  • 11. Data: 2007-03-12 12:21:33
    Temat: Re: Wzrośnie bezpieczeństwo
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości
    news:et3f2n$nnd$1@polsl.pl...

> [...]
    36.html

> [...]
    > mam takiej potrzeby.
    > każdy klient ma przypisane zewnętrzne IP.
    >
    > I co - nagle mam zacząć nie tylko logować wszystkie połączenia poprzez
    > zapodanie conntracka albo też robić deep packet inspection i szukać
    > zapytań http ?
    >
    > 1. Sprzęt nie wyrobi
    > 2. do czasu aż jest linux, jest to teoretycznie wykonalne, po wymianie
    > sprzętu np na Junipera jak oni sobie to wyobrażają ? kilka modułów do
    > analizy pakietów ? Toć jeden kosztuje ze 100tyś...
    >
    > Ogólnie będzie fajnie, prawo prawem a zlewka jak zawsze, przyjdzie nowa

    hehe no wlasnie ciekawe jak tepsa (na juniper'ach) czy dialog to zrobi,
    to raczej oni powinni sie najbardziej przejmowac :)

  • 12. Data: 2007-03-12 14:46:33
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin Kuczera wrote:

    > nie lubie NAT'a, nie używam NATa, co więcej nie używam conntracka bo nie mam
    > takiej potrzeby.
    > każdy klient ma przypisane zewnętrzne IP.

    Fajnie u Ciebie klienci mają chociaż ja też nie narzekam (aster)

> [...]
    > sprzętu np na Junipera jak oni sobie to wyobrażają ? kilka modułów do
    > analizy pakietów ? Toć jeden kosztuje ze 100tyś...

    Dokładnie. To są potworne koszty a po prostu nasze (p)osły i decydenci
    jak zwykle nie mają kompletnie pojęcia o co tak naprawdę chodzi. Szlak
    mnie normalnie trafia jak czytam takie projekty czy tam nikt nie
    korzysta z opinii doradców/specjalistów?

    > Ogólnie będzie fajnie, prawo prawem a zlewka jak zawsze, przyjdzie nowa
    > ekipa i poprawi...

    Robią po prostu kolejne wybiegi i reklamę żeby wmówić i usprawiedliwić
    się społeczeństwu jak to teraz będzie pięknie i w ogóle ile wyłapiemy
    bandytów :/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 13. Data: 2007-03-12 16:22:17
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 12.03.2007 Radosław HORODNICZY <r...@g...com> napisał/a:

    > O tyle o ile trzymanie bilingow i tresci sms'ow przez 5 lat
    > uwazam za dosc zasadne, to logowanie kto odwiedza

    Prawda jest taka, że jak komuś zależy na poufności informacji i o to
    odpowiednio zadba to trzymanie tego wszystkiego nawet 50 lat nie wiele
    pomoże ...

    --
    TP

  • 14. Data: 2007-03-12 16:51:57
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    aioe.org
    tor.eff.org
    proxy.net.pl
    anon.inf.tu-dresden.de
    www.proxy4free.com
    www.proxyblind.org
    i co tam jeszcze?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2007-03-12 19:30:54
    Od: "Matt Dz." <m...@i...edu.ms-NO-SPAM.please>

    http://tor.eff.org/
    http://zfoneproject.com/
    http://www.truecrypt.org/

  • 16. Data: 2007-03-12 20:16:15
    Temat: Re: Wzro?nie bezpiecze?stwo
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> wrote:

    > Prawda jest taka, że jak komuś zależy na poufności informacji i o to
    > odpowiednio zadba to trzymanie tego wszystkiego nawet 50 lat nie wiele
    > pomoże ...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 17. Data: 2007-03-13 00:04:42
    Od: Marek Burzyński <m...@c...pl>

    Właśnie problem jest taki że w wypadku niektórych rzeczy niezbędna może
    być ingerencja głębiej niz nagłówek pakietu, a to już jest naruszenie
    poufności informacji przesyłanej.
    Dwa, technicznie cieżkie do zrobienia (nierealne ?) przy pewnej skali.
    O tyle o ile można sobie postawić osobna maszyne, wpiętą przez switcha z
    mirroringiem zawartości, której celem będzie tylko logowanie, ale o tyle
    o ile połączenia - spoko, to szczegółowe dane...
    Tuataj właśnie by się UKE przydało, bo oni coś kumają, a i do polityków
    mają troche bliżej...

  • 18. Data: 2007-03-13 11:09:42
    Od: wer <b...@n...pl>

    miab wrote:
    36.html
    > miab

    Jestem ciekaw czy obejmie to operatorów telekomunikacyjnych czy też
    również dostawców treści. Jakoś średnio mi się uśmiecha tworzyć system
    przechowujący dane o połączeniach przez 5 lat, w dodatku niezawodny,
    czyli trzeba będzie robić to w dwóch kopiach na różnych nośnikach.
    Pewnie jak to przejdzie, to jakiś !@#$%^ wpadnie na pomysł, żeby
    przechowywać także treść maili.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 19. Data: 2007-03-13 11:13:52
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 13 Mar 2007 12:09:42 +0100, wer wrote:

> [...]
    > przechowujący dane o połączeniach przez 5 lat, w dodatku niezawodny,
    > czyli trzeba będzie robić to w dwóch kopiach na różnych nośnikach.

    póki co zapędy są ostre i na zapędach się kończy :(

    --
    futszaK
    0601061867

  • 20. Data: 2007-03-13 12:24:06
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > póki co zapędy są ostre i na zapędach się kończy :(

    A gdyby jednak to mozna zrobić tak:

    Doliczyć koszty wynikające z nowej ustawy, jako nową usługę "Obowiązkowa
    archiwizacja informacji" np dodatkowo 20 zł miesięcznie plus koszt nośników,
    która byłaby obowiązkowa i uzasadniona nową ustawą. Nie wiem jak to wygląda
    prawnie, ale widzę tu analogię do wprowadzenia VAT, co nie stanowi zmiany
    umowy.

    A dla klientów używających anonimowego i szyfrowanego proxy abonament
    pozostaje na dotychczasowym poziomie. Tak samo, jak dla klientów
    korzystających z proxy postawionego na VPN do Bahamów. W ten drugi sposób
    logujemy tylko połączenia ze swoim tunelem, co jest bardzo proste. Nie
    musimy logować też treści, haseł, treści formularzy, bo jest zaszyfrowana.

    Ewentualnie trzecia możliwość, to tani abonament i wymuszone puszczenie
    ruchu całej sieci z budżetowymi klientami przez tunel do jakiegokolwiek
    wolnego kraju.

    Jedyny problem to dodatkowe spowolnienie pasma, ale to z czasem, w miarę
    wzrostu wydajności, będzie coraz mniejsza różnica.