  • 21. Data: 2017-03-05 07:46:51
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-03-2017 o 00:33, Tomasz Stiller pisze:

    > To Ty twierdzisz,

    Nie kłam, ja nic o mieście nie mówiłem.

  • 22. Data: 2017-03-05 08:00:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 00:49, Tomasz Stiller pisze:

    > Ale masz jakieś dane na poparcie tej tezy? Jak widzisz są kraje, gdzie
    > tak jeżdżą i nie ma tragedii.

    Ty chcesz wprowadzać zmiany, ty uzasadniasz, ty dostarczasz dane - tak
    toi działa.

    > Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Wyjaśnisz? Może muszą, może nie
    > muszą. Na prawdę aż tak Cię boli, że od czasu do czasu jakiś tirman burak
    > zajedzie komuś na autostradzie?

    Tak - boli mnie, że na Warszawa Łódź mimo zakazu nototycznie na 100km
    zdarza się co najmniej 5 takich buraków. Co oznacza buraka na 10 minut
    czyli już nie tak bardzo od czasu do czasu. Żeby było symetrycznie -
    włącz linka z pierwszego posta i posłuchaj tych samych tirmanów, którzy
    nie widzą problemu żebym to ja ze 150 hamował do 90 co 10 minut, jak raz
    na ruski rok musieli zwolnić z 80 do 72. No czemu się tak wkurwiali,
    skoro hamowanie co 10 minut o 60km/h to żaden problem?

    > Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit, klikamy pierwszy
    > odnośnik. Lecimy od góry. W ilu stanach jest 80mph? Ja widzę conajmniej 4
    > (w tym jeden gdzie jest 85). W ilu jest 75? 10+ W ilu jest 70mph? 20+
    > więcej mi się nie chce liczyć. To może w drugą stronę. Jakie
    > mają najostrzejsze ograniczenie? 55mph, nadal ~90km/h. Sporo więcej niż
    > legalnie u nas. Ergo w USA ciężarówki jeżdżą znacznie szybciej niż u nas.

    "Some states and territories have lower truck speed limits applicable to
    heavy trucks."

    Oraz:

    "Nevada and Washington allow for speeds up to 80 and 75 miles per hour
    (129 and 121 km/h) respectively, but the highest posted signs are 75 and
    70 miles per hour (121 and 113 km/h) respectively"

    I najciekawsze twoje 80 mph:

    "Mississippi allows speeds up to 80 mph (130 km/h) on toll roads, but no
    such roads exist." ;)

    Więc?

    Dalej nie wiem, mimo że szukałem ile te trucki mogą jechać naprawdę. Bo
    wychodzi, że limity podane limity są dla samochodów osobowych, a i tak z
    czapki, bo widać dla każdej drogi ustala się odzielnie i cześto dróg o
    ponaym limicie maksymalnym po prostu... nie ma.

    Dalej czekam na dane;)

    Shrek

  • 23. Data: 2017-03-05 08:07:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 01:42, J.F. pisze:

    > Smiertelnosc w USA podobna jak w Polsce, wiec moze problem jest :-)

    Ja bym się jeszcze zastanowił ile jest tirów na kilometr dróg o
    standardzie powiedzmy wojewódzkim u nas i u nich.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-03-05 08:10:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 01:40, J.F. pisze:

    > I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
    > Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
    > zjechac ktos dalej z tylu :-)

    Autora to nie wiadomo, bo uciął. Też na początku myślałem, że ściągnęli
    kogoś z lewego, bo się wkurwił i zaczął wyprzedzać, ale zdaje się
    bezpośredni następnik pojechał normalnie dalej.

    > No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.

    Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.

    > Miedzy Wroclawiem a Legnica jakis zakaz wyprzedzania byl, nie bardzo
    > wiadomo po co. Pomiar ruchu ?
    > Ale to chyba zdjeli.

    Na A2 wiadomo po co. Żeby się nie wyuprzedzali. Postawili całkiem
    niedawno, mam nadzieję, ze zaczną egzekwować.

    Shrek

  • 25. Data: 2017-03-05 09:46:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 04.03.2017 o 21:15, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2017-03-04 o 20:18, Cavallino pisze:
    > ponoć w naszym kraju brakuje 50-
    >>
    > Nieprawda ze brakuje.

    Oczywiście, że brakuje.
    Dlatego w wielu firmach połowa kierowców to Ukraińcy i inni zagramaniczni.

    > Nowych szkolą, tylko jak się dowiesz ile kosztuje komplet
    > kwitów na tira to przestaniesz się dziwić że chętnych nie za dużo.

    Około 10.000 zł. Plus okresowo 1/10 tego. Normalna inwestycja w siebie.
    Przy obecnych zarobkach w branży to nie jest tak dużo znowu. Poza tym
    czas i trudność zdobycia kwitów nikłe w porównaniu do innych specjalistów.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 26. Data: 2017-03-05 10:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Na A2 wiadomo po co. Żeby się nie wyuprzedzali. Postawili całkiem
    > niedawno, mam nadzieję, ze zaczną egzekwować.

    W Poznaniu na obwodnicy tez postawili.
    Mam wrażenie ze dzieki temu codziennie po 17 miedzy Komornikami a zjazdem
    na Katowice w kierunku Warszawa mamy spory korek...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 27. Data: 2017-03-05 10:34:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 10:01, Budzik pisze:
    > Mam wrażenie ze dzieki temu codziennie po 17 miedzy Komornikami a zjazdem

    Rozwiniesz? Bo do tej pory parę osób tłumaczyło, że jak wprowadzisz
    zakaz, to się na prawym pasie pojawi sznur ciężarówek po horyzont, a za
    horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt, bo
    wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)

    Shrek

  • 28. Data: 2017-03-05 10:45:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 10:34:04 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt, bo
    > wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)

    Na obwodnicy Trójmiasta jest zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Zwykle nic
    szczególnego z tego powodu się nie dzieje, ale jak trafi się dźwig
    samobieżny, albo babcia rocznik 1943 w białej Toyocie Corolli rocznik 1985
    jadące 50 km/h i ciągnące za sobą ogon kilkunastu tzw. TIRów, to trzeba CB
    wyłączać, bo uszy puchną.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 29. Data: 2017-03-05 10:54:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2017 o 10:45, P.B. pisze:

> [...]
    > jadące 50 km/h i ciągnące za sobą ogon kilkunastu tzw. TIRów, to trzeba CB

    Czyli nic szczególnego się nie dzieje.

    Shrek

  • 30. Data: 2017-03-05 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LEPEK g...@w...pl ...

> [...]
    > siebie. Przy obecnych zarobkach w branży to nie jest tak dużo znowu.
    > Poza tym czas i trudność zdobycia kwitów nikłe w porównaniu do innych

    Rzeczywiście słyszałem nieraz ze duzo trzeba wydac na kwalifikacje.
    Dziwne, ze wobec takiej w sumie niewielkiej kwoty pracodawcy nie oferują
    pracy razem z wyszkoleniem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."