mbps:
    Z SSD na NAS 8,9 MB/s, obciążenie procesora notebooka 11%;
    Z NAS na SSD 8,4 MB/s, obciążęnie procesora notebooka 14%.

    Powyższe prędkości to są prędkości maksymalne dla dużych plików (0,5 GB - 3 GB).

  • 6. Data: 2014-06-12 02:18:26
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Karta niby z nieco szybszych (ale nie najszybsza).

    Karta microSD 32GB, zapis/odczyt: 65/80 MB/s
    Pendrive 32GB, zapis/odczyt: 50/200 MB/s

    Karta w czytniku USB 3.0, pendrive na USB 3.0;
    wszystko na przedluzaczu ok 1.5m.
    Karta i pen niby z nieco szybszych (ale nie najszybsze).

    Jesli masz pamieci podobnej klasy to nawet na USB 2.0
    transfery nie powinny schodzic ponizej 20 MB/s.
    Uszkodzony kontroler USB?

  • 7. Data: 2014-06-14 17:08:28
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To powolne kopiowanie (odczyt, zapis) mogło być spowodowane (Win XP):

    * brakiem bufora (cache'a);
    * Total Commanderem (można eksperymentować z różnymi ustawieniami konfiguracji).

    Choć dobry wynik dla pendrajwa USB 3.0 (mimo, iż włożonego w gniazdo USB 2.0
    notebooka) wskazuje, że problem może leżeć po stronie
    kiepskich pendrajwów.

  • 8. Data: 2014-06-14 19:07:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
    > Powyższe prędkości to są prędkości maksymalne dla dużych plików (0,5 GB - 3
    > GB).

    Coś masz zwalone w czytniku.
    W RF511 karty SDHC mają transfery ok: 17 MiB/s (zapis) i 20 MiB/s (odczyt).

  • 9. Data: 2014-06-15 10:49:36
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Kierując się artykułem:
    http://forums.whirlpool.net.au/archive/517257
    instaluję nowy driver od Texas Instruments ver. zamiast dostarczanego z systemem
    przez MS / HP.

    Czy ktoś może podpowiedzieć, jakiej zmianę dokona sugerowana przez autora powyższego
    artykułu zmiana w rejestrze?
    Innymi słowy, co to jest za klucz SDParam ?

    5. Now you need to edit registry to change SD card settings.
    Run regedit.
    Key you want to edit is located in:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Co­ ntrolSet001\Services\tifm21\Parame­ters
    Original Key Value: SDParam = 16 (Decimal)
    New Key Value: SDParam = 1

    -----