  • 1. Data: 2007-03-11 20:48:29
    Temat: Wzrośnie bezpieczeństwo
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    36.html

    miab

  • 2. Data: 2007-03-11 21:03:24
    Temat: Re: Wzrośnie bezpieczeństwo
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    miab napisał(a):
    36.html

    w ciągu ostanich dwóch miesięcy było u mnie 3 ekipy z Policji (różne
    wydziały) w sprawie udostępnia danych na podstawie m.in. Ustawy o Policji.

    Niemniej problemem nie jest kwestia logów.
    Problemem jest niedouczenie policji. Przyszli panowie z pytaniem: czyje
    to IP: 193.93.90.x.
    No to ja im zaczyna tłumaczyć, że to jest IP routera, za TYM adresem
    jest np. 5 bloków (razem ze 150 osób). Zrozumieli. Że oczywiscie mam
    pełne logi. Że im podam na pisemne wezwanie. Ale musze wiedzieć, co to
    było za połączenie, kiedy (dokładnie), z czym ten ktoś się łączył ...
    Okazało się, że to Allegro, mają datę, nick gościa, numery aukcji. W
    sumie pikuś poprawdzać. Proszę, żeby napisali pismo ... za dwa dni mam
    pismo o treści:
    "w zwiazku z postępowaniem prosimy bla bla o udostępnienie info, "do
    kogo należy IP 193.93.90.x". I KONIEC. kropka. nic więcej. To po jaką
    cholerę, ja traciłem godzinę mojego czasu, na tłumaczenie głąbom, że to
    NAT i jak bede mieć dane (które zresztą oni mieli), to dostaną
    informacje ....
    a tak dostali grzeczną odpowiedź, że to router ... i 150 osób ... i
    potrzebuje dokładne dane ... a czas IM ucieka.

    Normalnie zabawa w kotka i myszkę. A chciałem pomóc ...

    wojtek

  • 3. Data: 2007-03-11 22:06:49
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@o...pl>

    crazy bejbi w <news:et1qqr$v79$1@news.onet.pl> napisał(a)
    > miab napisał(a):
    > Normalnie zabawa w kotka i myszkę. A chciałem pomóc ...
    Naprawdę Cię to bawi ?
    --
    Pzdr. Kferro
    "Wszystkie Maćki to fajne chłopaki są :)"

  • 4. Data: 2007-03-11 22:17:50
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Andrzej Podenkiewicz napisał(a):
    > crazy bejbi w <news:et1qqr$v79$1@news.onet.pl> napisał(a)
    > Naprawdę Cię to bawi ?

    a czytałeś dokładnie to co napisałem ?

    ja im prawie _podyktowałem_ pismo jakie mają mi napisać i co ma w nim
    być. To oczywiscie oprócz tłumaczenia, czym jest adres IP. Ale potem w
    piśmie i tak nie napisali nic, do czego mógłbym się odnieść ...

    wojtek

  • 5. Data: 2007-03-11 22:46:36
    Od: Marek Burzyński <m...@c...pl>

    Najpierw trzeba będzie poczekać na szczegółowe wytyczne jak logować,
    żeby było dobrze.

  • 6. Data: 2007-03-12 07:19:50
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 11 Mar 2007 23:46:36 +0100, Marek Burzyński wrote:

    > Najpierw trzeba będzie poczekać na szczegółowe wytyczne jak logować,
    > żeby było dobrze.

    coś było o konieczności posiadania człowieka z odpowiednimi uprawnieniami
    i co, ucichło ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 7. Data: 2007-03-12 07:50:33
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Marek Burzyński wrote:
    > Najpierw trzeba będzie poczekać na szczegółowe wytyczne jak logować,
    > żeby było dobrze.

    Właśnie, czy bez backupowania całego ruchu i późniejszej jego analizy da się
    dokładnie ustalić adresy stron(sczególnie podstron) odwiedzanych w sieci?
    A tak przy okazji bardzo częste powiedzmy cominutowe backupowanie całego
    internetu by sie przydało dla dobra sledztwa bo te treści na stronach to co
    chwila
    się zmieniaja jak w jakimś kalejdoskopie. Ale to juz może jakaś instytucja
    centralna.

    miab

  • 8. Data: 2007-03-12 08:09:51
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    36.html
    > miab

    O tyle o ile trzymanie bilingow i tresci sms'ow przez 5 lat
    uwazam za dosc zasadne, to logowanie kto odwiedza
    jaka strone, uwazam za totalnie chore.

    Bo znajac nasze realia to za jakis czas ktos kandydujacy
    na jakies stanowisko bedzie sie musial lustrowac z tego
    ze nie odwiedzal stron porno a tym samym nie jest
    gejem, pedofilem i zboczencem.

    A do tego w ustawie caly czas powoluja sie na modny ostatnio
    terrorym, ale zaponieli dopisac ze w polsce chodzi o terrorym ale
    polityczny.

  • 9. Data: 2007-03-12 11:32:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "miab" <m...@w...pl> writes:

    > Właśnie, czy bez backupowania całego ruchu i późniejszej jego analizy da się
    > dokładnie ustalić adresy stron(sczególnie podstron) odwiedzanych w sieci?

    Tak czy owak, to by bylo nielegalne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-03-12 11:55:00
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    36.html

    wlasnie to przeczytałem...

    nie lubie NAT'a, nie używam NATa, co więcej nie używam conntracka bo nie mam
    takiej potrzeby.
    każdy klient ma przypisane zewnętrzne IP.

    I co - nagle mam zacząć nie tylko logować wszystkie połączenia poprzez
    zapodanie conntracka albo też robić deep packet inspection i szukać zapytań
    http ?

    1. Sprzęt nie wyrobi
    2. do czasu aż jest linux, jest to teoretycznie wykonalne, po wymianie
    sprzętu np na Junipera jak oni sobie to wyobrażają ? kilka modułów do
    analizy pakietów ? Toć jeden kosztuje ze 100tyś...

    Ogólnie będzie fajnie, prawo prawem a zlewka jak zawsze, przyjdzie nowa
    ekipa i poprawi...

    Marcin