  • 171. Data: 2017-03-09 15:14:42
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 14:52, SW3 pisze:

    >> Troszkę bez sensu.
    >
    > Nawet bardzo.

    To po co zgłaszasz bezsensowne pomysły?

    Shrek

  • 172. Data: 2017-03-09 17:36:23
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.03.2017 o 15:14 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > To po co zgłaszasz bezsensowne pomysły?

    Bo staram się być obiektywny i wymienić wszystkie możliwe sposoby
    rozwiązania problemu konieczności zwalniania do 90. Dla przypomnienia:
    dobudowa kolejnego pasa lub zmniejszenie liczby pojazdów.

    Swoją drogą to chyba niektórzy mają za dobrze skoro mają takie "problemy".
    Co mają powiedzieć ci, którzy nie mają po drodze autostrady tylko jadą
    zwykłą krajówką, na której jedynie gdzieniegdzie nie ma ograniczeń (czyli
    dopuszczalna 90) a na większości trasy stoją ograniczenia do 70 i co
    kawałek teren zabudowany, do tego rowery, traktory (a z przeciwka sznur
    samochodów), niewydzielone lewoskręty, światła i ronda? Rzeczywiście,
    konieczność zwolnienia czasami do 90 to straszy problem...
    Jedni rzadko kiedy mają szansę osiągnąć 90 a inni narzekają, że muszą od
    czasu do czasu zwolnić do 90.

    --
    SW3
    ----

  • 173. Data: 2017-03-09 17:50:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 17:36, SW3 pisze:

    > Bo staram się być obiektywny i wymienić wszystkie możliwe sposoby
    > rozwiązania problemu konieczności zwalniania do 90. Dla przypomnienia:
    > dobudowa kolejnego pasa lub zmniejszenie liczby pojazdów.

    I obydwa nierealne.

    > Jedni rzadko kiedy mają szansę osiągnąć 90 a inni narzekają, że muszą od
    > czasu do czasu zwolnić do 90.

    Słusznie - zbudowaliśmy autostrady, to możemy olać jak się po nich
    jeżdzi, bo inni mają gorzej. Proponuję przestać je odśnieżać - w
    Bieszczadech nie odśnieżają. Dlaczego jedni mają mieć lepiej od innych?

  • 174. Data: 2017-07-06 14:36:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-03-2017 o 11:06, J.F. pisze:

    > Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.

    > A do tego to powod jest :-)

    > Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.

    No nie wiem.
    Wczoraj jechałem przez 50 km od Zgorzelca i przez połowę tego dystansu
    wlokłem się za ślimakami wyprzedzającymi się nawzajem.
    Chyba z 6 akurat wtedy koniecznie musiało jechać o 1 km/h szybciej niż
    kolega przed nim.

    To chyba jakiś typowo polski kretynizm, bo przejechałem całe Niemcy od
    Zgorzelca do Ga-pa i JEDYNYMI debilami, którzy mnie zablokowali w DE z
    uwagi na wyścigi ślimaków, byli Polacy - chyba z 10 razy w ciągu dnia.
    A nie były to jedyne nacje na drodze.
    W ciemno można było zakładać, że jak TIR wyprzedza na siłę drugiego, to
    ma polską rejestrację.

    Coraz bardziej jestem za zakazem wyprzedzania przez TIR-y na wszystkich
    drogach, z listą wyjątków w rodzaju wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych
    i wyraźnie wolniej jadących np. uszkodzonych.
    Nie potrafią korzystać z dróg jak ludzie - nie mogą być traktowani jak
    ludzie.
    Zresztą sądząc po ich słowniku na cb, mało mają z ludźmi wspólnego.....

  • 175. Data: 2017-07-06 16:33:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dystansu wlokłem się za ślimakami wyprzedzającymi się nawzajem.
    >Chyba z 6 akurat wtedy koniecznie musiało jechać o 1 km/h szybciej

    To jakos ci sie IMO pechowo trafilo ... albo transport z jednej firmy.
    Log z GPS masz ?
    Na pewno bylo 1km/h szybciej, a nie 3 ?

    >Coraz bardziej jestem za zakazem wyprzedzania przez TIR-y na
    >wszystkich drogach, z listą wyjątków w rodzaju wyprzedzania pojazdów
    >wolnobieżnych i wyraźnie wolniej jadących np. uszkodzonych.

    No widzisz - a wladza jakos nie widzi problemow na tym odcinku od
    Zgorzelca, tylko na tym Wroclaw-Legnica, wiec mnie bardzo ciekawi o co
    tu chodzi :-)

    Prawde mowiac - ruch na tym odcinku mniejszy, to i utrudniajacych
    tirow mniej.

> [...]
    >od Zgorzelca do Ga-pa i JEDYNYMI debilami, którzy mnie zablokowali w
    >DE z uwagi na wyścigi ślimaków, byli Polacy - chyba z 10 razy w ciągu

    Ja tam widywalem i inne nacje. Najmniej faktycznie niemieckich ... a
    przeciez nie wiadomo kto za kolkiem siedzi.

    Ciekawe mniej im zalezy, nie umieja wyprzedzac (na autostradzie ?),
    czy jednak czasem im policja mandat wystawia.
    Bo ogolnego zakazu wyprzedzania w Niemczech chyba nie ma.

    >W ciemno można było zakładać, że jak TIR wyprzedza na siłę drugiego,
    >to ma polską rejestrację.

    A w ktora strone jechales ?
    Bo we pod uwage, ze w srode to im moze zalezec, zeby dojechac i
    jeszcze w piatek wrocic do Zgorzelca, po potem przerwa :-)

    J.

  • 176. Data: 2017-07-06 19:24:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-07-2017 o 16:33, J.F. pisze:

    > To jakos ci sie IMO pechowo trafilo ... albo transport z jednej firmy.
    > Log z GPS masz ?
    > Na pewno bylo 1km/h szybciej, a nie 3 ?

    A co to za różnica?
    Mają tak nie wyprzedzać i tyle.

    Zwłaszcza jeśli nie widzą pustego horyzontu w lusterku.

> [...]
    > jednak czasem im policja mandat wystawia.
    > Bo ogolnego zakazu wyprzedzania w Niemczech chyba nie ma.

    Może mandaty za utrudnianie ruchu takim wyprzedzaniem są droższe, niż
    dodatkowy kilometr przejechany w ciągu godziny...

    > A w ktora strone jechales ?
    > Bo we pod uwage, ze w srode to im moze zalezec, zeby dojechac i jeszcze
    > w piatek wrocic do Zgorzelca, po potem przerwa :-)

    Wracałem, czyli do Polski.

  • 177. Data: 2017-07-06 19:24:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

  • 178. Data: 2017-07-06 19:28:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2017 o 14:36 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

> [...]
    > A nie były to jedyne nacje na drodze.
    > W ciemno można było zakładać, że jak TIR wyprzedza na siłę drugiego, to

    Wszędzie, wszyscy się nawzajem wyprzedzają. Im dalej na zachód tym Polaków
    mniej spotykam w takich sytuacjach. Wg mnie w wyprzedzaniu przodują Rumuni
    i Bułgarzy. Czasami na 4 pasach, trzy zajęte są przez wyprzedzające się
    nawzajem rumuńskie tiry.

    TG

  • 179. Data: 2017-07-06 19:32:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-07-2017 o 19:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > przodują Rumuni i Bułgarzy. Czasami na 4 pasach, trzy zajęte są przez
    > wyprzedzające się nawzajem rumuńskie tiry.

    A ja miałem takie szczęście, że przeszkadzali tylko Polacy...
    A przynajmniej z polskimi rejestracjami.

    Owszem, Rumuna też spotkałem - ale on wyprzedzał ze znaczną różnicą
    prędkości - widać nie miał ogranicznika.
    Bo to w tym tkwi problem, a nie w wyprzedzaniu jako takim.

  • 180. Data: 2017-07-06 19:36:01
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.07.2017 o 14:36 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Coraz bardziej jestem za zakazem wyprzedzania przez TIR-y na wszystkich
    > drogach

    Kierowcy osobówek też różne niedobre rzeczy czasem przy wyprzedzaniu robią
    więc proponuję zakaz wyprzedzania dla wszystkich. Jak szaleć to szaleć.
    Albo równy podział: prawy pas dla ciężarowych, lewy dla osobowych. Dla
    jeszcze lepszego bezpieczeństwa, żeby nikomu nie przyszło do głowy pchać
    się na nie swój pas, dobrze byłoby dodać krawężnik albo słupki między
    pasami.

    --
    SW3
    ----