  • 31. Data: 2017-03-05 11:02:07
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 09:46:23 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Oczywiście, że brakuje.
    > Dlatego w wielu firmach połowa kierowców to Ukraińcy i inni zagramaniczni.

    W ogole Ukraincow jest u nas duzo, ewentualnie jakis innych
    wschodniojezycznych. We Wroclawiu co krok spotykam.
    Trudno mi powiedziec - emigracja ekonomiczna, czy wojenna.

    Dla tirmana to czesto zadna roznica, bo i tak 3 tygodnie w trasie.

    J.

  • 32. Data: 2017-03-05 11:06:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 08:10:34 +0100, Shrek napisał(a):

    > Autora to nie wiadomo, bo uciął.

    Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.

    > Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.

    A do tego to powod jest :-)

    > Na A2 wiadomo po co. Żeby się nie wyuprzedzali. Postawili całkiem
    > niedawno, mam nadzieję, ze zaczną egzekwować.

    Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
    Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
    poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.

    Najgorsi ci, co w lusterko wcale nie popatrza i zajada droge przed
    nosem szybko jadacemu.

    J.

  • 33. Data: 2017-03-05 11:11:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 11:06, J.F. pisze:

    > Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.

    No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.

    > A do tego to powod jest :-)

    No to ci tez mieli powód - chcieli ściągnąć tira z autostrady, to
    musieli jechać nie więcej niż 80, bo by im przecież z tyłu został:P

    > Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
    > Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
    > poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.

    To z czego wynika, że na A4 mają rozum w bańce, a na A2 już nie?

    Shrek

  • 34. Data: 2017-03-05 11:32:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 11:11:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.

    Akurat mam wrazenie ze do tego momentu wcale nie pocieta.

    > No to ci tez mieli powód - chcieli ściągnąć tira z autostrady, to
    > musieli jechać nie więcej niż 80, bo by im przecież z tyłu został:P

    Ale jechali 60-70.

    I tak wyglada to sciaganie ? Niemcy wyswietlaja "Polizei bitte folgen"

    Moze 25-70 lat doswiadczenia wiecej :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-03-05 12:07:46
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 05 Mar 2017 07:46:51 +0100, Cavallino wrote:

    > Nie kłam, ja nic o mieście nie mówiłem.

    Może więcej ad meritum kolego, zamiast tak od razu ad personam? Czekam na
    poparcie Twojej tezy, że tirmani zawsze i wszędzie jeżdzą na kagańcu. Dla
    mnie zawsze i wszędzie to jest również w mieście.

    Tomek

  • 36. Data: 2017-03-05 12:09:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 05 Mar 2017 07:46:20 +0100, Cavallino wrote:

    > NIe widzę żadnego związku między drogami w Stanach i w Polsce.
    > Równie dobrze możesz analizować ruch w Bangladeszu i równie żaden będzie
    > to miało związek z naszymi drogami.

    Ja również nie widzę żadnego związku z podniesieniem maksymalnej
    prędkośći jazdy dozwolonej na drogach ekspresowych/autostradach a
    zwiększeniem wypadkowości w miastach/drogach lokalnych.

    Tomek

  • 37. Data: 2017-03-05 12:18:56
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 05 Mar 2017 08:00:44 +0100, Shrek wrote:

    > Ty chcesz wprowadzać zmiany, ty uzasadniasz, ty dostarczasz dane - tak
    > toi działa.

    Wybacz kolego, ale to nie ja stwierdziłem, że to nagle poniesie za
    sobą zwiększenie liczby wypadków. To Ty chcesz to udowodnić, nie ja. Ja
    uważam, że to zwyczajnie nie prawda i nawet podałem jeden prosty przykład
    na to, że tak jest w istocie :)

    > Tak - boli mnie, że na Warszawa Łódź mimo zakazu nototycznie na 100km
    > zdarza się co najmniej 5 takich buraków. Co oznacza buraka na 10 minut
    > czyli już nie tak bardzo od czasu do czasu. Żeby było symetrycznie -
    > włącz linka z pierwszego posta i posłuchaj tych samych tirmanów, którzy
    > nie widzą problemu żebym to ja ze 150 hamował do 90 co 10 minut, jak raz
    > na ruski rok musieli zwolnić z 80 do 72. No czemu się tak wkurwiali,
    > skoro hamowanie co 10 minut o 60km/h to żaden problem?

    Ja tu widzę ciężki okaz hipokryzji. Tobie wg. Ciebie wolno łamać przepisy
    i niech sie buraki z tirów dostosowują. Im nie wolno, bo Ty musisz
    zwalniać z zapierdalania. Nie ładnie. Ja nie jestem święty i też zdarza
    mi się zapierdalać, ale nie opowiadam wszem i wobec jacy to wszyscy inny
    są be.

    > Więc?
    >
    > Dalej nie wiem, mimo że szukałem ile te trucki mogą jechać naprawdę.

    Litości, przecież masz opasłą tabelkę z dokładną rozpiską kto, kiedy i
    ile może. Zapoznaj się z drugą kolumną - Freeway (trucks) - W odróznieniu
    od Freeway (rural) co w zasadzie oznacza wszystkich innych.

    Niektóre stany i owszem mają niższe limity dla cieżarówek. Pierwszy na
    liście California. Normalni do 70mph, cieżarówki 55mph. Dalej Idaho,
    normalni 80mph, cieżarówki 70mph. Są też osobne limiy obowiązujące
    wszystkich na autostradach przebiegających przez tereny zurbanizowane
    Freeway (urban) itd...

    Tomek

  • 38. Data: 2017-03-05 12:19:32
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 05 Mar 2017 08:07:35 +0100, Shrek wrote:

    > Ja bym się jeszcze zastanowił ile jest tirów na kilometr dróg o
    > standardzie powiedzmy wojewódzkim u nas i u nich.

    No to się nie zastanawiaj, tylko poszukaj odpowiednich danych :)

    Tomek

  • 39. Data: 2017-03-05 12:24:32
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 05 Mar 2017 10:34:04 +0100, Shrek wrote:

    > Rozwiniesz? Bo do tej pory parę osób tłumaczyło, że jak wprowadzisz
    > zakaz, to się na prawym pasie pojawi sznur ciężarówek po horyzont, a za
    > horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt, bo
    > wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)
    >
    > Shrek

    Czy Ty jeździsz często po jakiejś mocno obciążonej autostradzie z takim
    zakazem? Ja na obwodnicy poznania jestem codziennie. Ten zakaz jest od
    kiedy pamiętam i jednak bardzo zdecydowana większość tirmanów się go
    grzecznie trzyma i jadą prawym. Lewym zazwyczaj jedzie sznurek 100-120.
    Afair na całej obwodnicy poznania w ciągu A2 jest ograniczenie do 120.
    Oczywiście zdarzają się jednostkowe przypadki wyprzedzania, najczęściej
    na najdłuższym odcinku mięzdy zjazdem poznań krzesiny a poznań luboń. I
    co z tego?

    Tomek

  • 40. Data: 2017-03-05 13:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > za horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt,
    > bo wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)

    Spróbuje.
    skąd sie biorą korki na autostradzie - z braku płynnego ruchu.
    Ciezarówki jada na prawym zbyt blisko siebie, osobówki za to do konca
    ciągną lewym po czym wciskają się miedz ciezarówki, hamując, powodujac ze
    ciezarówki tez hamują i koło się zamyka.
    Gdyby ciezarówki jechały lewym i prawym w szczycie po 70-80 na godzine, byc
    moze ruch byłby płynniejszy, osobówki nie cisnełyby lewym bo ram ruch byłby
    tak samo szybki jak na prawy.
    Dodatkowo tiry jadace lewym mykałyby dalej w strone Warszawy bez zmieniania
    pasa, co zmniejszałoby ilośc zmian pasa w okolicach zjazdów.

    Reasumujac - na miejscu ZDMu lub AW przemyslałbym postawienie
    elektronicznych znaków zakazu wyprzedzania ktore wyłączałyby sie w
    okolicach szczytu.

    Zobaczymy jak to bedzie jak dobudują trzeci pas.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.