  • 11. Data: 2013-02-08 18:13:12
    Temat: Re: Wzmacniacz s?uchawkowy do modu?u GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-08 18:03, J.F pisze:

    > A nie byla to jedna plaska bateria 4.5V, albo jedna bateria 9V ?

    Na 100% nie. Mówimy o tym projekcie, w drugim wariancie:
    http://www.mt.com.pl/archiwum/84-Nw-10-Mini_odbiorni
    k.pdf
    Żadnych transformatorów tam nie ma. ;)

    Działa do dzisiaj, chyba nawet na tej samej bateryjce. Kiedyś włączałem
    go częściej. Obecnie używam go z dwiema wkładkami W66 połączonymi
    szeregowo (zamontowane w starych, wojskowych słuchawkach komunikacyjnych).

  • 12. Data: 2013-02-09 01:36:54
    Temat: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Hmm... Jeszcze jedna rzeczy przyszła mi do głowy. Już kilka razy
    > słyszałem, że przy niskim napięciu zasilania nie ma co liczyć na zbyt
    > wielką głośność na wyjściu audio itp. Trochę kłóci się to z moim

    Mam taki mp3 odtwarzacz, który jak dasz na full, to wyrywa bębenki z uszu,
    jest piekielnie głośny. Miałem kiedyś w rękach radyjko na jeden paluszek R6,
    wcale nie chińskie badziewie (chociaż blisko - Hong-Kong, wówczas jeszcze
    nie chiński), na fale średnie - o, proszę, nie spodziewałem się, że gugiel
    mi tak błyskawicznie to znajdzie -
    http://www.radiomuseum.org/r/unknown_emperor.html
    Wcale ciche to nie było... Może nie był to szczyt techniki, ale Wolnej
    Europy spokojnie dało się słuchać (jeśli nie zakłócali).

    > doświadczeniem - lata temu zbudowałem kilka prostych odbiorniczków,
    > dosłownie na paru tranzystorach. Była wśród nich słynna konstrukcja na
    > UL1111 z "Młodego Technika". Radyjko zasilanie z JEDNEJ bateryjki 1,5V
    > potrafiło grać tak głośno, że muzykę odtwarzaną przez W66 było słychać w
    > całym pokoju. Mogłem bez większego problemu zrozumieć wypowiedzi spikera
    > albo rozpoznać grany utwór, bez przykładania ucha do słuchawki.

    Ano widzisz. A jeszcze kombinując ze sterowaniem słuchawki tak, by słuchawkę
    sterowały w przeciwfazie dwie końcówki - można by dodatkowo chyba powiększyć
    dawaną słuchawce energię.

  • 13. Data: 2013-02-09 02:06:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-09 01:36, Anerys pisze:

    > Ano widzisz. A jeszcze kombinując ze sterowaniem słuchawki tak, by
    > słuchawkę sterowały w przeciwfazie dwie końcówki - można by dodatkowo
    > chyba powiększyć dawaną słuchawce energię.

    Tak to jest chyba zrealizowane w tych popularnych scalakach pracujących
    na niskim napięciu zasilania. To akurat odpada. Zależy mi na zachowaniu
    oryginalnego kabla łączącego "bazę" ze słuchawką, a ten ma tylko trzy
    żyły - mikrofon, słuchawka i masa.

    Dziwią mnie po prostu wypowiedzi co poniektórych, zapewniające mnie "że
    nie da się" bo 3,6V to za mało. Tymczasem ja pamiętam przecież radyjko,
    które bardzo głośno potrafiło grać na W66 i jednym paluszku...

  • 14. Data: 2013-02-09 02:29:24
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Tak to jest chyba zrealizowane w tych popularnych scalakach pracujących na
    > niskim napięciu zasilania. To akurat odpada. Zależy mi na zachowaniu

    Może tak... musiałbym schemat choćby blokowy zobaczyć.

    > oryginalnego kabla łączącego "bazę" ze słuchawką, a ten ma tylko trzy
    > żyły - mikrofon, słuchawka i masa.

    ...trafo 1:1 jakieś małe? coś jak w ruskich radyjkach do samodzielnego
    montażu...

    > Dziwią mnie po prostu wypowiedzi co poniektórych, zapewniające mnie "że
    > nie da się" bo 3,6V to za mało. Tymczasem ja pamiętam przecież radyjko,
    > które bardzo głośno potrafiło grać na W66 i jednym paluszku...

    Wszystko można, jakaś przetwornica startuje ponoć od 0.4V i może zaświecić
    diodę LED, a jet banalnie prosta... A mój mp3 - muszę zobaczyć, przy jakim
    napięciu zdycha, w każdym razie, mając 1.2V zasilania, gro i bucy jak
    prawdziwe urządzenie, empecze lecą (na 800 mAh potrafi zagrać 155 utworów,
    tyle miałem rekord, na full, niewielki, znacznie cichszy od "szczylerskich"
    walkmanów, które słyszał cały autobus, daje to 500-600 minut grania), radio
    gra, dyktafon gdyby tylko nie zniekształcał najgłośniejszych dźwięków (może
    być przegrzany przy lutowaniu mikrofon?)... tylko ma zaledwie 1 giga i
    połamaną tasiemkę do wyświetlacza (szukać w sieci jak tę tasiemkę poprawić?
    Czy odpuścić i liczyć na to, że uda się zakombinować, żeby dał się jeszcze
    poużywać?).
    Da się jak cholera popędzić z 1.2 i starcza na całkiem długo używać mocy
    procka dekodującego empecze (nie wszystkie daje radę, chyba przy niektórych
    VBR wysiada). Któraś starożytna Nokia chyba jest pędzona z 2.4V (nie
    5110/5130 przypadkiem? Nie pamiętam...) i wcale się nie rozwala po pół
    godzinie.

  • 15. Data: 2013-02-11 11:55:21
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Masz na myśli to? http://en.wikipedia.org/wiki/Joule_thief

    > A mój mp3 - muszę zobaczyć, przy jakim napięciu zdycha, w każdym razie, mając
    > 1.2V zasilania, gro i bucy jak prawdziwe urządzenie,

    mp3-ki najczęściej mają step-upy.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2013-02-11 12:02:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, February 11, 2013, 11:55:21 AM, you wrote:

    > Masz na myśli to? http://en.wikipedia.org/wiki/Joule_thief
    > mp3-ki najczęściej mają step-upy.

    Ale cięzko o cos porządnego dla napięcia poniżej 0.8V

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2013-02-11 12:12:39
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Masz na myśli to? http://en.wikipedia.org/wiki/Joule_thief

    Nie inaczej.

    > mp3-ki najczęściej mają step-upy.

    Ale nic za darmo. Energię trzeba skądś wziąć. Jak wspominałem, zamierzam
    pomierzyć swój "plejerek", to przy okazji pewnie i pozostałe napięcia
    pomierzę. Jakoś w końcu musi być trzymane podświetlenie, oraz sterowany LCD,
    a "gdzieś czytałem", że do LCD napięcia są wyższe, nawet dwucyfowe. I cewka,
    sugerująca to, w moim grajku jest. Ciekawe, z jaką częstotliwością jeździ,
    gdybym miał przyrząd, to bym pomierzył...

  • 18. Data: 2013-02-11 12:14:25
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:1371852204$20130211120208@squadack.com...

    > Ale cięzko o cos porządnego dla napięcia poniżej 0.8V

    Od razu wszystko musi być porządne? :) A jak będzie nieporządne, to jaka
    jest dolna granica? :)))
    Tym bardziej muszę to swoje gówno dobrze pomierzyć :)

  • 19. Data: 2013-02-11 12:19:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2013 17:37:06 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Finalizując projekt telefonu "retro" z modułem GSM

    Czy wiesz że podobny projekt jest zamieszczony w ostatniej Elektronice
    Praktycznej?
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2013-02-11 16:13:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości

    >Od razu wszystko musi być porządne? :) A jak będzie nieporządne, to
    >jaka jest dolna granica? :)))

    Jak jest nieporzadne, to ma kiepska sprawnosc, a na bateryjnym
    zasilaniu to istotne bardzo. :-)

    J.