  • 31. Data: 2017-07-24 19:46:25
    Temat: Re: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No to sprawa wylapywania odbarwianego oleju opalowego jest prosta jak budowa cepa.
    Myk w tym ze jak ktos kupuje na eksport w niemczech paliwo to dlatego ze na eksport
    moze byc bez barwnikow i markerow. Przy imporcie ze wschodu spirytusu do celow
    technicznych skazanie teoretycznie ma sie odbywac na granicy i ma je robic ktos z us.
    A praktycznie kiedys cale sklady cystern z royalem wjezdzaly bez skazania. I jak
    usral sie interes na spirytusie to zaczeli paliwa przemycac.

  • 32. Data: 2017-07-24 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > no ale na samych zwrotach by tego chyba nie uciągneli - zresztą
    > wiecznie nie będzie mogło to wisieć. Może faktycznie ukrócenie wałków
    > na paliwie dało tyle? Przyglądam się z zainteresowaniem i przecieram
    > oczy ze zdumienia. Zobaczymy co na koniec roku wyjdzie, ale wiatr im
    > dodatkowo sprzyja więc nie wiadomo co tu efektem uszczelniania a co
    > konionktury.

    Zdaje sie jeszcze 8 czy 9 mld zysku z NBP...
    Jak jest naprawde - dowiemy się na koniec roku - po hurra optymizmie w roku
    poprzednim i potem słabym wyniku na koniec jestem sceptykiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 33. Data: 2017-07-24 20:17:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Myk w tym ze jak ktos kupuje na eksport w niemczech paliwo
    >to dlatego ze na eksport moze byc bez barwnikow i markerow.

    Byc moze. Ale Niemcy bardzo skrupulatnie wystawia fakture.
    Te fakture trzeba bedzie rownie skrupulatnie zaksiegowac.
    I pierwsza kontrola, ktora przyjdzie, zaraz sie spyta o akcyze.

    No chyba ze jakos tak sprytnie, fakture na zagraniczna firme, a tam
    moze inne zasady placenia akcyzy, nie bylo dostawy, to sie nie nalezy.

> [...]
    >A praktycznie kiedys cale sklady cystern z royalem wjezdzaly bez
    >skazania. I jak usral sie interes na spirytusie to zaczeli paliwa

    Ale nie placili akcyzy, czy po prostu znalezli tansze zrodlo niz
    krajowe gorzelnie/rafinerie, a podatki placili uczciwie ...

    J.

  • 34. Data: 2017-07-24 20:28:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2017 o 18:09, Janusz pisze:

    > Noo a ile tego było?

    ok 7 mld.

    Shrek

  • 35. Data: 2017-07-24 20:30:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-07-24 16:53, J.F. wrote:
    > Bo z jednej strony mamy sprzedaz krajowa i wzglednie latwo
    > skontrolowac ile stacja sprzedaje i skad kupuje.
    > No chyba, ze jakas mala prywatna stacyjka i sprzedaje bez paragonu
    > fiskalnego.

    z paragonem, papier dla klienta musi byc - tylko drukowanym na byle
    czym, a druga kasa zafiskalizowana i zgloszona jest uzywana 'od swieta'

    tak przynajmniej to wygladalo pare lat temu jak kuzyn pracowal w tej branzy

  • 36. Data: 2017-07-24 20:50:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-07-24 16:53, J.F. wrote:

> [...]
    >swieta'
    >tak przynajmniej to wygladalo pare lat temu jak kuzyn pracowal w tej

    Tak calkiem od swieta to nie, bo trzeba cos nabijac, przynajmniej z
    polowe.
    No dobra, moze i po oplaceniu kontrolera ze skarbowki da sie
    zorganizowac lewa kase w malym interesie ... ale ile takich stacji
    jest ?
    IMO coraz mniej. I jak tu zrobic 27% obrotu krajowego ?

    No dobra, tirmani moze tam jezdza, bo wiedza, ze paliwo tanie ... a
    nie, oni potrzebuja faktury.
    Wiec prywatni z okolicy jezdza ...

    J.

  • 37. Data: 2017-07-24 21:09:55
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 24 Jul 2017 10:31:26 +0200, szod <b...@a...pl> wrote:

    >Przecież w
    >obecnym półroczu mamy nadwyżkę budżetową, co się aż nierealne wydaje,
    >ale jest.

    To jest kreatywna księgowość.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 38. Data: 2017-07-24 21:19:41
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 24 Jul 2017 16:05:33 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >Ma same straty? Bo przy zyskach to on byłby płatnikiem VAT, a nie
    >dostawał zwrot.

    Ale on ten panel, kupiony z 23% vat sprzedaje z robocizną z 8% vat.
    Teraz sobie policz.

  • 39. Data: 2017-07-24 21:50:31
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

    > Ale on ten panel, kupiony z 23% vat sprzedaje z robocizną z 8% vat.
    > Teraz sobie policz.

    Dla pełnej jasności -- kupuje panel za 123 (100+VAT), a sprzedaje usługę
    montażu panela za 118,8 (110+VAT)

    10 zeta netto zarabia "na panelu" i ma do rozliczenia w VAT 8,80-23=-14,20

    W sumie po wykonaniu usługi za dychę, może spokojnie jakieś 25% zarobić,
    byle dobrze VATem żonglował.

    PS.
    Za ułożenie metra nikt nie bierze 10PLN, ani metrów 2 nie układa. Więc
    procent zostaje, ale kwota jest odpowiednio wyższa... Teraz sobie policz

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2017-07-24 22:02:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości

    >Ale on ten panel, kupiony z 23% vat sprzedaje z robocizną z 8% vat.
    >Teraz sobie policz.

    Bardzo z grubsza liczac, ze ukladanie kosztuje tyle co kafelki, to
    powinien wyjsc na swoje.
    Kafelki za 1000zl w tym 187 VAT,
    calosc 2000zl, w tym 148 zl VAT, do zwrotu i czekania 39zl ... jeszcze
    znosnie.

    Plus kleje, narzedzia, samochod, beznyna na urlop ... moze lepiej US
    nie podpadac.

    No i polowe moze zrobic bez faktury ... tym bardziej lepiej nie
    podpadac :-)

    J.