  • 11. Data: 2012-04-12 10:55:12
    Temat: Re: Wyprzedzanie
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-04-12 00:30, scobowski pisze:

> [...]
    > posługiwać się ojczystym językiem. Jedno i drugie świadczy o wtórnym
    > (bądź i wrodzonym, ale nie chcę obrażać rodziców) kretynizmie.
    > Czasem starczy przypomnieć takiemu tłukowi, że większość przepisów (jak
    > ww. prawo drogi) to umowy, wynikające z bon-tonu bądź zdrowego rozsądku,
    > czasem jednak taki bezmózg będzie bił pianę dla zasady..
    > . W kontaktach z takimi osobnikami należy lekko odpaść i odpuścić - i
    > tak sami się za chwilę wjebią :)
    > Wciąż nie zasługujesz merytoryczną na odpowiedź w temacie, ale - mam
    > nadzieję - rozumiesz teraz moją motywację.
    O...
    Dalej czekam na wyjaśnienie słów:
    "Jadąc z żoną i dzieckiem - lądowałbym ZA astrą, jadąc samodzielnie -
    zmotywowałbym kierowcę astry do zrobienia miejsca i ją też wyprzedził "

    Oczywiście Szanowny Kolega (z definicji i mocy ustawy) nie popełnia
    błędów w Języku Polskim, oraz na drodze...

    Czasem z doświadczenia życiowego wiem, że popełnione przypadkowe błędy
    (a nie celowe chamstwo!) zarówno w wypowiedzi, jak i w sytuacji na
    drodze są wynikiem braku "zachowania szczególnej ostrożności",
    pośpiechu, zmęczenia czy splotu czynników niezależnych od okoliczności...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 12. Data: 2012-04-12 11:34:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Wednesday, April 11, 2012, 10:15:49 PM, you wrote:

    > Oceńcie proszę, czy Waszym zdaniem ten manewr był wykonany bezpiecznie,
    > a jeśli nie, to co należałoby zrobić, aby był bezpieczny:
    > http://youtu.be/RxgK1b0QEnI

    Dziwne pytanie. Do pewnego momentu było bezpiecznie ale na końcówce
    juz nie - brakowało widocznosci. Kierowca pojazdu, którego
    wyprzedzanie się nie udało, mógł zareagować gwałtownie i mogło być
    naprawdę źle.

    Dla purystów bylo niebezpieczne cały czas, bo przecież mógl tam leżeć
    pijak na drodze i barierki mogły go zasłonić.

    Zapewne z wysokości oczu kierowcy widać było trochę lepiej niż z
    poziomu kamery ale ogólnie - miejsce do wyprzedzania takie sobie. A na
    końcówce powinna być ciągła - za słaba widoczność.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-04-12 12:09:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello megrims,

    Thursday, April 12, 2012, 12:46:40 AM, you wrote:

    > Mieć szybkie beemwu

    Albo C63 AMG...

    > i pójść czysta

    Bez Kozery powiem pińćset!

    > środkiem na długich.
    > Obowiązkowo łapa na klaksonie. ;)

    Zawsze tak robisz? :P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2012-04-12 20:28:25
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-04-2012 22:15, Michał Paszek pisze:
    > Oceńcie proszę, czy Waszym zdaniem ten manewr był wykonany bezpiecznie,
    > a jeśli nie, to co należałoby zrobić, aby był bezpieczny:
    >
    > http://youtu.be/RxgK1b0QEnI

    byl bezpieczny, ew. na przyszlosc zwieksz predkosc aby byl bardziej
    bezpieczny.

  • 15. Data: 2012-04-12 22:18:31
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał Paszek <hommer[SPAM_SIO]@3star.net.pl> napisał(a):

    > Oceńcie proszę, czy Waszym zdaniem ten manewr był wykonany bezpiecznie,
    > a jeśli nie, to co należałoby zrobić, aby był bezpieczny:
    >
    > http://youtu.be/RxgK1b0QEnI

    1. Gaz DO DECHY a nie jak tu

    2. zjeżdżać na prawy i co najwyżej kilka x zmienić pas

    3, nie rozpędzać się tak

    4. zjechać szybciej jak się widzi że nic z tego

  • 16. Data: 2012-04-12 23:53:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    > 1. Gaz DO DECHY a nie jak tu

    Słusznie.

    > 2. zjeżdżać na prawy i co najwyżej kilka x zmienić pas

    Ale po co?

    > 3, nie rozpędzać się tak

    Sprzeczne z punktem 1.

  • 17. Data: 2012-04-13 14:35:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
> [...]
    >Dla purystów bylo niebezpieczne cały czas, bo przecież mógl tam leżeć
    >pijak na drodze i barierki mogły go zasłonić.

    Niebezpiecznie bylo caly czas, bo widocznosc mniej wiecej caly czas
    taka sama.

    Troche za krotka, choc w granicach akceptowalnego ryzyka.
    Tym niemniej jak widac warto brac pod uwage ile bedzie trwalo
    hamowanie, i czy aby na pewno zdazymy zjechac na swoj pas.

    P.S. Zadanie dla matematykow - policzyc optymalna predkosc w takim
    wyprzedzaniu, zapewniajaca najwiecej miejsca ewentualne manewry ..

    J.

  • 18. Data: 2012-04-13 17:10:12
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2012 22:15:49 +0200, Michał Paszek napisał(a):

    > Oceńcie proszę, czy Waszym zdaniem ten manewr był wykonany bezpiecznie,
    > a jeśli nie, to co należałoby zrobić, aby był bezpieczny:
    >
    > http://youtu.be/RxgK1b0QEnI

    To może krótko jak ja bym to zrobił.

    Wyprzedzanie rozpocząłbym już w 8 sec. filmu, po co czekać. Ty zrobiłeś to
    w 16 sec., byłoby szybciej.
    Po wyprzedzeniu VW/Seata (van w 26 sec.) chowałbym się na swój pas. Nie ma
    sensu ciągnąć dalej lewym, skoro i tak do następnego jest b. daleko. Ty
    ciągnąłeś dalej i w rezultacie i tak uciekałeś na swój pas po mocnym
    zhamowaniu.
    Dalej w 40 sec. wyprzedziłbym Opla - jest miejsce na to.
    To tyle ode mnie.

    --
    Franc

  • 19. Data: 2012-04-13 20:22:00
    Od: daxus <d...@w...pl>

    On 2012-04-12 00:30, scobowski wrote:

> [...]
    > Wciąż nie zasługujesz merytoryczną na odpowiedź w temacie, ale - mam
    > nadzieję - rozumiesz teraz moją motywację.

    omg, ale z ciebie bufon

  • 20. Data: 2012-04-14 00:16:59
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ale po co?

    żeby "pod prąd" jechać krótko

    > Sprzeczne z punktem 1.

    nie sprzeczne,
    szybko się rozpędzić 70->110, ale jak już 110 to nie robić 160 z tego