  • 11. Data: 2011-03-22 11:45:24
    Temat: Re: Wypadek w Bydgoszczy
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Arek

    > Dla mnie to nie jest wypadek, tylko
    > nieumyślne morderstwo i za to powinni go sądzić. No chyba, że ojciec
    > dziecka wcześniej sprawy nie rozwiązał.

    Dla Ciebie to może być nawet lądowanie obcych, ale wydając takie opinie
    tylko się ośmieszasz.

  • 12. Data: 2011-03-22 13:21:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 11:01:32 +0100, Papkin wrote:
    >Ulubiony moj przyklad, wjazd do Wroclawia od A4 (pierwsze swiatla). Korek na
    >prawym... na srodkowym aut znaaacznie mniej a na skrajnym lewym to juz w ogole.
    >Dekle z prawego (chcacy jechac prosto) zwykle straca cykl, ci ze srodkowego nie
    >a ci z lewego to juz na pewno przejada.
    >
    >Na prawym "za tirami"
    >1) nic nie widzisz przed siebie
    >2) stracisz jeden cykl przy dluzszym korku bo tiry wolno ruszaja

    Wystarczy jednak pojechac dalej na Klecinska, i masz zjawisko odwrotne
    - dekle w osobowkach na lewym pasie wolno ruszaja, a tiry na prawym
    sprawnie. Juz przy 2 tirach masz dylemat gdzie stanac, przy tej samej
    dlugosci korka.

    J.

  • 13. Data: 2011-03-22 14:42:47
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

> [...]
    > - dekle w osobowkach na lewym pasie wolno ruszaja, a tiry na prawym
    > sprawnie. Juz przy 2 tirach masz dylemat gdzie stanac, przy tej samej

    To samo w DC. Autobus miejski potrafi szybciej ruszyc i przejechac
    skrzyzowanie, niz 2-3 samochody osobowe obok. Jak tylko jest obok mniej o
    jeden samochod, to pas musza zmienic, a potem ruszaja jak !@#$%$.

    --
    Axel

  • 14. Data: 2011-03-22 15:05:56
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    W dniu 2011-03-22 11:23, Papkin pisze:

    > nie domysliles sie ze mowimy o takim skrzyzowaniu jak na filmie?

    Uwierz, ze domyslilem. A co akurat jest takiego specyficznego w
    skrzyzowaniu z filmu?

    m.

  • 15. Data: 2011-03-22 15:28:57
    Od: "Pa_blo" <jajco|@bajco.py.ly>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Nie ma jak zajmowanie lewego pasa, na nim nie bylo ciezarowek. Zwykle
    > kobiety usilnie siedza na prawym pasie. Lewy byl wolny ale to tez gadanie
    > typu gdyby babcia miala wasy, mnie by nie skasowal bo ja w takiej sytuacji
    > bylby na lewym.

    No wlasnie, idac tym tropem mogla nie wyjezdzac wogole z domu a najlepiej
    gdyby dziecko wogole sie nie urodzilo...

    --
    Picasso

  • 16. Data: 2011-03-22 15:37:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-22 10:45, Krzysiek Niemkiewicz pisze:

    > Nie wiem jak dla Ciebie, ale większości jednak jest:
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2540057/wypadek

    Dlatego zaznaczyłem, że dla mnie. Ale idąc Twoim tropem, wyobraźmy sobie
    sytuację, gdzie ktoś wyrzuca kogoś z 4piętra przez okno i osoba
    wyrzucona ginie. Czy to jest zabójstwo czy "nieszczęśliwy wypadek"? W
    końcu nie każdy upadek z 4piętra kończy się śmiercią. Tak samo nie każde
    wjechanie samochodu ciężarowego w stojące pojazdy może zakończyć się tak
    tragicznie.

    Konsekwencje czynu kierowcy były łatwe do przewidzenia. No chyba, że to
    było spowodowane awarią pojazdu.

    > No chyba że pisał tego sms'a tylko po to aby rozbić dwa samochody i
    > odebrać życie dziecku. Trzeba by sprawdzić co napisał...

    Ta granica jest dość płynna. Bardziej ekstremalny przykład. Ktoś podpala
    budynek z ludźmi w środku. On tylko podłożył ogień, nie chciał nikogo
    zabić tylko usmażyć sobie kiełbaskę. Nie był świadom konsekwencji.
    Podobnie jest z wjechaniem taką kupą żelastwa w stojące samochody. Może
    nie był świadom konsekwencji. Pytanie czy jego IQ jest na poziomie
    temperatury pokojowej.

    > Jeżeli już to nieumyślne zabójstwo. Morderstwo z definicji jest umyślne
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2484598/morderstwo
    > Tak czy inaczej doszło do niego w wyniku wypadku.
    >
    > A swoją drogą ja jestem ostrożny w wydawaniu takich sądów. Nie znam
    > człowieka, nie wiem co dzieje się z jego psychiką, ale na pewno jego

    Ale jego zachowanie, *bezpośrednio* doprowadziło do czyjegoś
    nieszczęścia. To nie był ciąg zdarzeń, w wyniku którego ktoś ucierpiał.
    Wjechał z dużą prędkością w stojące samochody. W dupie mam jego psychikę.

    A.

  • 17. Data: 2011-03-22 16:15:21
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2011-03-22 15:37, Arek pisze:

> [...]
    > wyrzucona ginie. Czy to jest zabójstwo czy "nieszczęśliwy wypadek"? W
    > końcu nie każdy upadek z 4piętra kończy się śmiercią.

    Jeżeli robi to w przekonaniu, że wyrzucanej osobie nic się nie stanie -
    to nie jest to morderstwo (zabójstwo - tak, bo doprowadził do czyjejś
    śmierci). Problem w udowodnieniu, jakie delikwent miał przekonanie przed
    wykonaniem czynu - w uzasadnionych przypadkach można orzec o
    niepoczytalności.

    > Ta granica jest dość płynna. Bardziej ekstremalny przykład. Ktoś podpala
    > budynek z ludźmi w środku. On tylko podłożył ogień, nie chciał nikogo
    > zabić tylko usmażyć sobie kiełbaskę.

    j.w.

    > W dupie mam jego psychikę.

    A ja nie. Zawsze bardzo mi szkoda ludzi, którzy w wyniku swojego błędu,
    nieuwagi, nieodpowiedzialności czy zwykłej głupoty doprowadzają do
    tragedii. Cudzej i swojej. Ten wypadek to też tragedia dla niego samego
    i jego rodziny - nie wiadomo czy będzie ją w stanie utrzymać jak straci
    pracę. Zresztą co ja Ci bedę tłumaczył. To się nazywa empatia i albo się
    ją ma albo nie. Koniec tematu.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 18. Data: 2011-03-22 18:56:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-22 11:01, Papkin pisze:

    > bzdury pi...sz
    >
    > Nie ma jak zajmowanie lewego pasa, na nim nie bylo ciezarowek.

    Gdyby kierowca ciężarówki przypadkiem przysnął na zakręcie w prawo, to
    władowałby się na lewy pas tak samo.

> [...]
    > to juz w ogole. Dekle z prawego (chcacy jechac prosto) zwykle straca
    > cykl, ci ze srodkowego nie a ci z lewego to juz na pewno przejada.

    Lewy pas w mieście notorycznie stoi za skręcającymi w lewo.

    > Na prawym "za tirami"
    >
    > 1) nic nie widzisz przed siebie
    > 2) stracisz jeden cykl przy dluzszym korku bo tiry wolno ruszaja

    Tylko że jak ruszy ciężarówka, to całe 20m korka które robiła rusza
    jednocześnie.

    Na pasie obok ciężarówki stoją 3 osobówki w których każdy kolejny
    kierowca zaczyna szukać dźwigni zmiany biegów dopiero jak poprzednik mu
    odjedzie.

    Ciężarówka może dłużej rozpędza się do wyższych prędkości, ale
    skrzyżowanie opuści często szybciej niż 3 osobówki jedna za drugą.

  • 19. Data: 2011-03-22 20:52:58
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bqefo6h4st4tj4fm1e15shbuoijir2thu6@4ax.com...

    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,ciezarowka-zmiazdzyla-
    auta-zapis-tragedii,87115.html

    > "Kierowca ciężarowego Iveco z nieustalonej przyczyny stracił panowanie
    > nad pojazdem" - jak dla mnie to było za szybko, a może się i kierowcy
    > przysnęło.
    >

    > --

    Nie wiem czy pamietasz ale w Warszawie na Modlinskiej byl kilka lat temu
    podobny wypadek.

    PZDr
    Adam

  • 20. Data: 2011-03-22 21:26:18
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 20:52:58 +0100, "Adam Szewczak"
    <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie wiem czy pamietasz ale w Warszawie na Modlinskiej byl kilka lat temu
    >podobny wypadek.

    Na Modlińskiej to nie kojarze. Ale pamiętam podobny w Łomiankach, też
    kilka lat temu, w porannym korku w kierunku Warszawy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280