  • 11. Data: 2012-10-09 12:56:31
    Temat: Re: You're holding it wrong - oficjalnie.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:
> [...]
    przedany-produkcja-tymczasowo-wstrzymana.html

    >Tylko kiedy to bedzie?
    >A ktos tu pisal ze niepotrzebnie ludzie w kolejkach stali :)

    Oj tam - postrajkuja gora dwa tygodnie i produkcja ruszy.
    Coz to - nie wytrzymasz miesiaca bez najnowszej wersji, ta stara taka
    kiepska ? :-P

    A nowa partia jak czytasz bedzie jeszcze lepsza.

    J.

  • 12. Data: 2012-10-09 14:04:15
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-07 15:23, Waldek Godel pisze:

    > Tym razem nie jakiś tam e-mail, tylko oficjalna bulla papieska kościoła
    > zjednoczonego ogryzka:
    >
    > http://support.apple.com/kb/TS4436?viewlocale=en_US&
    locale=en_US

    ale o co chodzi?
    To przeciez tylko telefon z malym aparacikiem na wszelki wypadek.

    To, ze Apple wmowil swoim uzytkownikom, ze majac iPhona maja super
    aparat foto (patrz reklama TV - 'masz iP wiec po co Ci aparat foto), to
    teraz sie musza tak tlumaczyc, bo ludzie uwierzyli, zamiast za 200pln
    kupic jakis prosty kompakt z zoomem x3-x5 i cieszyc sie lepsza jakoscia
    zdjec niz z dowolnego iP (czy innej komorki).

    Problem z antena - zrozumialy.
    Problem z aparatem foto i flarami - jakis nie pasujacy do telefonu
    komorkowego (no dobra - smartfona ;)

  • 13. Data: 2012-10-09 14:22:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message

> [...]
    > musza tak tlumaczyc, bo ludzie uwierzyli, zamiast za 200pln kupic jakis
    > prosty kompakt z zoomem x3-x5 i cieszyc sie lepsza jakoscia zdjec niz z

    Nawet taki prosty kompakt nie rozwiąże problemu robienia zdjęć
    pod światło... Ludzie jakoś nie mogą tego prostego faktu zrozumieć
    robiąc zdjęcia, że jak kierują się do słońca to wyjdzie źle, nieważne
    czy będzie jakaś purpurowa łuna czy bez niej - i tak będzie źle.

    > Problem z antena - zrozumialy.
    > Problem z aparatem foto i flarami - jakis nie pasujacy do telefonu
    > komorkowego (no dobra - smartfona ;)

    Mi pasujący do smartfona, jak najbardziej.
    Od dawna nie mam już potrzeby brania kompakta ze sobą...
    Aparat foto w mom dwuletnim iPhone4 jest więcej niż
    wystarczający do focenia pamiątek z wycieczki. A że miałem
    wcześniejsze doświadczenie z innymi, lepszymi aparatami foto
    (teraz Canon G9 a wcześniej duża lustrzanka analogowa Canona)
    to wiem aby starać się komponować zdjęcie tak aby Słońce mieć
    za plecami a nie przed obiektywem - wielu tego widać nie wie
    i oczekuje od aparatu w komórce cudów fizyki.

  • 14. Data: 2012-10-09 14:52:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >robiąc zdjęcia, że jak kierują się do słońca to wyjdzie źle, nieważne
    >czy będzie jakaś purpurowa łuna czy bez niej - i tak będzie źle.

    Widac jednak w ajfonie luna jest znaczaco wieksza niz w prostych
    kompaktach :-)

    Albo klient, ktory wydal na aparat 500$, spodziewa sie ze jest on
    naprawde wysokiej jakosci :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-10-09 14:59:16
    Od: atm <...@v...pl>

    . A że miałem
> [...]
    > za plecami a nie przed obiektywem - wielu tego widać nie wie
    > i oczekuje od aparatu w komórce cudów fizyki.

    Spojrz prosze na podlinkowane zdjecia:
    http://mashable.com/2012/09/26/iphone-5-purple-haze/
    Wczesniej ten cud im sie udal.
    Nokia N8 - ok aparat ponadprzecietny w smartfonach, jednak i tutaj
    brak tego purpurowego zafarbu. Co do robienia zdjec pod Slonce:
    nie zawsze istnieje inna opcja a poza tym nie tylko Slonce moze byc
    bardzo jasnym obiektem w kadrze.

  • 16. Data: 2012-10-09 15:55:12
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    atm <...@v...pl> wrote:
> [...]
    > brak tego purpurowego zafarbu. Co do robienia zdjec pod Slonce:
    > nie zawsze istnieje inna opcja a poza tym nie tylko Slonce moze byc

    Podejdźmy do sprawy praktycznie, bez emocji:
    Zdjęcia robione "pod światło", bez doświetlenia lampą (a nie masz tej opcji
    w aparatach z komorek z diodą LED) wychodzą bardzo źle.

    Dodatkowa purpurowa łuna niewiele tu już może popsuć.

    Ponieważ wychodzą źle, to takich kompozycji należy unikać w prostych
    aparatach ze słabą lampą.

  • 17. Data: 2012-10-09 15:55:14
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Widac jednak w ajfonie luna jest znaczaco wieksza niz w prostych kompaktach :-)

    Gdyby komórki miały rzeczywiście na tyle silną lampę blyskową aby dalo sie
    doswietlic takie zdjęcie robione pod swiatlo to jeszcze mogliby narzekać że
    nie da się robić fajnych zdjęć bo łuna przeszkadza. Ale zadna komorka z
    diodą LED w roli lampy blyskowej nie da ci takiej mozliwosci, wiec to czy
    tam jest łuna w zdjęciach pod Slońce czy jej nie ma - nie ma to dla mnie
    znaczenia.

    > Albo klient, ktory wydal na aparat 500$, spodziewa sie ze jest on
    > naprawde wysokiej jakosci :-)

    Gdyby wydal tyle na aparat fotograficzny - ok, ale iPhone5 to nie tylko
    aparat foto i doskonale o tym wiesz, wiec nie wiem po co takiego argumentu
    używasz...
    Na swojego Canona G9 wydałem nieco powyżej $400 i jest to jeden z lepszych
    aparatów kompaktowych - żadna, nawet najlepsza komórka się do niego nawet
    nie umywa.
    Problem jaki tu mamy jest taki, ze ludki narzekaja a maja mierne pojecie na
    temat fotografii i robienia zdjec. Oni sa na poziomie takim ze wciaz mysla
    ze wiecej megapikseli => lepszy aparat, wiec dziwia sie czemu im fotki
    robione pod Slońce wychodza kiepsko...

  • 18. Data: 2012-10-09 16:19:42
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Dodatkowa purpurowa łuna niewiele tu już może popsuć.
    >
    > Ponieważ wychodzą źle, to takich kompozycji należy unikać w prostych

    Ja podchodze do jablkowego tematu bez emocji... no moze jestem po prostu
    rozczarowany.
    Widze, ze nie ma szans na to zebys podszedl krytycznie do tego telefonu.
    Poki co mamy:
    -marny, latwo rysujacy sie lakier (nie, nie wszystkie tak maja)
    -rysy i odpryski farby na nowych telefonach wyjetych z pudelka
    -mapy, nic nie trzeba dodawac
    -lightleak, zapewne pochodna slabej jakosci
    -purpurowy zafarb
    Szczerze? Nie chcialbym takiego telefonu. Nie spotkalem sie jeszcze z
    takiem bublem a juz troche smartfonow przerobilem.
    Wszystkie te wpadki mocno kontrastuja z gadka na keynote:
    http://www.youtube.com/watch?v=SUE2lqXw4w8
    -super aparat foto: 29:24
    -niezwykla jakosc wykonania: 57:00 ... extraordinary level of finish...
    ....swistak ma full roboty ;]

  • 19. Data: 2012-10-09 17:01:02
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    atm <...@v...pl> wrote...
    > Ja podchodze do jablkowego tematu bez emocji... no moze jestem po prostu
    rozczarowany.

    Jak to bez emocji skoro ulegasz internetowym nagonkom na Apple podsycanym
    przez konkurencję?
    Temat jakości zdjęć robionych z komórki pod światlo jest klasycznym
    przykładem rozdmuchiwania do przesady nieistotnego problemu.
    Unikam robienia zdjęć pod swiatło bo wychodzą one źle niezależnie od
    użytego aparatu.
    To czy tam bedzie jakas luna czy nie nie ma dla mnie znaczenia i ten fakt
    nie ma dla mnie wplywu na ocenę iPhone jako produktu.

    > Widze, ze nie ma szans na to zebys podszedl krytycznie do tego telefonu.

    Podaj mi ISTOTNY powód abym skrytykował ten telefon a wtedy go skrytykuję,
    tak jak skrytykowałem aplikację Apple Maps... Kolorowa łuna na zdjęciach
    robionych pod Słońce do takich powodów nie należy. Jest to dla mnie kolejny
    przykład przyczepiania się do pierdółek aby zrobić negatywny szum wokół
    iPhone.

    > Poki co mamy:
    > -marny, latwo rysujacy sie lakier (nie, nie wszystkie tak maja)

    To nie jest lakier i nie jest łatworysujący się.
    To jest kolejny przykład takiej sztucznie rozdmuchanej afery.
    Poczytaj sobie o anodowaniu aluminium i nie powtarzaj bzdur.

> [...]
    > -lightleak, zapewne pochodna slabej jakosci
    > -purpurowy zafarb
    > Szczerze? Nie chcialbym takiego telefonu.

    Nie widze problemu - nikt Cie do zakupu nie zmusza.

    > Nie spotkalem sie jeszcze z takiem bublem a juz troche smartfonow przerobilem.

    Z mojego punktu widzenia emocjonujesz się sztucznie rozdmuchanymi
    drobiazgami.

    > Wszystkie te wpadki mocno kontrastuja z gadka na keynote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=SUE2lqXw4w8
    > -super aparat foto: 29:24

    Czego oczekiwałeś? Jakości rodem z pełnoformatowej lustrzanki z tele
    obiektywem ważacym 1/2kg?
    Aparat jest super - pooglądaj jakość zdjęć porównaną do innych komórek!

    > -niezwykla jakosc wykonania: 57:00 ... extraordinary level of finish...
    > ....swistak ma full roboty ;]

    Miałeś już ten telefon w ręce? Czy całą swoją opinię wyrobiłeś sobie w
    oparciu o nieuczciwą propagandę szerzoną przez zazdrosną konkurencję?

  • 20. Data: 2012-10-09 17:36:22
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-09 17:01, Pszemol wrote:
> [...]
    > To czy tam bedzie jakas luna czy nie nie ma dla mnie znaczenia i ten fakt
    > nie ma dla mnie wplywu na ocenę iPhone jako produktu.

    Kolejny raz pada jablkowy argument: "ja z tego nie korzystam, to nie
    jest istotne". Zauwaz, ze nigdzie nie wspominam o jakosci porownywalnej
    do lustrzanki, oczekuje jedynie, ze aparat w trudnych warunkach zachowa
    sie podobnie jak inne hi-endowe smartfony. Nic wiecej.
    Co do sensu robienia zdjec pod slonce, kwestia jest dyskusyjna, niektore
    fotki moga byc ciekawe a jesli bede odczuwal niedosyt purpury wolalbym
    osobiscie dodac ja w PS:
    http://l.yimg.com/ea/img/-/120626/flu_figher_3_vitam
    in_d_17uin1b-17uin1g.jpg?x=450&q=80&n=1&sig=0NzKIXIS
    72MxRWlagFc8fQ--
    http://images.colourbox.com/thumb_COLOURBOX568543.jp
    http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/
    194977/194977,1246752286,2/stock-photo-fountain-jets
    -against-sunlight-33127756.jpg
    http://farm4.staticflickr.com/3257/2837387460_917d39
    08db_z.jpg

> [...]
    > przykład przyczepiania się do pierdółek aby zrobić negatywny szum wokół

    Wszystko zalezy od punktu widzenia. Jesli ktos mowi mi, ze oferowany
    towar jest najwyzszej jakosci to mam podstawy zakladac ze tak jest.
    W przypadku Apple jest inaczej - ten sam aparat w iP4S robil lepsze
    zdjecia pod slonce.

    > To nie jest lakier i nie jest łatworysujący się.
    > To jest kolejny przykład takiej sztucznie rozdmuchanej afery.
    > Poczytaj sobie o anodowaniu aluminium i nie powtarzaj bzdur.

    Prawde mowiac nie interesuje mnie jak to czarne nakladane na to inne
    metalowe sie nazywa. To czarne ma siedziec na tym metalowym jak chocby
    w przypadku N8. Tak nie jest:
    http://www.youtube.com/watch?v=OSFKVq36Hgc 1:15

    http://www.youtube.com/watch?v=emHOGZvK8ic 4:35

    > Nie widze problemu - nikt Cie do zakupu nie zmusza.

    Uff, dobrze ze do tego jeszcze nie doszlo ;]

    > Z mojego punktu widzenia emocjonujesz się sztucznie rozdmuchanymi
    > drobiazgami.

    Wiesz dlaczego? Apple mnie tego nauczylo. Gdy slysze o niesamowitej
    jakosci wykonania, wspanialych zdjeciach (apropos panorama robiona na
    filmiku podczas keynote zawiera slonce?) itd to oczekuje, ze tak bedzie.
    W kazdym detalu, na ktory zwrocono mi uwage. Naiwny jestem?

    > Czego oczekiwałeś? Jakości rodem z pełnoformatowej lustrzanki z tele
    > obiektywem ważacym 1/2kg?
    > Aparat jest super - pooglądaj jakość zdjęć porównaną do innych komórek!
    Nie, jakosci w kazdych warunkach porownywalnej z innymi smartofnami.
    Tu masz zestawienie z "wiekowymi" modelami:
    http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone
    1=3621&idPhone2=4910&idPhone3=3252
    Zauwaz jak mocno ostrzone jest zdjecie z iP na parasolu na tle nieba po
    lewej.

    > Miałeś już ten telefon w ręce? Czy całą swoją opinię wyrobiłeś sobie w
    > oparciu o nieuczciwą propagandę szerzoną przez zazdrosną konkurencję?

    W takim razie ta "zazdrosna konkurencja" musiala teraz mocno groszem
    sypnac. Nie bylo tylu nagatywnych uwag po pierwszych dniach sprzedazy
    wczesniejszych modeli.
    Czy mialem w rekach? Nie. Bazuje na ocenie osob, ktorych czesto chlebem
    powszednim jest ocenianie tego typu wyrobow i jesli oni znajduja takie
    "cechy" i popieraja je odpowiednimi dowodamito latwiej przychodzi mi
    zaufac takim informacjom niz keynote Apple :]