  • 1. Data: 2011-06-20 21:33:08
    Temat: Re: douczcie mnie - alkohol we krwi
    Od: "ms;yspam" <m...@o...pl>

    Pozwole sie wlaczyc do tematu:)
    w wydychany powietrzu na alkomacie wyszlo 0,11 lecz ten wynik mnozy sie razy
    2,1 wynik wychodzi 0,23 minimola :)
    prawko do zabrania:(

  • 2. Data: 2011-06-20 21:34:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ms;yspam" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pozwole sie wlaczyc do tematu:)
    > w wydychany powietrzu na alkomacie wyszlo 0,11 lecz ten wynik mnozy sie
    > razy
    > 2,1 wynik wychodzi 0,23 minimola :)
    > prawko do zabrania:(

    pytanie brzmiało czy można mieć 0.1mg/l czyli 0.2 promila - bo taki mial
    pierwszy pomiar i już wtedy powiedzieli ze zabierają PJ.

    Ja pytam czy za 0.2 mozna zabrać, czy dopiero za 0.21.

    Czy moze ktoś w koncu odpowiedzieć na pytanie zamiast filozofować?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-06-20 22:00:53
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > Czy moze ktoś w koncu odpowiedzieć na pytanie zamiast filozofować?

    he he. chyba za duzo wymagasz od tutejszych

  • 4. Data: 2011-06-20 22:10:51
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

> [...]
    > pierwszy pomiar i już wtedy powiedzieli ze zabierają PJ.
    >
    > Ja pytam czy za 0.2 mozna zabrać, czy dopiero za 0.21.

    Tak:

    2. Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie
    wynosi lub prowadzi do:
    1) stężenia we krwi _od_ 0,2? do 0,5? alkoholu albo
    2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.
    3. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie
    wynosi lub prowadzi do:
    1) stężenia we krwi powyżej 0,5? alkoholu albo
    2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

    To co zwraca moją uwagę, to że przelicznik według ustawy wynosi równo 2,
    a nie 2,1, a takie głosy tu padły.

    Shrek,

  • 5. Data: 2011-06-20 22:19:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    >
    > Ja pytam czy za 0.2 mozna zabrać, czy dopiero za 0.21.
    >
    > Czy moze ktoś w koncu odpowiedzieć na pytanie zamiast filozofować?

    Moim zdaniem zapis w ustawie jest jednoznaczny:
    "Art. 46. 1. Napojem alkoholowym w rozumieniu niniejszej ustawy jest
    produkt przeznaczony do spożycia zawierający alkohol etylowy w stężeniu
    przekraczającym 0,5%.
[...]

    Czyli stan po użyciu jest od 0,2 do 0,5. Od-do czyli włącznie z tymi
    wartościami.
    Nietrzeźwość jest natomiast wyraźnie określona "powyżej".

    IMHO za 0.2 należy zabrać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2011-06-20 22:21:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO za 0.2 należy zabrać.

    na to wychodzi. Dzięki

    Ciekaw za to jak jest interpretowany zapis "lub prowadzi do" ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 7. Data: 2011-06-20 22:38:24
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-20 22:10, Shrek pisze:

> [...]
    > 2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.
    >
    > To co zwraca moją uwagę, to że przelicznik według ustawy wynosi równo 2,

    przelicznik przy kalibracji alkomatów to 2.1

    co nie jest sprzeczną z ustawą, gdzie masz słowo "lub"

    dla uproszczenia
    nietrzeźwy jest ten, kto
    a) ma czerwone skarpetki
    lub
    b) ma niebieski majtki

    a) nie ma nic wspólnego z b) i nie kłóci się to, z przelicznikiem 2.1

  • 8. Data: 2011-06-20 22:44:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na to wychodzi. Dzięki
    >
    > Ciekaw za to jak jest interpretowany zapis "lub prowadzi do" ;-)

    Hm, to jest idiotyczne.
    Bo tak:
    Walimy piwko przy grilu, przypominamy sobie że fura stoi na ulicy i
    wychodzimy wprowadzić auto z ulicy na posesję, do garażu.
    Wsiadamy do samochodu, odpalamy go, ruszamy i zatrzymuje nas policjant,
    który nas obserwował z ulicy, i każe dmuchać (jak już sprawdzi
    dokumenty i odpali alkomat). Minęło 3-5 minut.

    We krwi mamy 0,1, z tendencją rosnącą. Po 15 minutach mamy we krwi 0.25.

    Jeśli by to interpretować stricte ustawowo, no to prowadziliśmy w
    stanie po spożyciu, stężenie dąży do powyżej 0.2, a może i 0.5...

    Ale - zakaz prowadzenia jest nie jest związany z samym alkoholem we
    krwi czy jego przyszłym stężeniem, lecz jego wpływem na OUN. Jak
    prowadziliśmy - było poniżej 0.2, czyli tej umownej granicy przy której
    ten wpływ jest według ustawodawcy zbyt duży.

    Więc logiczne jest że ten wpływ alkoholu był znikomy, poniżej "wpływu
    ustawowego".

    A tu dupa, dostajemy mandat i zakaz prowadzenia pojazdów.

    Dodatkowo, idiotycznie chroniony jest ktoś kto ewidentnie prowadził po
    alkoholu, bo np. jest badany, ma np. 0.18 (we krwi, po przeliczeniu),
    po 30 minutach ma 0.14.

    Powinno to być dokładnie NA ODWRÓT.

    Nie "prowadzi do" tylko "kolejne badania sugerują że w trakcie
    popełniania czynu miał powyżej etc."

    Co komu do tego że za godzinę będę leżał nawalony jak szpak.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2011-06-20 22:44:54
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Paul"

    > dla uproszczenia
    > nietrzeźwy jest ten, kto
    > a) ma czerwone skarpetki
    > lub
    > b) ma niebieski majtki
    >
    > a) nie ma nic wspólnego z b) i nie kłóci się to, z przelicznikiem 2.1

    pozwole sobie na małą dygresję ;-)

    skarpetki i majtki mają wspólne chińskie pochodzenie, a "to" kłóci się
    nie tylko z przelicznikiem ale również z innymi czytelnikami tej grupy

    pozdrówki

    ps. proszę o humorystyczne potraktowanie mojej wypowiedzi

  • 10. Data: 2011-06-20 22:52:12
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-20 22:10, Shrek pisze:
    > 1) stężenia we krwi _od_ 0,2? do 0,5? alkoholu albo
    > 2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

    i jeszcze jedno - nie wiem skąd ten cytat, ale pewnie z wikipedi albo
    innego śmietnika.

    nie *albo* tylko *lub*

    bo jakby było *albo* to mógłbyś jeździć nawalony jak świnia i nic nie
    można by Ci zrobić.