  • 1. Data: 2013-06-09 18:27:41
    Temat: Wyświetlacz LCD 2x16 WC1602A0
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W ramach nauki programowania AVR-ów postanowiłem spróbować obsługi
    wyświetlacza LCD. Wyjąłem z szuflady kupiony jakiś czas temu wyświetlacz
    WC1602A0 (sprzedawca zapewniał o zgodności ze standardem HD44780). Na
    szybko połączyłem wszystko na płytce stykowej, podpinam zasilane i nic.
    Żadnych prostokątów w górnej linijce, wyświetlacz pusty, jedynie świeci
    się podświetlane. Kręcę potencjometrem ustalającym napięcie na V0 -
    dalej nic.
    Skompilowałem i wrzuciłem do Atmegi przykładowy programik - pustka.

    Pomyślałem, że może sprzedawca się pomylił i dostałem coś zupełnie
    niestandardowego, ale karta katalogowa wskazuje, że przynajmniej
    pinologia zgadza.

    Jakiś pomysł co do takiego zachowania? Po prostu trafił mi się trefny
    egzemplarz czy też coś jeszcze mogę zrobić?

    Kupując następny powinienem się rozglądać za jakimś konkretnym modelem? ;)

  • 2. Data: 2013-06-09 18:35:27
    Temat: Re: Wyświetlacz LCD 2x16 WC1602A0
    Od: "R" <...@n...spam>

    > Jakiś pomysł co do takiego zachowania? Po prostu trafił mi się trefny
    > egzemplarz czy też coś jeszcze mogę zrobić?

    Pokaż schemat, jak podłączyłeś.
    R.

  • 3. Data: 2013-06-09 18:58:57
    Temat: Re: Wy?wietlacz LCD 2x16 WC1602A0
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-09 18:35, R pisze:

    > Poka? schemat, jak pod??czy?e?.

    Tak:

    http://img845.imageshack.us/img845/1845/lcdj.png

    Jedyna różnica to wykorzystanie innego portu w MCU.

  • 4. Data: 2013-06-09 19:20:03
    Od: "R" <...@n...spam>

    > http://img845.imageshack.us/img845/1845/lcdj.png
    >
    > Jedyna różnica to wykorzystanie innego portu w MCU.

    Ale piszesz, że podświetlenie działa, a na schemacie nie jest podłączone do
    zasilania (15 i 16).
    Sprawdziłeś czy napięcia dochodzą? Biegunowość na pewno dobra? Przy jednym z
    położeń potencjometru powinny być ciemne prostokąty.
    R.

  • 5. Data: 2013-06-09 19:20:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Jun 2013 18:27:41 +0200, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > Jakiś pomysł co do takiego zachowania? Po prostu trafił mi się trefny
    > egzemplarz czy też coś jeszcze mogę zrobić?

    Mysle ze jest dobry. Spowolnij obsluge i sprawdz program trzy razy :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-06-09 19:38:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-09 19:20, R pisze:

    > Ale piszesz, ?e pod?wietlenie dzia?a, a na schemacie nie jest pod??czone do
    > zasilania (15 i 16).

    Na schemacie go co prawda nie ma, ale ja podłączyłem. Samo podświetlanie
    akurat działało, ale nic poza nim.

  • 7. Data: 2013-06-09 19:40:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-09 19:20, J.F. pisze:

    > Mysle ze jest dobry. Spowolnij obsluge i sprawdz program trzy razy :-)

    Mniejsza o program, ale czy przypadkiem sam wyświetlacz po włączeniu
    zasilania nie powinien się zgłosić do pracy przez wyświetlenie w górnym
    wierszu szeregu czarnych prostokątów?

  • 8. Data: 2013-06-09 19:49:49
    Od: "R" <...@n...spam>

    >W dniu 2013-06-09 19:20, J.F. pisze:
    > Mniejsza o program, ale czy przypadkiem sam wyświetlacz po włączeniu
    > zasilania nie powinien się zgłosić do pracy przez wyświetlenie w górnym
    > wierszu szeregu czarnych prostokątów?

    Powinien. Dlatego sprawdź dokładnie zasilanie i potencjometr.
    R.

  • 9. Data: 2013-06-09 20:49:03
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 09-06-2013 19:40, Atlantis pisze:

    > Mniejsza o program, ale czy przypadkiem sam wyświetlacz po włączeniu
    > zasilania nie powinien się zgłosić do pracy przez wyświetlenie w górnym
    > wierszu szeregu czarnych prostokątów?

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=100
    67039&sid=58c6020f88cdff9d3f6e02e0ddd7219b#10067039

  • 10. Data: 2013-06-09 20:57:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-09 19:49, R pisze:

    > Powinien. Dlatego sprawd? dok?adnie zasilanie i potencjometr.

    Zasilanie dochodzi. Kręcenie potencjometrem wywołuje zmianę napięcia na
    V0. Całość pobiera około 27mA przy włączonym podświetlaniu oraz 0,6mA po
    odłączeniu zasilania podświetlania.