  • 11. Data: 2017-01-07 11:47:21
    Temat: Re: Wyższy model vs lepsze wyposazenie dodatkowe
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 09:35:44 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    No to chyba łapie o co Ci chodzi:)
    wg mnie są dwie strategie

    sercem
    czyli jak mój szwagier przed grażem trzyma Volvo chyba że słońce za
    mocno grzeje to wjeżdża do garażu bo się skóra niszczy
    a wszędzie jeździ 15 letnią renówką

    rozumem
    czyli ja samochód to narzędzie i mam to w dupie

    i jeśli mówimy o opcji pierwszej
    to wg mnie nie ma o czym pisać

    jeśli o drugiej

    są dwa pytania czy jeżdzisz dużo
    czy masz dużą rodzinę?
    jeśli jeździsz dużo to duży = bezpieczniejszy
    jeśli masz piątkę dzieci no to sorry ale yariska nie wchodzi w grę
    ale jak mieszkasz sam w centrum krakowa/wawy i 60 % jeździsz w korkach
    to odpowiedź jest prosta.
    I wg mnie to jest podstawowe pytanie?

    A co do gadżetów
    Sam się teraz zastanawiam nad kupnem auta
    przeglądam się mondeo kupione w polskim salonie.
    I coś takiego jak tempomat obowiązkowe wg mnie w takim samochodzie
    przystosowanym do jazd na long dystans jest dobrem rzadkim w samochodach kupionych w
    PL.
    Ale na forum za kilka stów znajdziesz ludzi którzy ci taki tempomat zamontują.
    Generalnie większość gadżetów można dokupić dorobić terminie późniejszym.
    Pytanie tylko czy kolorowy wyświetlacz jest aż tak istotny.

    No i kwestia odsprzedaży.
    Jak masz kolorowy wyświetlacz to na pewno łatwiej sprzedać takie auto.
    Ale wątpię czy kupujący bedzie chciał ci za nie dać więcej kasy.
    Podsumowywując
    Są czynniki obiektywne.
    Jesli auto jest twoim narzędziem pracy i robisz nim 10 kkm miesięcznie
    i masz piątkę dzieci to sorry ale yariski nie kupisz.
    Jak mieszkasz w centrum to małe lepsze.

    A gadżety
    Myślę że np czujnik parkowanie bardziej się przyda w mondeo niż w yarisce.
    I zawsze można je domontować później dzisaj w wielu samochodach to tylko
    wymiana kierownicy/manetki którą na złomie można kupić za kilka stów
    np w nowym mondeo to koszt 1500 lub 700
    a na forum piszą o dołożeniu tempomatu (warunek odpowiednia wersja):
    1. Kierownica - 130 zł (dzięki allegro...)
    2. ASO- programowanie i montaż - 200 zł

    I na koniec pierdoła ale ważna
    Ja mam 190 cm wzrostui jeżdże Cordobą z 99 roku.
    Dzieci rosną, auto już stare
    i okazuje się że trzeba kupić większę auto.
    Wybór pada na renault Laguna
    + 30 cm większy rozstaw osi
    + 60 cm dłuższy
    Wsiadam ustawiam fotel tak jak w seacie i okazuje się że w lagunie
    mimo obiektywnie większych wymiarów subiektywnie jest tyle miejsca co w seacie.

  • 12. Data: 2017-01-07 12:23:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Jan 2017 09:33:06 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Golf/Passat, to pierwsze byłoby trywialne do rozwiązania.

    > Przy pierwszej opcji mogę też chcieć żeby sąsiedzi myśleli, że mam słabsze
    > niż jest naprawdę. Jeśli niecodziennie się wjeżdża do garażu to może być
    > bezpieczniejsze.
    >
    > To może uściślę - słabsze auto plus drugie tyle kasy co jego cena na
    > wyposażenie, czy półka wyżej i dodatkowe 25% na wyposażenie?

    Dla mnie to ten problem jest trywialny :)
    Podstawowa sprawa to potrzeby -

    Bo zazwyczaj oznacza pewnie wybór pomiędzy całkiem fajnie jeżdżącym
    samochodem model niżej, a golizną wyposażoną w najbardziej dychawiczny
    silnik w modelu wyższym.

    Wracając do Golfa/Passata.

    Najtańszy benzynowy Passat wg. cennika to 94kzł.
    Silnik 1.4, 125KM i podstawowy pakiet wyposażenia.

    Za podobne 95kzł kupisz Golfa (5d) z silnikiem 150KM i automatem DSG, z
    najwyższym pakietem wyposażenia (bez DSG jeszcze nawet 8k taniej).

    Ja tam jakoś się tym wyposażeniem szczególnie nie ekscytuje, ale są tam np.
    lepsze fotele z regulacjami, jakieś dodatkow schowki, pewnie jakaś
    nawigacja, lepsze radio itp.

    A mnie najbardziej ucieszy 100kg lżejszy samochód z 25KM mocniejszym
    silnikiem, co już na pewno dużo fajniej pojedzie.

  • 13. Data: 2017-01-07 15:19:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2017 o 11:47, Bolko pisze:

> [...]
    w PL.
    > Ale na forum za kilka stów znajdziesz ludzi którzy ci taki tempomat zamontują.

    Nie wszędzie.
    W niektórych przypadkach brakuje na tyle dużo kojdów w samochodzie, że
    za cenę domontowanego, będziesz miał fabryczny i do tego jeszcze kilka
    innych dupereli typu nawigacja.

    > Generalnie większość gadżetów można dokupić dorobić terminie późniejszym.

    Ale nie zawsze jest to opłacalne cenowo.

  • 14. Data: 2017-01-07 17:50:08
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]

    >Bo zazwyczaj oznacza pewnie wybór pomiędzy całkiem fajnie jeżdżącym
    >samochodem model niżej, a golizną wyposażoną w najbardziej dychawiczny

    Zalozmy ze silnik i skrzynia takie same.

    >Ja tam jakoś się tym wyposażeniem szczególnie nie ekscytuje, ale są tam np.
    >lepsze fotele z regulacjami, jakieś dodatkow schowki, pewnie jakaś
    >nawigacja, lepsze radio itp.

    adaptive cruise control, swiatla matrycowe, 360 kamera, sa w tym?

  • 15. Data: 2017-01-07 20:00:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zalezy też od projekcji przewidywanych przyszłych zarobków:
    Mam wrażenie, że w aucie nie psuje się nic podstawowego, a wcześniej czy później
    psuje się wszystko dodatkowe = podwójne roczne koszty utrzymania niż "golasa", gdzie
    po prostu lejesz paliwo i jeździsz.

    ---

  • 16. Data: 2017-01-07 21:32:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Jan 2017 17:50:08 +0100, Ghost napisał(a):

    > Zalozmy ze silnik i skrzynia takie same.

    To już wtedy się nie liczy :)