  • 81. Data: 2017-03-05 21:06:02
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 18:05:40 +0100, Shrek napisał(a):
    > Ale wychodzi, że można tylko na jednej drodze w Texasie. Wcześniej
    > powoływałeś się na USA. Potem w drugim stanie wolno 80, ale tylko na
    > drogach płatnych - tylko takich nie ma. W trzecim stanie wolno max 75,
    > ale nigdzie nie wolno, bo stoja ograniczenia do max 65...
    >
    > Proponowałeś 120, bo tak jest w stanach i się nic nie dzieję. Jak się
    > sprawdza, to cztery stany:

    Tylko wiesz - 65 to 104 km/h, 70mph to 112, a podejrzewam, ze mozna
    5-10 mph szybciej.

    > A ja uważam, że tak, ponieważ zarówno na autostradach jak i krajówkach
    > ograniczenie predkości tirów wynika na ogół z kagańca.

    Na krajowkach to juz nie tak bardzo.

    > Pomyliłem się - 140 :P

    za 149 to pewnie nikt nie zatrzyma :-)

    J.

  • 82. Data: 2017-03-05 21:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 21:06, J.F. pisze:

    > Tylko wiesz - 65 to 104 km/h, 70mph to 112, a podejrzewam, ze mozna
    > 5-10 mph szybciej.

    Tymczasem własnie kombinują żeby ograniczniki prędkości w truckach
    wprowadzić. Dyskutują czy 60, 65 czy 68.

    I dalej twierdzę, że jest to nieporównywalne z Europą. Inne warunki.

    > Na krajowkach to juz nie tak bardzo.

    NIe wiem gdzie wy jeżdzdzicie. Ale ja zawsze jak się na krajówce
    przymierzam żeby tira wyprzedzić, to jest na liczniku ciut powyżej 90.

    > za 149 to pewnie nikt nie zatrzyma :-)

    Dobra - tobie moge powiedzieć. Tak naprawdę jeżdzę po autostradach do
    150 (licznikowego), bo mi się potem v-tec załącza, wir w baku i oleju
    trochę pije. Ale Tomaszowi nic nie mów, bo jak przekroczę o 4 km/h to
    wyjdzie na to, że ze mnie hipoktyta;)

    Shrek

  • 83. Data: 2017-03-05 22:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 21:15:10 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tymczasem własnie kombinują żeby ograniczniki prędkości w truckach
    > wprowadzić. Dyskutują czy 60, 65 czy 68.
    >
    > I dalej twierdzę, że jest to nieporównywalne z Europą. Inne warunki.

    W wielu miejscach warunki pewnie sa podobne.

    Ale oni maja inne podejscie do ruchu, np uwazaja, ze po autostradach
    wszyscy powinni jezdzic podobnie szybko. I nie zmieniac pasow.

    Co takie glupie nie jest. No ale ja protestuje :-)

    > NIe wiem gdzie wy jeżdzdzicie. Ale ja zawsze jak się na krajówce
    > przymierzam żeby tira wyprzedzić, to jest na liczniku ciut powyżej 90.

    Opony zmien na prawidlowy rozmiar :-)

    To czemu srednia z trasy coraz trudniej 70 przekracza ?

    > Dobra - tobie moge powiedzieć. Tak naprawdę jeżdzę po autostradach do
    > 150 (licznikowego)

    Licznikowo, to pewnie poprawnie jezdzisz, a moze i ponizej limitu.

    Tymczasem u nas niemal oficjalnie mozna te 150 jechac - fotoradary
    maja zakaz lapania, zreszta ich nie ma, radary zwykle to raczej nie na
    autostradzie, zostaja te VR, a ich dokladnosc taka sobie, lapanie
    jadacych 150 raczej mija sie z celem.

    J.

  • 84. Data: 2017-03-05 22:39:00
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 4 Mar 2017 20:18:42 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >ponoć w naszym kraju brakuje 50-
    >100 tys kierowców tirów.

    Wiesz dlaczego? Bo większość firm to dziad-transy. I kierowcy uciekają
    za garnicę. Do Niemca czy innego Francuza. W Polsce niedługo za to
    pojawią się Ukraińcy. W Warszawie już sporo ich jeździ np. w
    komunikacji miejskiej.
    Nie mówię że to jest główny powód, ale sporo na ten temat się mówi.
    Jak był boom na transport miedzynarodowy, to się pobrało po 10
    zestawów z naczepą. Był raj, za frachty były dobre stawki, płaciło się
    dobrze kierowcom. Ale w pewnym momencie zabrakło pracy dla nowych
    firm, zaczęło się obniżanie stawek, potem zaczęło się oszczędzanie na
    kierowcach, a lisingi trzeba płacić. Podobo jedynie transport "frigo"
    jest w tej chwili opłacalny.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 85. Data: 2017-03-05 23:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > To może po prostu postawić ograniczenie do 90 - nie będzie
    > wyprzedzania, tiry nie będą bruździć.

    Nic nie da, skoro ograniczenie do 90 to osobówki beda jechac 110 i nadal
    beda sie przed samym zjazdem wciskac miedzy tiry.

    > No tak jak mówię - autostrady już wybudowaliśmy, teraz czas postawić
    > na nich ograniczenie do 70 - będzie płynnie i bezpiecznie.

    Celowo nadinterpretowujesz?
    Mowimy o powiedzmy 2-3 godzinach dziennie od poniedziałku do piątku i to na
    raptem kilku kilometrach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 86. Data: 2017-03-06 06:04:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 22:22, J.F. pisze:

    > Ale oni maja inne podejscie do ruchu, np uwazaja, ze po autostradach
    > wszyscy powinni jezdzic podobnie szybko. I nie zmieniac pasow.

    To też. Po prostu inne uwarunkowania.

    > Opony zmien na prawidlowy rozmiar :-)

    I gpsa na glonnasa;)

    > To czemu srednia z trasy coraz trudniej 70 przekracza ?

    Światła, ronda, fotoradary, postoje na siku, zabudowany.

    > Licznikowo, to pewnie poprawnie jezdzisz, a moze i ponizej limitu.

    Akurat u mnie niewiele zawyża w stosunku do gps - tak więc rzeczyiście o
    kilka km/h przekraczam.

> [...]
    > maja zakaz lapania, zreszta ich nie ma, radary zwykle to raczej nie na
    > autostradzie, zostaja te VR, a ich dokladnosc taka sobie, lapanie

    No nie bądź hipokrytą. Jak chcesz zapierdalać, to powiedz wprost, a nie
    kali ukraść krowę... ;) Według Tomasza łamiesz przepisy, więc nie masz
    prawa już innych potępiać:P

    Shrek

  • 87. Data: 2017-03-06 06:12:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 23:00, Budzik pisze:

    > Nic nie da, skoro ograniczenie do 90 to osobówki beda jechac 110 i nadal
    > beda sie przed samym zjazdem wciskac miedzy tiry.

    To progi porobić;)

    > Celowo nadinterpretowujesz?

    Tak.

    > Mowimy o powiedzmy 2-3 godzinach dziennie od poniedziałku do piątku i to na
    > raptem kilku kilometrach...

    A ty używasz tego argumentu (i tak moim zdaniem głupiego) w dyskusji o
    wyprzedzaniu tirów na całości sieci autostrad.

    Shrek

  • 88. Data: 2017-03-06 07:58:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-05 o 16:33, Shrek pisze:
    > Wybacz, ale to tych chcesz zdejmować kaganiec tirom nie ja. Tych chcesz
    > zmian - twoje argumenty, dane dowody - nie inaczej.

    Skoro to ty chcesz ograniczać wolność, to na tobie spoczywa ciężar
    dowodu, że jest to konieczne. Wystarczającym argumentem za zdjęciem
    kagańca tirom jest brak argumentów za jego założeniem. Zatem czekamy na
    te argumenty od ciebie.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2017-03-06 08:02:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-05 o 18:55, Cavallino pisze:

    > LOL !!!!
    > Cofnij się w wątku o kilka postów, masz tam wszystko na tacy.

    Napisałeś, że "wszędzie gdzie się da", a potem rakiem się wycofałeś, że
    "mimo że w miastach się da, to tam jednak nie". Ogólnie niekonsekwencja
    i naginanie argumentów pod swoją tezę.

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2017-03-06 08:06:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Mar 2017 06:04:18 +0100, Shrek napisał(a):
    > I gpsa na glonnasa;)
    > Światła, ronda, fotoradary, postoje na siku, zabudowany.

    Swiatel nie tak duzo, ronda rzadko, FR malo, postoje robie rzadko, a
    po wsiach jade ok 70.

    > Akurat u mnie niewiele zawyża w stosunku do gps - tak więc rzeczyiście o
    > kilka km/h przekraczam.

    To przyjrzyj sie jeszcze raz - ile jedzie tir na krajowce.
    Samotny tir to moze i 90, zazwyczaj jednak jest jakas kolumna
    pojazdow, a na jej poczatku ... no co ?

    > No nie bądź hipokrytą. Jak chcesz zapierdalać, to powiedz wprost, a nie
    > kali ukraść krowę... ;) Według Tomasza łamiesz przepisy, więc nie masz
    > prawa już innych potępiać:P

    A czy ja ich potepiam za to, ze jada 90 a nie dozwolone 80 po
    autostradzie ? :-)

    J.