  • 11. Data: 2011-06-22 17:55:02
    Temat: Re: Wyposazenie samochodu - SLOWACJA
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-22 11:54, KK pisze:
    Czytelem rozne fora(...)

    Źle zacząłeś. Myślę, że to Ci się przyda (przynajmniej jest to oficjalne
    źródło):
    http://www.msz.gov.pl/index.php?page=14538&lang_id=p
    l&bulletin_id=36&document=25696

    Jeżeli chodzi o apteczkę: "Pojazd należący do cudzoziemca musi być
    wyposażony w apteczkę zgodną z wymogami kraju, w którym pojazd jest
    zarejestrowany."

    Z tego co wiem to w Polsce apteczka w ogóle nie jest obowiązkowa
    (inaczej ma się sprawa jeżeli chodzi o taksówki, busy itp). Według tego
    nie trzeba jej mieć także na Słowacji. Powiem Ci, że ja aktualnie jeżdżę
    z apteczką - i to taką z folią termoizolacyjną i ustnikiem do
    przeprowadzania sztucznego oddychania) i po prostu lepiej się z tym czuję.

    Jeżeli chodzi o słowacką policję - różnie to bywa. Radzę przestrzegać
    limitów prędkości bo można się nieźle rozczarować - a jak nie będziesz
    miał kasy na tyle przy sobie to zabiorą Ci prawko dopóty, dopóki nie
    zapłacisz mandatu i dopiero będzie problem. Jeżdżąc przepisowo narażasz
    się na siadanie na zderzaku i nieraz bardzo groźne zachowania (nie baw
    się w policjanta, jeżeli zależy Ci się na bezpieczeństwie pasażerów) -
    takie zachowania praktycznie królują na wioskach - to tak z własnych
    doświadczeń.

    Uważaj na rowerzystów - zresztą, zobaczysz jak inni uważają i pewnie się
    dostosujesz.

    Nie wiem gdzie jedziesz, ale wygoglaj sobie dokładnie teren i sprawdź
    czy nie ma tam w pobliżu jakichś skupisk cygańskich. W tamtych rejonach
    jest bardzo nieciekawie - nagie dzieci biegające po drodze niemalże
    potrafią Ci wskoczyć pod maskę - doświadczyłem tego podczas podróży na
    rowerze. Jak Cię zatrzymają to nawet nie wychodź z auta, bo Cię okradną
    a jak zrobisz cokolwiek jednemu to pół wiochy na ciebie wyleci i w ogóle
    będziesz musiał depnąć już konkretniej.

    Zamierzam się wybrać na przełomie lipiec/sierpień w wysokie tatry (po
    drugiej stronie od zakopca) - jakbyś był gdzieś w tamtym rejonie to zdaj
    relację albo podeśij jakieś info na temat cen i ewentualnego noclegu :)

    Powodzenia.