  • 21. Data: 2017-07-24 14:17:44
    Temat: Re: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    >Moje OZI w Służbie Celnej(po staremu) twierdzi, że od zeszłego roku
    >tak Orlenowi podniosły się zyski, że zasponsorowali SC dwa(na razie)
    >mobile laboratoria do kontroli paliw. A przekrętów na tym podobno
    >było kupę,

    Jakies ambitniejsze laboratoria, czy pare strzykawek, zeby sprawdzic
    czy odpowiednio barwiony ?

    >Nie wiem jak na południu, ale na zachodniej granicy celnicy obecnie
    >zajmują się praktycznie tylko paliwami i alkoholami na drogach. Każda
    >cysterna jest kontrolowana z automatu, plandeki, naczepy i kontenery
    >raczej wybiórczo ale też.

    Hm, przejezdzalem i jakis kolejek do kontroli nie widzialem.
    Tak jak i osobowy - tir jedzie i nikt go nie zatrzymuje - choc moga na
    terenie calego kraju, czy np na parkingach kontrolowac.

    Teraz ponoc przewoz ON trzeba zglaszac ... przewoznicy nie ryzykuja,
    czy dobrze placa ?
    http://40ton.net/kontrola-ciezarowek-w-ramach-monito
    rowania-ladunkow-nie-znaleziono-najmniejszych-uchybi
    en/

    Bywa tez tak ...
    http://lubliniec.naszemiasto.pl/artykul/wozniki-zami
    ast-paliwa-w-bakach-pieciu-ciezarowek-byl-olej,41376
    13,art,t,id,tm.html

    troche opalu mozna tak uplynnic, ale ryzyko jak widac jest.
    Swoja droga - czyzby odbarwiony byl, ze proba kwasowa, czy od kwasowej
    zaczeto ?

    J.

  • 22. Data: 2017-07-24 14:53:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-24 o 14:06, J.F. pisze:

    > Cos w tym jest, tylko ze Niemcy maja podobny problem, i tez barwia opal
    > na czerwono.
    > Polakom sprzedaja jakis niebarwiony ?
    >
    > Ale jeszcze zostaje faktura, VIES dziala dobrze, fakture trzeba
    > zaksiegowac i VAT zaplacic.
    > A potem jeszcze opal jakos rozliczyc, no i odbarwic.
    > A opal mozna tanio w Orlenie kupic.
    >
    > Na jakas firme-krzak by kupowali, ktora za 2 miesiace znika ?
    > Czy na cypryjska spolke ?

    Szczegółów nie znam. Gdybym znał to sam bym wszedł w ten biznes.;)

  • 23. Data: 2017-07-24 15:06:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-24 o 14:17, J.F. pisze:

    > Jakies ambitniejsze laboratoria, czy pare strzykawek, zeby sprawdzic czy
    > odpowiednio barwiony ?

    Ambitniejsze.
    Poniżej niewiele szczegółów:
    http://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/Mobilne-l
    aboratoria-dla-Krajowej-Administracji-Skarbowej.aspx
    http://www.mf.gov.pl/pl/ministerstwo-finansow/wiadom
    osci/aktualnosci/-/asset_publisher/M1vU/content/id/6
    020223

    To podobno jakieś zmodyfikowane laboratoria, podobnych Orlen używa do
    kontrolowania jakości paliw na swoich stacjach.
    Żeby było ciekawiej to Orlen i KAS chwali się samochodami od miesiąca a
    one jeszcze faktycznie nie zostały przekazane celnikom. Ale już na
    dniach będą działać.

    Co do reszty Twoich pytań, to nie znam odpowiedzi, ale spróbuję
    pociągnąć za języki.

  • 24. Data: 2017-07-24 15:26:02
    Od: p...@g...com

    Znajomy opowiadał o przekrętach na paliwie okrętowym wiec jeśli zwykły szyper na
    jednej jednostce potrafi wykręcić kilkadziesiąt tysięcy rocznie to prawdziwi macherzy
    robią miliony. Przykręcenie takiej kasy musi wywołać reperkusje więc aż dziwne że
    seryjny samobójca jeszcze nie wkroczył :-)

  • 25. Data: 2017-07-24 15:35:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-07-2017 o 10:31, szod pisze:

    > Jeżdżą tyle samo. To były przekręty na olbrzymią skalę. Teraz masowo
    > kontrolują cysterny co wpływa na finanse i spółek i państwa. Przecież w
    > obecnym półroczu mamy nadwyżkę budżetową, co się aż nierealne wydaje,
    > ale jest.

    Nadwyżkę w stosunku do planów, a nie budżet na plusie - to raz.
    I tak czy tak to kreatywna księgowość.
    Jak oddadzą firmom to co im krewni to może się okazać, że dziura rośnie
    zatrważająco.

    Już i tak nikt nic nie chce na fakturę robić - ostatnio układacz paneli
    stwierdził, że nie sprzeda mi paneli na 8% vat, bo nie będzie potem rok
    na zwrot vat od państwa czekał.
    5 innych powiedziało to samo, żeby nie było że jeden kombinator.

  • 26. Data: 2017-07-24 16:05:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 15:35, Cavallino pisze:

> [...]
    > na zwrot vat od państwa czekał.
    > 5 innych powiedziało to samo, żeby nie było że jeden kombinator.

    Ma same straty? Bo przy zyskach to on byłby płatnikiem VAT, a nie
    dostawał zwrot.
    T.

  • 27. Data: 2017-07-24 16:53:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >http://www.mf.gov.pl/pl/ministerstwo-finansow/wiado
    mosci/aktualnosci/-/asset_publisher/M1vU/content/id/

    Ambitniejsze, ale ciekaw jestem czemu to ma sluzyc.

    Celnicy beda badac jakosc ON ? Cos mi sie nie wydaje. No ale moze by
    wyeliminowali rosyjski zasiarczony ... tylko zakazu chyba nie ma.

    Niektorzy wwzoza olej "lekki" a deklaruja jako ciezki ? Byc moze,
    jesli na ciezki jest mniejszy podatek.

    Albo deklaruja jako biokomponenty ?

    A tu jeszcze taka ciekowstka
    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalno
    sc/ceny-paliw-dla-potrzeb-vat

    P.S. Biopaliw juz nie ma ?

    >To podobno jakieś zmodyfikowane laboratoria, podobnych Orlen używa do
    >kontrolowania jakości paliw na swoich stacjach.

    Ciekaw jestem. Bo z jednej strony, wydaje sie, ze ich badania wymagaja
    odparowania probki paliwa - czemu nie, mozna i w samochodzie
    odparowac,
    a z drugiej strony sa i takie mierniki:
    http://shatox.com/catalog/i-4-octanetester.html

    ktore z jednej strony swietnie sie nadaja do przewozenia w pojezdzie,
    ale z drugiej - za rzetelnosc pomiarowa w swietle polskich przepisow
    bym nie reczyl

    >Żeby było ciekawiej to Orlen i KAS chwali się samochodami od miesiąca
    >a one jeszcze faktycznie nie zostały przekazane celnikom. Ale już na
    >dniach będą działać.

    Komunikat mowi, ze przekazano je KAS :-)

    >Co do reszty Twoich pytań, to nie znam odpowiedzi, ale spróbuję
    >pociągnąć za języki.

    Bardzo mnie ciekawi gdzie jest ta luka.
    Bo z jednej strony mamy sprzedaz krajowa i wzglednie latwo
    skontrolowac ile stacja sprzedaje i skad kupuje.
    No chyba, ze jakas mala prywatna stacyjka i sprzedaje bez paragonu
    fiskalnego.

    A z drugiej strony mamy zakup - na wschodniej granicy stoja celnicy i
    kontroluja, wydaje mi sie, ze od dawna.
    A na innych czuwa VIES i faktury importowe musza sie zgadzac.

    I trzeba dwie luki z dwoch stron znalezc.

    J.

  • 28. Data: 2017-07-24 17:50:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W paliwie jest barwnik i jeszcze cos co sie markerem nazywa. Barwnik daje sie
    odbarwic kwasem siarkowym. Wytraca sie i opada na dno albo zeby bylo szybciej na
    filtrach mozna wylapac. Po takiej operacji paliwo robi sie kwasne i trzeba mu zrobic
    pH zasada sodowa albo wapnem. Markera podobno nie mozna sie latwo pozbyc. Od pieciu
    do dziesieciu tankowan do pelna trzeba zrobic zeby zniknal bo kilka litrow do ktorych
    sie dolewa zapaskudzaja calosc. Kolor mozna oczami sprawdzic, pH tez latwo bo
    papierkiem do sprawdzania pH mozna to robic. Do markera potrzebne jest jakies wyzsze
    pierdolenstwo zeby znalezc. Mozliwe ze trzeba odparowac paliwo i marker swieci w
    ultrafiolecie. Moga tez dodawc cos czego w paliwie nie ma prawa byc i na
    chromatografie jonowym sprawdzaja czy jest.

  • 29. Data: 2017-07-24 18:09:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 14:02, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 24 Jul 2017 13:41:33 +0200, w
    > <5975dcf9$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    sc/finanse-publiczne/budzet-panstwa/wykonanie-budzet
    u-panstwa/szacunkowe-wykonanie-budzetu

    > Przenieśli sobie zysk ze sprzedaży LTE z 2015 na 2016. Taki trick :)

    Noo a ile tego było?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2017-07-24 19:04:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >W paliwie jest barwnik i jeszcze cos co sie markerem nazywa.

    Ktory nawiasem mowiac tez jez barwnikiem, Solvent Yellow 124.
    Zoltym jak widac.

    >Barwnik daje sie odbarwic kwasem siarkowym. Wytraca sie i opada na
    >dno albo zeby bylo szybciej na filtrach mozna wylapac.

    Sporo opadnie, a troche zostanie ... i biada metalowym elementom w
    ukladzie paliwowym.
    Ale to juz wlasciciel samochodu powinien sie martwic.

    >Po takiej operacji paliwo robi sie kwasne i trzeba mu zrobic pH
    >zasada sodowa albo wapnem.

    Po wapnie zostaje gips. I trzeba fitrowac.
    Siarczan sodu tez chyba nie taki calkiem zdrowym, choc w wodnym
    roztworze ... no coz, wyglada na to, ze rodzimi chemicy jakos
    opracowali recepture :-)

> [...]
    >Do markera potrzebne jest jakies wyzsze pierdolenstwo zeby znalezc.
    >Mozliwe ze trzeba odparowac paliwo i marker swieci w ultrafiolecie.

    Bardzo proste jest akurat.
    Trzeba dolac kwasu solnego. Z nim SY124 reaguje i staje sie ...
    czerwony.

    > Moga tez dodawc cos czego w paliwie nie ma prawa byc i na
    > chromatografie jonowym sprawdzaja czy jest.

    Moga, ale przepisy wymagaja dodania SY124.
    Plus odpowiedniego barwnika czerwonego.

    J.