  • 1. Data: 2010-01-20 09:06:06
    Temat: Xsara Picasso
    Od: Romullus <r...@o...pl>

    Witam,
    rodzina ma zamiar sie powiekszyc wiec musze zmienic wozidelko.
    W chwili obecnej zastanawiam sie nad Xsara roczniki 2000-2002 cena do okolo
    18 tys.
    No i teraz pytanie zasadnicze GAZ czy Diesel. Miesiecznie przetaczam sie w
    okoicach 1500-2000 kilometrow.
    Jak wyglada cena standardowych wymian klocki / rozrzad ?
    Co sie psuje najczesciej ?

    Jesli ktos zechce podzielic sie wskazowkami, chetnie wyslucham.
    Moze cos innego w tym zakresie cenowym ? Wazne by z tylu pomiescily sie 3
    foteliki.

    Pzdr eR

  • 2. Data: 2010-01-20 09:32:02
    Temat: Re: Xsara Picasso
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

> [...]
    >
    > Jesli ktos zechce podzielic sie wskazowkami, chetnie wyslucham.
    > Moze cos innego w tym zakresie cenowym ? Wazne by z tylu pomiescily sie 3

    Ja mam Xsarę Picasso. Miesięcznie robię podobną ilośc km co Ty.
    Kupiłem sobie wersję 1.6 8v 95KM z LPG.
    Spala mi to od 9,5L LPG w mieście i od 7,5L LPG w trasie ...

    Diesla nie chciałem bo za mało jeżdżę , a naprawy diesla są naprawdę
    kosztowne a jest co się popsuć ...
    W przypadku prostego benzyniaka bezawaryjność układu napędowego jest
    duuuuuużo niższa niż w przypadku diesla a ewentualne naprawy dużo dużo
    dużo tańsze ...

    Rozrząd do 1.6 8V jest bardzo tani (kompletny rozrząd 99zł :) i
    powinien starczyć na 120tys km ...

  • 3. Data: 2010-01-20 09:37:11
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    kaszpir pisze:
    > Diesla nie chciałem bo za mało jeżdżę , a naprawy diesla są naprawdę
    > kosztowne a jest co się popsuć ...

    tu się zgadzam, mam JTD co prawda nic się nie psuje ale jak sie się
    zepsuje ...... :)

    > W przypadku prostego benzyniaka bezawaryjność układu napędowego jest
    > duuuuuużo niższa niż w przypadku diesla a ewentualne naprawy dużo dużo
    > dużo tańsze ...

    prawda :)

    > Rozrząd do 1.6 8V jest bardzo tani (kompletny rozrząd 99zł :) i
    > powinien starczyć na 120tys km ...

    a jak wyglądają ceny innych części, jak z dostępem do tanich
    zamienników? czujniki, termostaty itp itd.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-01-20 11:00:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 09:06:06 +0100, Romullus napisał(a):

> [...]
    > 18 tys.
    > No i teraz pytanie zasadnicze GAZ czy Diesel. Miesiecznie przetaczam sie w

    Diesel raczej, albo benzyna - gazem zepsujesz sporo funkcjonalnosci auta.
    2000 km miesięcznie to 24 tysiące rocznie - bardzo dobry przebieg na
    diesla. Te roczniki miały wyłącznie 2.0 HDi 90 KM, szaleństwa nie ma, ale
    autko toczy się sprawnie. Ten silnik w zasadzie nie ma większych problemów,
    po prostu jeździ.

    > Jak wyglada cena standardowych wymian klocki / rozrzad ?
    > Co sie psuje najczesciej ?

    Grosze. Wszystkie te elementy są identyczne z Berlingo, których jest na
    drogach tysiące albo dziesiątki tysięcy i jest tłuczone dzień w dzień po
    setki kilometrów.

    Pikuś jest od lat na pierwszym miejcu niezawodności w swojej klasie

    > Jesli ktos zechce podzielic sie wskazowkami, chetnie wyslucham.
    > Moze cos innego w tym zakresie cenowym ? Wazne by z tylu pomiescily sie 3
    > foteliki.

    Z tym możesz mieć problem - foteliki muszą być wąskie. Choć fotele
    przesuwają się oddzielnie przód/tył i to czasem pomaga. Ale Pikusie mają
    wyłączaną poduszkę i można dać z przodu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-01-20 12:01:36
    Od: Marcin QWE <m...@t...nospam.yahoo.com>

    Romullus pisze:
    > Jesli ktos zechce podzielic sie wskazowkami, chetnie wyslucham.
    > Moze cos innego w tym zakresie cenowym ? Wazne by z tylu pomiescily sie 3
    > foteliki.
    ZONK - Waldek juz Ci chyba napisal, ale ja sie dopisze.
    Mam Scenica - tam na srodkowym siedzeniu z tylu nie da sie wlozyc
    fotelika (mniemam ze ze wzgledow bezpieczenstwa). Na najmniejszy brakuje
    pasa, sredni da sie zapiac ale dzieciak siedzialby praktycznie pod
    sufitem i jeszcze przy ostrym hamowaniu poleci razem z fotelikiem jak z
    katapulty. Wiekszego rozmiaru juz nie przerabialem - dzieciaki jakos sie
    pogdodzily z tym ze po srodku jest linia demarkacyjna. Niech ktos
    sprawdzi Ci cytrynke ale imo bedzie podobnie - zostaje 3fotelik na
    przednim siedzeniu.

    --
    Marcin QWE

  • 6. Data: 2010-01-20 12:20:23
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 20.01.2010 Romullus <r...@o...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > rodzina ma zamiar sie powiekszyc wiec musze zmienic wozidelko.
    > W chwili obecnej zastanawiam sie nad Xsara roczniki 2000-2002 cena do okolo
    > 18 tys.

    <ciach>

    > Jesli ktos zechce podzielic sie wskazowkami, chetnie wyslucham.
    > Moze cos innego w tym zakresie cenowym ? Wazne by z tylu pomiescily sie 3
    > foteliki.

    A zmieszczą ci się tam 3 foteliki? Bo to wąskie auto jest. A jak już
    upchniesz, to jak z dostępem do środkowego?

    Ja bym szukał czegoś szerszego.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 7. Data: 2010-01-20 13:56:13
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    kakmar pisze:

    > <ciach>
    >
    > A zmieszczą ci się tam 3 foteliki? Bo to wąskie auto jest. A jak już
    > upchniesz, to jak z dostępem do środkowego?
    >
    > Ja bym szukał czegoś szerszego.

    Dokladnie. I cos lepszego, bo jak wam kolo odpadnie w tym 10letnim
    gracie to calej trojki sie pozbędziesz.

  • 8. Data: 2010-01-20 14:06:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 11:20:23 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > A zmieszczą ci się tam 3 foteliki? Bo to wąskie auto jest. A jak już
    > upchniesz, to jak z dostępem do środkowego?
    >
    > Ja bym szukał czegoś szerszego.

    Zademonstruj proszę "czegoś szerszego" w tej klasie niż 1751 mm z zewnątrz
    i 1502 szerokości wewnątrz.
    Multipla jest szersza - tzn sporo szersza z zewnątrz i tylko 3 wewnątrz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-01-20 14:21:55
    Od: AL <a...@s...tam>

    Wojtek pisze:

    > Dokladnie. I cos lepszego, bo jak wam kolo odpadnie w tym 10letnim
    > gracie to calej trojki sie pozbędziesz.

    a co jest wg Ciebie lepszego, biorac pod uwage wymagania i zakladane
    wydatki/mozliwosci osoby pytajacej na poczatku tego watka?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2010-01-20 14:27:27
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:

    > Zademonstruj proszę "czegoś szerszego" w tej klasie niż 1751 mm z zewnątrz
    > i 1502 szerokości wewnątrz.
    > Multipla jest szersza - tzn sporo szersza z zewnątrz i tylko 3 wewnątrz.

    don't worry
    tak odpowiadaja ludzie, ktorzy w zyciu X.Picasso nie mieli, badz nawet w
    nim nie siedzieli.

    co do fotelikow na tylnych siedzeniach - to 3 pelne foteliki w jednym
    rzedzie w wiekszosci aut bedzie ciezko upchac - a jak sie upchnie,
    zapinanie w nich dzieciakow bedzie wymagalo troche gimnastyki, choc w
    przypadku X.Picasso akurat jest super dojscie z przodu - plaska podloga
    miedzy przednimi fotelami - dzieciak potrafi tamtedy wedrowac a zona w
    razie potrzeby przejsc do tylu do dziecka (nawet w czasie jazdy - co
    akurat nie polecam - ale da sie)

    Dobrym rozwiazaniem miast X.Pixasso byloby cos w stylu osobowego
    Berlingo multispace - drzwi odsuwane i mimo wszystko szerszy (wrazenie,
    bo dokladnie nie mierzylem).

    --
    pozdr
    Adam (AL)