    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wypadek
    Date: Mon, 30 May 2016 20:11:31 +0200

    On 30.05.2016 19:54, (Tom N) wrote:
    > Shrek w

    > Jakoś nikt sie nie odniósł,

    Bo widocznie dla wszystkich było jasne co tam zostało napisane i się z
    tym zgadzali.

    > a następnie zacząłeś wypisywać brednie, typu "na
    > przejściach sie nie wyprzedza (i teraz czujnie wyciąłeś [1])

    Dobrze - przepraszam - na drugi raz dodam desclimera, że niniejszy post
    należy rozpatrywać w połączeniu ze wszystkimi pozostałymi postami mojego
    autorstwa w wątku. Dla porządku dodam, że należy zaznaczyć, że opisana
    sytuacjia dotyczy stanu prawnego na terenie Polski, a wypowiadając się
    ma okoliczność czerownego czy zielonego światła należy wziąć pod uwagę,
    czy nie występowała zewnętrzna, nadrzędna osobowość w postaci policjanta
    (lub innego uprawnionego) kierującego ruchem, oraz czy hulajnoga lub
    pojazd sprawcy nie posiały sygnałów dzwiękowo błyskowych. Ponadto należy
    rozważyć czy potencjalny kierujący ruchem jeśli nie miałby faktycznie
    uprawnień ma wartość nadrzędną w stosunku do sygnalizacji świetlnej. W
    rozumieniu prawnym zapewne nie, należy jednak wziąć pod uwagę, iż
    kierujący o jego braku uprawnień nie mogą wiedzieć. Prawdziwym dylematem
    jest czy ważniejszy jest przebrany policjant, czy nielegalne bomby na
    hulajnodze. Ogólnie mimo, że ograniczyliśmy się do strosunkowo prostych
    przypadków ograniczonych dla ułatwienia terytorialnie do jednego państwa
    i systemu prawnego, kwestia wyprzedzania na przejściu wygląda na
    nierozwiązywalną, gdyż zawsze jakiśTom może trzeci w kolejności zapytać
    "a jeśli pierszy miał czerwone", albo poszedł do lasu, albo matka siedzi
    z tyłu, albo muszą oddać samolot.

    Shrek