  • 31. Data: 2016-05-30 13:50:36
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-30 o 13:43, J.F. pisze:

    > Ale bardzo podobne do roweru, wiec czemu eliminowac..

    Temu, że używa się pojęcia "rower", co niesie wniosek taki, że nie
    chodzi o hulajnogę. Jakby stworzono neologizm "pojazdomięśń" i
    zastosowano definicję taką, jak teraz do roweru, to jeszcze od biedy
    takie bicie piany miałoby sens, bo wówczas jasnym byłoby, że ustawodawcy
    chodziło nie tylko o rowery.

    > Ale rolki to dwa pojazdy, wiec pod rower trudno podciagnac :-)

    Wg orzeczeń rolki to 0 pojazdów, brak jest bowiem "cech konstytutywnych"
    pojazdu.

    > Nie wiem czy nadal nie ma cudow - sporo chyba niezarejstrowanych ...

    Czyli nie do jeżdżenia po drogach publicznych.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2016-05-30 14:16:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.05.2016 13:43, J.F. wrote:

    > Ale bardzo podobne do roweru, wiec czemu eliminowac..

    Choćby dlatego, że zaraz się okaże że ma posiadać sprawny hamulec,
    oświetlenie i dzwonek. Ogólnie dobrą praktyką jest eliminowanie głupich
    pomysłów;) Zaraz okaże się że jazda wózkiem sklepowym po pijaku na
    parkingu supermarketu jest przestępstwem i zabiorą ci licencję pilota;P

    Shrek.

  • 33. Data: 2016-05-30 14:28:40
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 29.05.2016 o 12:40, Akarm pisze:
    > Nie bez powodu PoRD zabrania wyprzedzania na przejściach i bezpośrednio
    > przed nimi.

    Tylko z egzekwowaniem gorzej.
    Przedwczoraj (w sobotę) jechałem sobie na odcinku Radom-Wsola-Radom,
    gdzie sam byłem wyprzedzany na przejściu ze 3 razy w pierwszą stronę
    i ze 2 w drugą.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 34. Data: 2016-05-30 16:11:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >takie bicie piany miałoby sens, bo wówczas jasnym byłoby, że
    >ustawodawcy chodziło nie tylko o rowery.

    To cie z kolei naraza w druga strone - wszystko co nie przypomina
    typowego roweru wyleci.
    Rower "poziomy" ? z dzwiniami zamiast lancucha ?
    Z dzwigniami poruszanymi rekami ?
    Jednokolowy ? A sa w dwoch wersjach.
    Bicykl z wielkim przednim kolem ?

    A ten elektryczny ... segway ?

    >Wg orzeczeń rolki to 0 pojazdów, brak jest bowiem "cech
    >konstytutywnych" pojazdu.

    A widzialem ambitnych, co sie lapali autobusu za zderzak, no ale tu w
    sumie sie zgadzam - powinni tego zabronic - rolkarze na chodniki :-)

    >>> PS. podobnie bylo z quadami, jak nie bylo takiego czegos w sensie
    >Czyli nie do jeżdżenia po drogach publicznych.

    Ale pojazd ? Zeby sie nie okazalo, ze powinny jezdzic chodnikami :-)

    Poza tym - czy problemy byly z tymi, co jezdzily po jezdniach
    publicznych, czy raczej z tymi, co to po lasach, parkach/narodowych, a
    jezdnie zaledwie przecinaly - za to czesto z nienacka.

    J.

  • 35. Data: 2016-05-30 17:34:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 30, 2016 at 4:11:34 PM UTC+2, J.F. wrote:

> [...]
    > typowego roweru wyleci.
    > Rower "poziomy" ? z dzwiniami zamiast lancucha ?

    wg definicji musi byc poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, wiec powinny
    sie lapac

    > Jednokolowy ? A sa w dwoch wersjach.

    ;) tu nie wiem, w sumie kierownucy nie ma ;)
    motocyklisci jadacy na jednym kole sa karani za niebezpieczna jazde ;)

    > A ten elektryczny ... segway ?

    to juz nie jest rower (naped elektryczny moze byc tylko wspomaganiem)

    >rolkarze na chodniki :-)
    taka jest obecnie wykladnia, aczkolwiek powinni pozwolic jezdzic im po sciezkach
    rowerowych, bo czasem jada szybciej niz rowery... ale z drugiej strony dosc duza
    szerokosc zajmuja... (w D zdaje sie sa specjalne oznaczenia na drogach rowerowych
    typu "dopuszcza sie ruch rolkarzy")

    > Poza tym - czy problemy byly z tymi, co jezdzily po jezdniach
    > publicznych, czy raczej z tymi, co to po lasach, parkach/narodowych, a
    > jezdnie zaledwie przecinaly - za to czesto z nienacka.

    po lasach... dalej jezdza
    to rozwiazalo tylko problem tych, co chcieli legalnie jezdzic po drogach (dojazd do
    ciekawszych miejsc itp), a homologacje maja zdaje sie tylko wieksze quady, wiec
    wiekszosci i tak sie nie da zarejestrowac...

    WS

  • 36. Data: 2016-05-30 18:24:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >wg definicji musi byc poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym
    >pojazdem, wiec powinny sie lapac

    A hulajnoga to niby spalinowa ?

    >;) tu nie wiem, w sumie kierownucy nie ma ;)
    >motocyklisci jadacy na jednym kole sa karani za niebezpieczna jazde
    >;)

    wersja druga to taka:
    https://www.youtube.com/watch?v=fVKeJ1vGNfo
    Sa tez w wersji rowerowej.

    Trzymac sie jest czego, ale czy to mozna nazwac kierownica ? :-)
    kiedys chyba byla
    https://en.wikipedia.org/wiki/Monowheel

    Potem bedziemy mieli to
    https://www.youtube.com/watch?v=Z1YoCfm7nxU

    P.S. minimalizm
    https://youtu.be/jdlpJqHxLxk?t=61

    i ciekawy .... rower ?
    https://youtu.be/jdlpJqHxLxk?t=300

    >to juz nie jest rower (naped elektryczny moze byc tylko wspomaganiem)

    A jak lekko zmienia ustawe lub dorobia do segwaya naped miesniowy ?

> [...]
    >drugiej strony dosc duza szerokosc >zajmuja... (w D zdaje sie sa
    >specjalne oznaczenia na drogach rowerowych typu "dopuszcza sie ruch

    A u nas drogi rowerowo-piesze :-)

    >po lasach... dalej jezdza
    >to rozwiazalo tylko problem tych, co chcieli legalnie jezdzic po
    >drogach (dojazd do ciekawszych miejsc itp),

    Tamci chyba nie mieli problemu - rejestrowali jako moto lub traktor.

    >a homologacje maja zdaje sie tylko wieksze quady, wiec wiekszosci i
    >tak sie nie da zarejestrowac...

    Za to rozwiazalo sie policji pare problemow, bo teraz moze nalozyc
    kare i za jazde bez PJ, i za brak OC itp ...

    J.

  • 37. Data: 2016-05-30 19:29:59
    Od: <4...@3...192959.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Bez znaczenia - po pierwsze dzieciak do lat 10 chyba na huljnodze czy
    > nawet rowerze jest ... pieszym, po drugie był tam też przejazd dla
    > rowerzystów.

    A jakie mieli światła?

    > Dlatego nie wyprzedza się na przejściach.

    Prawo dopuszcza...

    > Jak ktoś nie umie sobie tego
    > wbić do głowy to należy mu odebrać prawko max za drugim razem (skoro tak
    > jeżdzi to pewnie resztę punktów do kompletu już ma).

    "omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w
    celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;"

    Teraz udowodnij, że skoro pieszy miał czerwone to pojazd zatrzymał sie w
    celu ustąpienia pierewszeństwa pieszemu który go nie miał.

    --
    'Tom N'

  • 38. Data: 2016-05-30 19:42:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.05.2016 19:29, (Tom N) wrote:

> [...]
    >
    > Teraz udowodnij, że skoro pieszy miał czerwone to pojazd zatrzymał sie w
    > celu ustąpienia pierewszeństwa pieszemu który go nie miał.

    Następny. Przecież pisałem, że jakby miał czerwone to co innego.
    Najpierw w innej gałęzi, potem dla wielo ddddddd post dalej niż ty
    odpowiedziałeś, teraz mam powtarzać dla ciebie...

    A może poszli do lasu...

    Shrek

  • 39. Data: 2016-05-30 19:54:26
    Od: <6...@1...195426.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Następny. Przecież pisałem, że jakby miał czerwone to co innego.

    Jakoś nikt sie nie odniósł, a następnie zacząłeś wypisywać brednie, typu "na
    przejściach sie nie wyprzedza (i teraz czujnie wyciąłeś [1])

    > Najpierw w innej gałęzi, potem dla wielo ddddddd post dalej niż ty
    > odpowiedziałeś, teraz mam powtarzać dla ciebie...

    > A może poszli do lasu...

    [1]

    "> Dlatego nie wyprzedza się na przejściach.
    Prawo dopuszcza...
    "

    Naucz się latać kwantyfikarotami

    > Shrek

    Podpis też mogłbyś składać trochu niżej...

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2016-05-30 20:11:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.05.2016 19:54, (Tom N) wrote:
    > Shrek w

    > Jakoś nikt sie nie odniósł,

    Bo widocznie dla wszystkich było jasne co tam zostało napisane i się z
    tym zgadzali.

    > a następnie zacząłeś wypisywać brednie, typu "na
    > przejściach sie nie wyprzedza (i teraz czujnie wyciąłeś [1])

    Dobrze - przepraszam - na drugi raz dodam desclimera, że niniejszy post
    należy rozpatrywać w połączeniu ze wszystkimi pozostałymi postami mojego
    autorstwa w wątku. Dla porządku dodam, że należy zaznaczyć, że opisana
    sytuacjia dotyczy stanu prawnego na terenie Polski, a wypowiadając się
    ma okoliczność czerownego czy zielonego światła należy wziąć pod uwagę,
    czy nie występowała zewnętrzna, nadrzędna osobowość w postaci policjanta
    (lub innego uprawnionego) kierującego ruchem, oraz czy hulajnoga lub
    pojazd sprawcy nie posiały sygnałów dzwiękowo błyskowych. Ponadto należy
    rozważyć czy potencjalny kierujący ruchem jeśli nie miałby faktycznie
    uprawnień ma wartość nadrzędną w stosunku do sygnalizacji świetlnej. W
    rozumieniu prawnym zapewne nie, należy jednak wziąć pod uwagę, iż
    kierujący o jego braku uprawnień nie mogą wiedzieć. Prawdziwym dylematem
    jest czy ważniejszy jest przebrany policjant, czy nielegalne bomby na
    hulajnodze. Ogólnie mimo, że ograniczyliśmy się do strosunkowo prostych
    przypadków ograniczonych dla ułatwienia terytorialnie do jednego państwa
    i systemu prawnego, kwestia wyprzedzania na przejściu wygląda na
    nierozwiązywalną, gdyż zawsze jakiśTom może trzeci w kolejności zapytać
    "a jeśli pierszy miał czerwone", albo poszedł do lasu, albo matka siedzi
    z tyłu, albo muszą oddać samolot.

    Shrek