  • 11. Data: 2017-07-24 12:15:57
    Temat: Re: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1eujcnd9v12hc$....@m...org...
    Mon, 24 Jul 2017 10:31:26 +0200, szod

    >To jest tak samo realne, jak że w Smoleńsku był zamach bompą
    >termobaryczną
    >(i ża samoloty mogą latać bez skrzydeł). Albo że bezrobocie spadło.
    >Masz
    >znajomych w dużych firmach? To zapytaj się ile im państwo wisi zwrotu
    >VATu
    >blokując notorycznie wypłaty (bo przecież tylko komuchy i złodzieje
    >się
    >ubiegają o zwrot).

    Zaraz - przeciez ta nadwyzka to m.in. miala byc stad, ze panstwo
    zrobilo zwroty w grudniu 2016.
    Wiec w styczniu zwracac nie musialo, i jest nadwyzka ...

    Ale jesli gospodarka dziala, place srednie rosna - i to nie tylko
    dlatego, ze podniesli minimalna, pracownika coraz trudniej znalezc -
    chyba, ze z Ukrainy,
    to i podatkow wiecej wplywa ...

    J.

  • 12. Data: 2017-07-24 12:19:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mowili za na koniec roku nadwyzka stopnieje. Zwiazane jest to z wydatkami roznymi na
    ktore ida uzbierane do polowy roku pieniadze. Oceniam, moge sie mylic, ze zabraknie z
    5-7 miliardow. Planowali deficyt na 60 miliardow. Ale i tak wynik budzetu jest na tle
    POprzednich rzadow imponujacy.

  • 13. Data: 2017-07-24 12:32:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 Jul 2017 03:19:16 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    zabraknie z 5-7 miliardow. Planowali deficyt na 60 miliardow. Ale i tak wynik budzetu
    jest na tle POprzednich rzadow imponujacy.

    Tak, w zeszłym roku też takie bajki były do grudnia...
    A skończyło się deficytem 48mld zł.

  • 14. Data: 2017-07-24 12:54:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pozyjemy zobaczymy ile bedzie deficytu.

  • 15. Data: 2017-07-24 13:41:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    >Tak, w zeszłym roku też takie bajki były do grudnia...
    >A skończyło się deficytem 48mld zł.

    szacunki sie skonczyly na 46 mld - doliczyli sie potem wiecej ?

    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalno
    sc/finanse-publiczne/budzet-panstwa/wykonanie-budzet
    u-panstwa/szacunkowe-wykonanie-budzetu

    Co i tak jest calkiem niezle, biorac pod uwage, ze w 2015 bylo 42 mld.
    A 500+ nie bylo.

    Tylko trudno powiedziec czyja to zasluga - PO, ktora zostawila
    gospodarke w dobrym stanie, czy Mazowieckiego i jego nowych podatkow
    ... z ktorych chyba tylko bankowy wypalil.
    A moze Macierewicza, bo smiglowcow nie kupil :-)

    Tak czy inaczej - dochody budzetu wzrosly, wydatki wzrosly, bardziej
    niz dochody, a wiec i deficyt wzrosl, a zadluzenie to szkoda mowic.
    Ale odsetki chyba spadly :-)

    Od przyszlego roku ZUS ma nowych emerytow miec, znow 60/65 lat, to
    zobaczymy jak sie 2018 uda, w sam raz przed kampania ...

    J.

  • 16. Data: 2017-07-24 13:43:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-24 o 10:19, T. pisze:
    > Albo kierowcy zaczęli nagle dużo jeździć, albo poprzednia ekipa
    > pozwalała na gigantyczne przewały...
    > A to już jakieś kosmiczne liczby: "zysk netto za I kwartał tego roku
    > wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym".

    Moje OZI w Służbie Celnej(po staremu) twierdzi, że od zeszłego roku tak
    Orlenowi podniosły się zyski, że zasponsorowali SC dwa(na razie) mobile
    laboratoria do kontroli paliw. A przekrętów na tym podobno było kupę,
    zresztą jakiś czas temu wypowiadał się na ten temat jakiś związkowiec ze
    SC, że wcześniej mieli zakaz tykana paliw.
    Nie wiem jak na południu, ale na zachodniej granicy celnicy obecnie
    zajmują się praktycznie tylko paliwami i alkoholami na drogach. Każda
    cysterna jest kontrolowana z automatu, plandeki, naczepy i kontenery
    raczej wybiórczo ale też.
    Więc obstawiam, że to jednak przez przewały.

  • 17. Data: 2017-07-24 13:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie tylko wplywa na kondycje legalnie dzialajacych firm.
    >Wplywa rowniez na kieszenie posiadaczy samochodow.
    >Oszusci nie kupuja towarow najwyzszej jakosci zeby je przemycic i
    >sprzedac z zyskiem.
    >Kupuja najtansze i najgorsze.

    No coz, pokazywali cysterny jezdzace do Niemiec po paliwo, nie do
    Rosji.
    Moze dlatego, ze granica zachodnia wcale nie pilnowana.

    W Niemczech maja w rafineriach jakies kiepskie paliwo, specjalnie dla
    Polakow ?

    >Po wynikach legalnej sprzedazy widac ze minimum 1/3 paliw w Polsce
    >byla z przemytu.

    skad te dane ?

    > Czesc kasy panstwo stara sie odzyskac. Ale kto nam szaraczkom zwroci
    > za to ze jezdzilismy ma gorszym paliwie co wiazalo sie z jego
    > wiekszym zuzycie.
    >Gorsze paliwo nie mialo zbawiennych dla naszych silnikow wlasciwosci.
    >A to ze bylo gorsze wiem bo z musu kupilem na malej nie markowej
    >stacji benzyne i samochod jezdzil tak ze pozal sie Boze.

    A przeciez mamy system kontroli jakosc paliw, i ogolnie paliwa sa
    dobre.

    >Na markowych stacjach tez lewizna musiala byc bo nie da sie takich
    >ilosci paliw jakie tutaj trafialy sprzedac w szarej strefie.

    Ano wlasnie ... gdzie ta lewizna ? Oszukiwali na paragonach fiskalnych
    ?
    ... A moze wcale jej tak duzo nie bylo ?

    >Tylko jak cysterne zlego zmieszali na duzej stacji z czterema
    >cysternami dobrego to lepiej to dla silnika i kieszeni bylo jak
    >zmieszanie dobrego i zlego 1:1.
    >W PRL na stacjach mieszali benzyne z ropa bo ropa byla duzo tansza.
    >Jak nie przegieli i nie dali wiecej niz 15% ropy to malo kto w czasie
    >jazdy to zauwazyl.
    >Jak dolali za duzo to oleju nie ubywalo a w zuzytych silnikach
    >potrafilo przybyc. Silniki wtedy byly troche odporniejsze na marna
    >benzyne. Warszawianka czy
    >inny Zuk z dolnozaworowym silnikiem potrafily pojechac jak w benzynie
> [...]

    Ale teraz samochody inne, a ceny zblizone - myslisz, ze nadal sie tak
    oplaca dolewac ?

    J.

  • 18. Data: 2017-07-24 13:57:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-24 o 13:49, J.F. pisze:

    > W Niemczech maja w rafineriach jakies kiepskie paliwo, specjalnie dla
    > Polakow ?

    Nie chodzi o jakość a to co jest w taryfach celnych. Ktoś tak jakoś
    głupio kiedyś wymyślił, że to samo paliwo wlane do baku samochodu ma
    wyższą akcyzę niż wlane do zbiornika do ogrzewania domu. Więc jeżdżą
    cysterny z olejem napędowym a w papierach mają, że to olej opałowy lub
    jakieś dodatki do paliw.
    I to właśnie teraz "korygują" celnicy, między innymi, bo różne przewały
    z paliwem się robi.

  • 19. Data: 2017-07-24 14:02:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 Jul 2017 13:41:33 +0200, w
    <5975dcf9$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    u-panstwa/szacunkowe-wykonanie-budzetu

    > Co i tak jest calkiem niezle, biorac pod uwage, ze w 2015 bylo 42 mld.

    Przenieśli sobie zysk ze sprzedaży LTE z 2015 na 2016. Taki trick :)

  • 20. Data: 2017-07-24 14:06:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >wyższą akcyzę niż wlane do zbiornika do ogrzewania domu. Więc jeżdżą
    >cysterny z olejem napędowym a w papierach mają, że to olej opałowy

    Cos w tym jest, tylko ze Niemcy maja podobny problem, i tez barwia
    opal na czerwono.
    Polakom sprzedaja jakis niebarwiony ?

    Ale jeszcze zostaje faktura, VIES dziala dobrze, fakture trzeba
    zaksiegowac i VAT zaplacic.
    A potem jeszcze opal jakos rozliczyc, no i odbarwic.
    A opal mozna tanio w Orlenie kupic.

    Na jakas firme-krzak by kupowali, ktora za 2 miesiace znika ?
    Czy na cypryjska spolke ?

    J.