  • 1. Data: 2011-06-20 22:50:34
    Temat: Zanizona wycena szkody przy AC
    Od: jh <n...@s...com>

    Autko 3-letnie, ale sprowadzone, bez gwarancji - Toyota Auris. AC na
    oryginalne części. Szkoda w sumie nie aż tak wielka, ale... Drzwi zdrowo
    zdarte, błotnik tudzież. Zjawił się miły pan, zrobił fotki, pomierzył
    lakier etc. Powiedział, że drzwi do wymiany, nad błotnikiem się
    zastanowi. Dziś przyszła wycena od ubezpieczyciela - niecałe 2,5 tys.
    zł, tylko drzwi do wymiany, reszta do naprawy, a błotnik w fatalnym
    stanie jest. Znajomy blacharz stwierdził, że drzwi do wymiany, błotnik
    w części też, malowanie drzwi, błotnika, sąsiednich drzwi. Z grubsza to
    niby okolice 4-45 tys. zł, zależnie od serwisu. Pojechałem do Toyoty.
    Stwierdzili praktycznie to samo, drzwi kategorycznie do wymiany, błotnik
    częściowo też, malowanie wymienionych i sąsiadujących elementów.
    Wyliczyli "na oko" ok. 6 tys. zł netto. Czyli 6 vs proponowane 2.5 tys
    zł. Jak w takiej sytuacji dochodzić się z ubezpieczycielem?

    Jacek

  • 2. Data: 2011-06-20 23:01:41
    Temat: Re: Zanizona wycena szkody przy AC
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "jh"

> [...]
    > wymienionych i sąsiadujących elementów. Wyliczyli "na oko" ok. 6 tys.
    > zł netto. Czyli 6 vs proponowane 2.5 tys zł. Jak w takiej sytuacji

    To co napiszę prawdopodobnie zostanie źle przyjęte, trudno zaryzykuję
    Drzwi kupisz używane za 250 - 300 zł i takie bym radził kupić bo to
    będzie oryginał a nie czarny zamiennik
    koszt lakierowania to w przybliżeniu 300 zł za element
    blacharz jakieś 300 zł
    błotnik ze 150zł

    wyszło mi 1500 więc jeszcze tysiaka masz na prezent dla żony, dziecka i
    znając życie będziesz to miał lepiej zrobione niż w ASO

    Oczywiście są osoby, którym nie chce się biegać po lakiernikach,
    blacharzach i szrotach - wtedy muszą powalczyć z TU, np przedkładając
    rachunki.

  • 3. Data: 2011-06-20 23:25:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    jh wrote:

> [...]
    > elementów. Wyliczyli "na oko" ok. 6 tys. zł netto. Czyli 6 vs
    > proponowane 2.5 tys zł. Jak w takiej sytuacji dochodzić się z

    Zacznij od dokładnego przestudiowania OWU swojego AC.
    Mogą być tam takie kwiatki że się zdziwisz.
    Może masz AC na "oryginalne" części, dodatkowo z amortyzacją?

    Niestety, tu jest wolna amerykanka - to nie OC.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2011-06-20 23:41:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > wyszło mi 1500 więc jeszcze tysiaka masz na prezent dla żony, dziecka i
    > znając życie będziesz to miał lepiej zrobione niż w ASO
    Ja bym się nie zakładał. No i zapomniałeś dodać, żeby szybko ten
    samochód sprzedawał, bo:
    - po pół roku zacznie odłazić lakier z elementów teoretycznie
    nieruszanych, ale sąsiadujących z malowanymi oraz trudniej dostępnych
    miejsc elementów malowanych - nikt ich przecież porządnie nie przygotował
    - po roku lakier na niektórych elementach zacznie zmieniać barwę,
    przecież nie po to kupiono najtańszy chłam, żeby to kolor trzymało
    itp itd.

    Oczywiście nie musi się tak stać, bo zapewne klient będzie miał akurat
    szczęście i trafi na jednego z tych licznych filantropów, którzy swoje
    zakłady utrzymują tylko w ramach rozwijania hobby, a utrzymują się z
    renty, dzięki czemu mogą poświecić tydzień pracy na lakierowanie drzwi i
    błotnika za 1500 zł :->

    > Oczywiście są osoby, którym nie chce się biegać po lakiernikach,
    > blacharzach i szrotach - wtedy muszą powalczyć z TU, np przedkładając
    > rachunki.
    A po ilu lakiernikach trzeba w tym przypadku biegać, żeby znaleźć
    takiego, który zrobi to za zaproponowane przez Ciebie pieniądze _dobrze_?

    Maciek

  • 5. Data: 2011-06-21 00:28:57
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek"

> [...]
    > nieruszanych, ale sąsiadujących z malowanymi oraz trudniej dostępnych
    > miejsc elementów malowanych - nikt ich przecież porządnie nie

    Nie wiem o czym napisałeś, zrozumiałem to tak, że będzie złaził kolor z
    tylnego błotnika bo pomalowano tylne drzwi?

    > - po roku lakier na niektórych elementach zacznie zmieniać barwę,
    > przecież nie po to kupiono najtańszy chłam, żeby to kolor trzymało
    > itp itd.

    różne już cuda widziałem, ale żeby samochodowy lakier tracił barwę po
    roku to jeszcze nie, do tego ASO to niby lakier bierze skąd? Ba pytanie
    jest jeszcze prostrze w którym ASO jest lakiernia i blacharnia? (pewnie
    takie są nie zapieram się)
    No patrz Pan prawie w żadnym a naprawy powypadkowe jakoś robią - cud

> [...]
    > zakłady utrzymują tylko w ramach rozwijania hobby, a utrzymują się z
    > renty, dzięki czemu mogą poświecić tydzień pracy na lakierowanie drzwi

    tydzień na lakierowanie 3 elementów gdy nie wymagają szpachlowania a
    jedynie zmatowienia? - myślę, że w jeden dzień spokojnie można to
    pomalować

    > A po ilu lakiernikach trzeba w tym przypadku biegać, żeby znaleźć
    > takiego, który zrobi to za zaproponowane przez Ciebie pieniądze
    > _dobrze_?

    Dawno w lakierni nie byłem fakt, ostatnio wołali 300 za element - to
    teraz ile 500?

  • 6. Data: 2011-06-21 01:08:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Nie wiem o czym napisałeś, zrozumiałem to tak, że będzie złaził kolor z
    > tylnego błotnika bo pomalowano tylne drzwi?
    Dokładnie tak. Żeby malowany element nie odróżniał się od reszty,
    zazwyczaj maluje się też sąsiednie elementy.

    > różne już cuda widziałem, ale żeby samochodowy lakier tracił barwę po
    > roku to jeszcze nie, do tego ASO to niby lakier bierze skąd?
    Pewnie jak wszyscy - z Biedronki z kilogramem pomidorów po 2,99 :->

    > Ba pytanie
    > jest jeszcze prostrze w którym ASO jest lakiernia i blacharnia? (pewnie
    > takie są nie zapieram się)
    > No patrz Pan prawie w żadnym a naprawy powypadkowe jakoś robią - cud
    Rzeczywiście - cud :->

    > tydzień na lakierowanie 3 elementów gdy nie wymagają szpachlowania a
    > jedynie zmatowienia? - myślę, że w jeden dzień spokojnie można to
    > pomalować
    Ba! Można nawet od razu klientowi wypchnąć. I niech się cieszy, że
    zrobione szybko i dobrze :->

    > Dawno w lakierni nie byłem fakt, ostatnio wołali 300 za element - to
    > teraz ile 500?
    W takich po 300 można się spodziewać tego co napisałem.

    Maciek

  • 7. Data: 2011-06-21 01:13:35
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek"

> [...]
    > zrobione szybko i dobrze :->

    > W takich po 300 można się spodziewać tego co napisałem.

    W pierwszej chwili myślałem, że mnie czymś zaskoczysz, że jesteś np.
    właścicielem lakierni i może się czego nauczę, niestety tylko
    teoretyzujesz.

    Pozdrawiam za to serdecznie.

  • 8. Data: 2011-06-21 06:44:40
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 22:50:34 +0200, jh napisał(a):

    > zł. Jak w takiej sytuacji dochodzić się z ubezpieczycielem?

    A masz wariant serwisowy czy kosztorysowy ?

    Bo może istnieje możliwość oddania samochodu do ASO i niech oni z
    ubiezpieczycielem się dogadują co ile kosztuje.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 9. Data: 2011-06-21 08:29:15
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    jh <n...@s...com> napisał(a):

> [...]
    >Wyliczyli "na oko" ok. 6 tys. zł netto. Czyli 6 vs proponowane 2.5 tys
    >zł. Jak w takiej sytuacji dochodzić się z ubezpieczycielem?

    Też tak miałem. Mogą wypłacić gotówkę i tyle się widzieliście.
    Jeśli jednak chcesz zrobić w ASO to zażycz sobie naprawę bezgotówkową w
    ASO. Oddaj do warsztatu i oni będą się rozliczali z ubezpieczycielem
    (popatrz tylko czy masz jakiś wkład własny).

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 10. Data: 2011-06-21 09:30:40
    Od: jh <n...@s...com>

    W dniu 2011-06-21 08:29, Piotr Wasil pisze:
    > Też tak miałem. Mogą wypłacić gotówkę i tyle się widzieliście.

    Zaraz, przecież mogę nie zaakceptować wyceny i finalnie pomaszerować z
    tym do sądu, a mając rachunek z ASO ciężko polemizować z jego wyceną.

    > Jeśli jednak chcesz zrobić w ASO to zażycz sobie naprawę bezgotówkową w
    > ASO. Oddaj do warsztatu i oni będą się rozliczali z ubezpieczycielem
    > (popatrz tylko czy masz jakiś wkład własny).

    Mam bez wkładu własnego.

    Generalnie to zastanawiam się, czy jest sens naprawy w samej Toyocie,
    która ma ceny mocno wygórowane, czy szukać naprawdę dobrego warsztatu.

    Przesłałem do TU wycenę z Toyoty - zero odpowiedzi.

    Jacek