  • 21. Data: 2007-03-13 13:57:24
    Temat: Re: Wzrośnie bezpieczeństwo
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Jan Werbinski wrote:

    > Doliczyć koszty wynikające z nowej ustawy, jako nową usługę "Obowiązkowa
    > archiwizacja informacji" np dodatkowo 20 zł miesięcznie plus koszt nośników,
    > która byłaby obowiązkowa i uzasadniona nową ustawą. Nie wiem jak to wygląda
    > prawnie, ale widzę tu analogię do wprowadzenia VAT, co nie stanowi zmiany
    > umowy.

    UKE/UoKiK beda z pewnoscia czyms takim zainteresowane ;). w kazdym
    razie nie liczylbym na to ze ustawodawca bedzie taki uprzejmy ze
    stworzy podobny *wymog* idac na reke, jako 'rekompensate'.
    w przeciwnym razie bylby to zapewne element wojny cenowej. "nas
    na to stac - my nie zmieniamy cen".

    > A dla klientów używających anonimowego i szyfrowanego proxy abonament
    > pozostaje na dotychczasowym poziomie. Tak samo, jak dla klientów
    > korzystających z proxy postawionego na VPN do Bahamów. W ten drugi sposób
    > logujemy tylko połączenia ze swoim tunelem, co jest bardzo proste. Nie
    > musimy logować też treści, haseł, treści formularzy, bo jest zaszyfrowana.

    predzej doczekalbys sie "delegalizacji" proxies /jako kryminogennego
    lzeliberalnego instrumentu kontestacji jedynych slusznych regulacji
    prawnych/ albo zakazu istnienia podobnego zapisu i rozroznienia.
    zreszta to i tak nie ma sensu, o czym w moim nastepnym akapicie.

    > Ewentualnie trzecia możliwość, to tani abonament i wymuszone puszczenie
    > ruchu całej sieci z budżetowymi klientami przez tunel do jakiegokolwiek
    > wolnego kraju.

    a co to niby da? taki nakaz i tak nalozy na Ciebie obowiazek
    rejestrowania tresci tego co pokazalo im swiatelko na koncu tego tunelu,
    wiec mozna kazac pakietom czolgac sie nawet przez antypody a i tak
    wymagany bedzie "nos" gdzies blisko abonenta. nie bedzie liczyc sie
    sposob w jaki wychodzisz, wiec jedyna opcja to przeniesc cala siec
    z klientami do jakiegos obcego, milego cieplego kraju. moze sie
    nawet nie obraza ;)

    mozna sobie snuc fantastyczne rozwazania, natomiast mozna z pewnoscia
    zalozyc ze jesli by doszlo do tak abstrakcyjnej sytuacji, przy obecnie
    widocznym braku swiadomosci i wiedzy na temat skali zagadnienia, nie
    ma co wowczas liczyc na cuda. no bo w koncu skoro by ktos powiedzial tak
    ladne "A" to czemu "B" ma byc nagle z innej beczki (i nagle madre)?
    zreszta wtedy bedzie dosc i juz po ptokach, kluczowa decyzja juz
    zapadla i reszta tak naprawde bedzie conajmniej trzeciorzedna - "wNET
    i tak zginiemy w zupie".

    --

    dzieci i ryby biosu nie maja.

  • 22. Data: 2007-03-13 14:17:24
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    spoko loko
    luz i sponton

    http://www.fkn.pl/1,0,1501957,1,rss,wiadomosc.html

    --
    pozdros
    icek

  • 23. Data: 2007-03-13 14:52:15
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    icek wrote:
    > spoko loko
    > luz i sponton
    >
    > http://www.fkn.pl/1,0,1501957,1,rss,wiadomosc.html

    No własnym oczom nie wierzę! Może mnie ktoś pingnąć żebym wiedział, że
    nie śnie. Tam są jeszcze całkiem normalni i myślący ludzie:
    "Podczas głosowania projekt odrzucono większością głosów."
    I to całkiem spora grupa może trzeba to wykorzystać jakoś ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 24. Data: 2007-03-13 18:58:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):

> [...]
    > "Podczas głosowania projekt odrzucono większością głosów."
    > I to całkiem spora grupa może trzeba to wykorzystać jakoś ;)

    Nie chwalcie dnia przed zachodem slońca, a teściowej przed...

    Ten sam zapis jest (niestety) umieszczony w rządowej "dużej" nowelizacji
    PT. Kiedy to wejdzie pod obrady, tego nie wiem, ale min. Z. nie składa
    broni :-(

    M.

  • 25. Data: 2007-03-13 22:51:58
    Od: Konrad Baśkiewicz <kb@_skaksujtobonielubiespamu_kab.pl>

    icek napisał(a):
    > spoko loko
    > luz i sponton
    >
    > http://www.fkn.pl/1,0,1501957,1,rss,wiadomosc.html

    I tak jesteśmy podsłuchiwani. Z ustawą czy bez. I to przez rząd USA.
    Echelon wciąż istnieje, kochani.

    --
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    Konrad Baśkiewicz

  • 26. Data: 2007-03-13 23:45:13
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Konrad Baśkiewicz napisał(a):

    > I tak jesteśmy podsłuchiwani. Z ustawą czy bez. I to przez rząd USA.
    > Echelon wciąż istnieje, kochani.
    Echelon, Carnivore czy inne wynalazki to przy naszych (p)oslach pikus.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 27. Data: 2007-03-14 17:28:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:et323q$pfc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    36.html

    > O tyle o ile trzymanie bilingow i tresci sms'ow przez 5 lat
    > uwazam za dosc zasadne, to logowanie kto odwiedza
    > jaka strone, uwazam za totalnie chore.

    jedno i drugie a szczególnie drugie narusza wolności obywatelskie...

    drugie jest dodatkowo naruszeniem tajemnicy korespondencji

  • 28. Data: 2007-03-14 18:28:41
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    > Użytkownik "Radosław HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:et323q$pfc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > jedno i drugie a szczególnie drugie narusza wolności obywatelskie...

    Aktualnie jest to robione, tylko ze dane nie sa trzymane 5 lat.

  • 29. Data: 2007-03-15 17:03:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:et9ev9$p7i$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Aktualnie jest to robione, tylko ze dane nie sa trzymane 5 lat.

    hm na jakiej podstawie ktoś gromadzi prywatną korespondencję, czy nie jest
    to przypadkiem naruszeniem konstytucji, może to jest temat dla TK?

  • 30. Data: 2007-03-18 17:50:04
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    Istnieje, ale co z tego? Jest silne szyfrowanie, jest TOR (osłabiony
    co prawda ostatnio, ale pewnie za jakiś czas powstanie "TORv2"), są
    różne proxy tunelowane po SSLu itd. Zawsze możesz ukryć dane w którejś
    z sieci P2P lub w treści spamu. Możliwości masz wiele. ;~) Inna sprawa,
    że naziemne stacje czy satelity Echelonu nie są w stanie podsłuchiwać
    światłowodów zakopanych w ziemi. Aby podsłuchać taki ruch trzeba się
    wpiąć w jakimś punkcie wymiany (google: "room 641A") - najbliższy taki
    jest... w Anglii (chociaż rząd brytyjski zaprzecza). :~) Frankfurt też
    odpada, bo po pierwsze Niemcy nie są częścią Echelonu, a po drugie
    trudno sobie wyobrazić, żeby któreś z państw Unii pozwalało obcemu
    państwu szpiegować swoich obywateli i podmioty gospodarcze szczególnie,
    że już w 2001 Parlament Europejski zarekomendował mieszkańcom wspólnoty
    używanie kryptografii w codziennej komunikacji. :~)

    > Echelon, Carnivore czy inne wynalazki to przy naszych (p)oslach pikus.

    Ale Carnivore (czy potem DCS-1000) umarł. Jego używania zaprzestano w 2001,
    niedługo po ujawnieniu jego istnienia. Prawie czteroletnią konstrukcję
    (czyli bardzo starą, jak na zastosowania tego typu, opartą o WinNT
    i zupełnie nie skalującą się razem z rosnącym ruchem) zastąpiono jakimś
    innym rozwiązaniem komercyjnym (nie wiadomo którym, Top Secret ;~)).
    Inna sprawa, że Carnivore przez cały czas swej służby był użyty...
    25 razy - a słyszał o nim cały świat... ;~)

    A żeby nie było już zupełnie offtopicznie, to w USA rząd zwraca ISP
    koszty podłączenia takich podsłuchów... :~)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?