  • 1. Data: 2011-09-26 19:01:20
    Temat: Zabytkowa Motorola T205 - zegar się ZATRZYMAŁ
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Mam dziwny problem z zabytkową już Motorolką T205. Telefonu nie używam
    na co dzień, ale trzymam z sentymentu - to była moja pierwsza, własna
    komórka. ;) Jeszcze do niedawna używali jej inni członkowie mojej
    rodziny (niezbyt intensywnie) i właśnie wtedy stało się coś dziwnego.
    Zegar się ZATRZYMAŁ. Nie, nie zresetował się, ale zatrzymał, jak w
    czasach starych mechanicznych zegarków. Cały czas pokazuje tę samą
    godzinę i datę (13 sierpnia 2010, 13:59). Po próbie przestawienia i
    zrestartowaniu telefonu, znów do niej wróci i będzie ją wiecznie wyświetlał.

    Jak widać data nie ma nic wspólnego z datą produkcji ani zdjęcia
    simlocka/wgrania nowego softu (to miało miejsce ładnych parę lat temu).

    Ktoś pomoże mi rozwikłać tę dziwną zagadkę, a może nawet naprawić
    telefon darzony dość spory, sentymentem? ;)

  • 2. Data: 2011-09-26 19:26:01
    Temat: Re: Zabytkowa Motorola T205 - zegar się ZATRZYMAŁ
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 26-09-2011 21:01, Atlantis napisał/a:
> [...]
    >
    > Ktoś pomoże mi rozwikłać tę dziwną zagadkę, a może nawet naprawić
    > telefon darzony dość spory, sentymentem? ;)

    Może mu się zegar *"skończył"* bo producent nie przewidywał tak długiego
    użytkowania? ;-)

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2011-09-26 19:54:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.09.2011 Atlantis <n...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Ktoś pomoże mi rozwikłać tę dziwną zagadkę, a może nawet naprawić
    > telefon darzony dość spory, sentymentem? ;)

    Normalnie, czas ma pewnie liczony jako liczba sekund od jakiejś tam
    godziny zero i skończyła się pojemność licznika tych sekund. ;) Przekroczył
    zakres i jeśli wartość jest ze znakiem, to pewnie teraz jest czas
    -6576556 sekund. :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2011-09-26 20:15:39
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Hmm... W takim razie dlaczego po przestawieniu daty na rok 2001 i
    zrestartowaniu telefonu z uporem maniaka powraca do tej poprzedniej?
    Czyżby jakoś synchronizował sobie czas z sieci GSM, nie mogąc jednak
    ustawić właściwej, dzisiejszej daty?

  • 5. Data: 2011-09-26 20:20:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Atlantis" napisał:

> [...]
    > i zrestartowaniu telefonu z uporem maniaka powraca do tej poprzedniej?
    > Czyżby jakoś synchronizował sobie czas z sieci GSM, nie mogąc jednak

    Wyciągnięcie karty SIM nie dało jednoznacznej odpowiedzi na te pytanie?

    JoteR

  • 6. Data: 2011-09-27 04:32:58
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-09-26 22:20, JoteR pisze:

    > Wyciągnięcie karty SIM nie dało jednoznacznej odpowiedzi na te pytanie?

    Taa... Mówimy o telefonie z początku wieku. Może nie pamiętasz, ale one
    nie bardzo chciały pracować bez karty SIM. :)

  • 7. Data: 2011-09-27 05:10:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Ktoś pomoże mi rozwikłać tę dziwną zagadkę, a może nawet naprawić
    > telefon darzony dość spory, sentymentem? ;)

    Tu masz jakiś świeży firmware do niego:
    http://omoby-usa.com/model_2029/Motorola-T205/
    Może wystarczy mu to wgrać i coś się odetka?

  • 8. Data: 2011-09-27 05:50:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:01:20 +0200, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > godzinę i datę (13 sierpnia 2010, 13:59). Po próbie przestawienia i
    > zrestartowaniu telefonu, znów do niej wróci i będzie ją wiecznie wyświetlał.

    Hm ... E1h dzien roku.
    Wymienic firmware - albo spytac innych uzytkownikow czy im dziala,
    poszukac jakiejs bateryjki w srodku, a w koncu komisyjnie wyrzucic na sm...
    oddac do recyklingu.

    J,