  • 11. Data: 2010-08-03 09:36:29
    Temat: Re: Wypadek i prawa obywatela Puck zdjecia Policja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, J.F. wrote:

    > Uwaga, bo moze tam jakies Dzielo Sztuki namalowane aerografem.
    >
    > Zaraz - a sam samochod to nie jest Dzielo ?

    Jest, ale jest regulacja UE (nie ma odniesienie w polskiej ustawie
    PA, ale w myśl Konstytucji "ratyfikowane umowy międzynarodowe
    mają zastosowanie wprost") która ogranicza stosowania prawa
    autorskiego przy elementach samochodów wyłącznie do produkcji
    nowych samochodów.
    Powodem były (skuteczne, znaczy wygrane w niektórych sądach
    przynajmniej niektórych krajów) próby uniemożliwienia produkcji
    części zamiennych "zamienników" właśnie tą drogą (przez
    "oryginalnych" producentów), znaczy powołanie się że "design
    i tak dalej są chronione PA".

    > Szczegolnie jak jeszcze artystycznie pogiete przez kierowce :-)

    Do ustalenia jest, czy właściciel obroni tezę iż to co widać
    na zdjęciu to "nówka sztuka" i pogięcie podlega 2-letniej
    "ochronie konsumenckiej" :D
    Z jednej strony gość musi się zgodzić ze to nadal jest samochód
    (no chyba że mu na odszkodowaniu nie zależy :P), z drugiej
    powienien twierdzić że "nowy" :D

    BTW:
    Liczyłeś że pytanie będzie tylko śmieszne? ;) - nie, ono
    jest straszno-śmieszne, w kontekście "ochrony praw
    niemajątkowych" (znaczy że trzeba aż tak szczegółowych
    regulacji, co wskazuje iż ochrona PA, sprowadzając się
    miejscami do sburdu, *chyba* jednak poszła za daleko
    w zakresie "wszytkich pól").

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-08-03 10:37:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > Niekoniecznie - bezpodstawny pozew powinien odrzucic sad bez
    > powiadamiania pozwanego.
    > No ale jesli napisze "utrata dobr osobistych" to sprawa bedzie, a jak
    > sie zakonczy ..

    Z drugiej strony może pozwać i z zamazanymi tablicami.
    Ot jakiś tam charakterystyczny (w jakikolwiek sposób) samochód który na
    podstawie zdjęcia pozna jakiś sąsiad.
    Tyle że IMO poza narobienie smrodu taki pozywający nic nie zwojuje.

    > Uwaga, bo moze tam jakies Dzielo Sztuki namalowane aerografem.
    >
    > Zaraz - a sam samochod to nie jest Dzielo ?
    > Szczegolnie jak jeszcze artystycznie pogiete przez kierowce :-)

    Może i dzieło, ale chyba jeśli wystawione na widok publiczny to
    publikować zdjęcia już wolno.

  • 13. Data: 2010-08-03 10:55:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
> [...]
    > mają zastosowanie wprost") która ogranicza stosowania prawa
    > autorskiego przy elementach samochodów wyłącznie do produkcji

    Ale my nie o elementach, a o wygladzie zewnetrznym calosci, i nie o
    produkcji, a utrwalaniu na karcie pamieci :-)

    > Do ustalenia jest, czy właściciel obroni tezę iż to co widać
    > na zdjęciu to "nówka sztuka" i pogięcie podlega 2-letniej
    > "ochronie konsumenckiej" :D

    Nie dwuletniej konsumenckiej, tylko autorskiej - 75 lat po smierci
    jeszcze obowiazuja :-)

> [...]
    > regulacji, co wskazuje iż ochrona PA, sprowadzając się
    > miejscami do sburdu, *chyba* jednak poszła za daleko

    Zawsze mnie dziwilo czemu prawa autorskie do zdjecia ma wylacznie
    fotograf.
    Jak sobie fotografuje martwa nature ktora sam ulozyl czy naturalny
    pejzaz to owszem, ale jak budynek to chyba powinien sie z
    architektem podzielic.
    A jak zgrabna modelke to z jej ojcem i matka :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-08-03 11:08:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-03 10:55, J.F. pisze:

    > A jak zgrabna modelke to z jej ojcem i matka :-)

    A jak niezgrabną to się już nie należy? :)

  • 15. Data: 2010-08-03 11:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
    > A jak niezgrabną to się już nie należy? :)

    Niezgrabna sama placi za sesje .. i mowiac szczerze nie bardzo wiem
    co dalej.
    Prawa autorskie chyba nadal naleza do fotografa ?

    Jedno na szczescie ustalone ustawowo - fotograf publikowac nie moze
    bez zaplacenia za pozowanie.

    J.

  • 16. Data: 2010-08-03 19:32:41
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > (...)

    tu jest wyjaśnienie. sensowne? - nie wiem

    http://www.jakjedziesz.pl/pytania/id/2

  • 17. Data: 2010-08-03 21:16:51
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Ciemno bylo, moze swiatla go zmylily co do odleglosci.
    >
    > W co trafil, w corrado czy w drzewo ?
    > Silniki tak latwo nie wypadaja .. a reszta jakby malo uszkodzona.

    w corrado, jechal glowno z 100 passacik chcial
    wjechac na glowna, oczywiscie wszystko poszlo nie tak
    corrado uderzylo w passata w jego przod wytracjac mu silniczek
    ktory lezal na jezdni

    > Zalezy - fleszem blyskales, to mu przeszkadzales w czynnosciach
    > sluzbowych ..

    no jasne, wiec to amator o malym ego i nieznajomosci prawa
    zamiast robic swoje to pilnowal by inni mu nie narobili zdjec:)
    i wszytskich w kolo przeganial
    ech ta ambicja

  • 18. Data: 2010-08-03 21:24:41
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Widocznosc nie jest taka cudowna jak na warunki, ktore tam wystepuja,
    > czyli skrzyzowanie na luku drogi i na gorce, spory ruch (o tym ze ktos cie
    > wpusci mozesz zapomniec), jak nie ma korkow to predkosci tez na glownej
    > troche wieksze (szczegolnie jak corrado jechalo ze zlotu ;> )
    > Wypadki raczej czesto tam sie zdarzaja.

    no tak poczynjac od Redy i zakretu smierci w Redzie gdzie do dzis
    zostal tak glosno nazwany dzieki mojej stronie
    to cala ta trasa sezonem bierze ogromne zniwo
    i to nie dlatego ze zapierdalaja ale zapierdalaja na trzeciego
    dzis o malo nie stracilem zycie jadac do pracy
    bo oczywiscie jakis idiota postanowil wyprzedziec na trzeciego
    a za nim koljeny baran ktory sadzil ze pierwszy go bedzie kryl
    nerwy mi puscily po 2 godzinach

    cenie sobie poskoj na drodze i jazde z glowa na karku
    wyprzedzanie na trasie Reda Puck Wladyslawowo nie ma zadnego sensu
    wyprzedzisz 1 moze 4 auta pozniej i tak jedziesz nerwowo na ogonie
    sam podjazd z Redy do Rekowa gornego jest tak niebezpieczny
    ze nie ma prawie dnia gdzie cos tam sie nie stuknie
    i zawsze przez jekiegos idiote ktory ten krotki cholernie krety
    a zarazem zawsze sliski odcinek drogi chce wykozystac by pokazac
    jaki to on Cholowczyc i ECS TCS i inne cuada wianki ma na pokladzie
    jak to sie konczy to wiadomo, kazde auto tam polegnie
    fizyki nie da sie przeskoczyc

    juz od kilku lat mowie znajomych nie masz jechac zgodnie z przepisami
    masz jechac tak by przezyc
    wytlumaczenie ze jechal nie twoim pasem w trumnie juz tobie sie nie przyda

  • 19. Data: 2010-08-03 21:28:31
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

> [...]
    > Tyle że IMO poza narobienie smrodu taki pozywający nic nie zwojuje.
    > Może i dzieło, ale chyba jeśli wystawione na widok publiczny to publikować

    pozna nie pozna? co za roznica
    kazda chate prywatna moge wystwiac w internecie
    w czym problem przeciez jest widoczna kazdego dnia tak?

    sprawy o ktorych mowimy dotycza tylko wizerunku osobistego
    chyba ze ktos obfoci czyjas chate i jawnie opisze i zacznie sie nasmiewac
    ze ma burackie malowanie:)
    choc w sadzie jak udowodnisz swoja teorie to jest gosc
    w koncu budynkow nie wolno malowac na kolory żarowiaste
    tak aby sasiadka w domu obok na swoich bialych scianach miala
    różowo:)

  • 20. Data: 2010-08-03 21:52:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2010 00:35:36 +0200, BM napisał(a):

    > No oki masz prawo robic zdjecia, ale przy ich publikacji (np. w necie) z
    > tego co pamietam jak pracowalem w gazecie to nie mozesz publikowac tablic
    > auta.

    Nie wiesz, nie pierdol.

    --