  • 21. Data: 2010-08-05 12:46:22
    Temat: Re: Wypadek i prawa obywatela Puck zdjecia Policja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
    > Ale my nie o elementach, a o wygladzie zewnetrznym calosci,
    > i nie o produkcji,

    Ależ zdecydowanie o produkcji, jednostkowej, za pomocą odkształceń
    które czasem i Photoshopen trudno zrobić :P

    > a utrwalaniu na karcie pamieci :-)

    A to już w odniesieniu do "produkcji" jak wyżej :)

    > Nie dwuletniej konsumenckiej, tylko autorskiej - 75 lat po smierci jeszcze
    > obowiazuja :-)

    Miałem na myśli co innego, może niezbyt wyraźnie było widać:
    w przepisach .ue zrobiono wyjątek dla ochrony praw autorskich
    w postaci "utworu stanowiącego projekt auta" - ochrona *nie
    obejmuje* designu w takim zakresie, w jakim dotyczy on części
    które *nie są* używane jako "nowe do produkcji".
    Stąd - jeśli produkt miałby podlegać pod ochronę "autorską",
    to *musi* podlegać pod ochronę "konsumencką" (bo nie można
    wyłączyć przepisów "konsumenckich" dla sprzedaży rzeczy nowych).
    Dlatego powołałem "konsumenckość" jako kryterium *dopuszczenia*
    do ochrony "autorskiej" :)

    > Zawsze mnie dziwilo czemu prawa autorskie do zdjecia ma wylacznie fotograf.
    > Jak sobie fotografuje martwa nature ktora sam ulozyl czy naturalny pejzaz to
    > owszem, ale jak budynek to chyba powinien sie z architektem podzielic.

    Wpływ architekta jest zbyt duży - zmienia on wygląd "przestrzeni",
    nie da się (przynajmniej prosto, łatwo i zgodnie z prawem) usunąć
    "utworu" architekta, aby móc wykonać zdjęcie pozostałej przestrzeni.
    Dlatego autory architektoniczne są wyłączone z ochrony w pozostałych
    ("niearchitektonicznych") aspektach.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-08-05 14:18:47
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 3 Sie, 00:02, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > Wypadeczek trasa Puck, Reda skrzyzowanie Zelistrzewo, trasa krajowa
    To chyba nie jest droga krajowa tylko wojewódzka nr 216.