    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Wyświetlacz LCD 2x16 WC1602A0
    Date: Sun, 09 Jun 2013 18:27:41 +0200

    W ramach nauki programowania AVR-ów postanowiłem spróbować obsługi
    wyświetlacza LCD. Wyjąłem z szuflady kupiony jakiś czas temu wyświetlacz
    WC1602A0 (sprzedawca zapewniał o zgodności ze standardem HD44780). Na
    szybko połączyłem wszystko na płytce stykowej, podpinam zasilane i nic.
    Żadnych prostokątów w górnej linijce, wyświetlacz pusty, jedynie świeci
    się podświetlane. Kręcę potencjometrem ustalającym napięcie na V0 -
    dalej nic.
    Skompilowałem i wrzuciłem do Atmegi przykładowy programik - pustka.

    Pomyślałem, że może sprzedawca się pomylił i dostałem coś zupełnie
    niestandardowego, ale karta katalogowa wskazuje, że przynajmniej
    pinologia zgadza.

    Jakiś pomysł co do takiego zachowania? Po prostu trafił mi się trefny
    egzemplarz czy też coś jeszcze mogę zrobić?

    Kupując następny powinienem się rozglądać za jakimś konkretnym modelem? ;)