  • 41. Data: 2016-05-30 20:24:12
    Temat: Re: Wypadek
    Od: <4...@4...202412.invalid> (Tom N)

    Shrek w
    <news:nihvoi$ve$1@node1.news.atman.pl>:

    > Bo widocznie dla wszystkich było jasne co tam zostało napisane i się z
    > tym zgadzali.

    Do czasu aż zacząłeś bzdury wypisywać i znalazł się "następny"

    > Dobrze - przepraszam

    Proszę ;P

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2016-05-30 21:16:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.05.2016 20:24, (Tom N) wrote:

    > Do czasu aż zacząłeś bzdury wypisywać i znalazł się "następny"

    Odpowiadałem na post przedpiscy (w odróżnieniu od Ciebie, który od
    reszty dyskusji abstrahuje), w którym wyrażał on tezę, że:

    "uczciwy prokurator i sedzia dopatrzyliby sie okolicznosci lagodzacych -
    dwie sekundy na rozpoznanie sytuacji, troche za malo na hamowanie.. "

    Wydaje się oczywiste, że szukanie okoliczności łagodzących nie
    występowałoby, gdyby pieszy miał czerwone, a sprawca zielone - prawda
    Shreloku?

    Więc przestań opowiadać oderwane od reszty dyskusji tezy. Moja wypowiedź
    dotyczyła konkretnej sytuacji, a kwantyfikatory ustawił przedpisca. To,
    ze nie potrafisz tego dostrzec to twój problem, nie mój.

    Shrek.

  • 43. Data: 2016-05-30 21:48:32
    Od: <7...@9...214832.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Odpowiadałem na post przedpiscy

    I dlatego znalazł się "następny"?

    Dużo piszesz, ale mało treści w tej pisaninie jest

    --
    'Tom N'

  • 44. Data: 2016-05-30 21:59:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"

    > Nie bez powodu PoRD zabrania wyprzedzania na przejściach i bezpośrednio
    > przed nimi.

    Tylko z egzekwowaniem gorzej.
    Przedwczoraj (w sobotę) jechałem sobie na odcinku Radom-Wsola-Radom,
    gdzie sam byłem wyprzedzany na przejściu ze 3 razy w pierwszą stronę
    i ze 2 w drugą.
    ---
    Bardzo źle, ale ... czy poza przejściem nie jechałeś czasem jak ofiara ?

  • 45. Data: 2016-05-30 22:21:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.05.2016 21:48, (Tom N) wrote:

    > I dlatego znalazł się "następny"?
    >
    > Dużo piszesz, ale mało treści w tej pisaninie jest

    W mojej pisanienie jest prosta treść - jak kogoś zaskakuje samochód
    zatrzymujący się przed przejściem, to niech nie będzie zaskoczony jak
    straci prawko, albo pójdzie siedzieć. (Sprawdzić czy nie swiatła,
    kierujący ruchem, Azja czy co tam sobie wymyślisz).

    Shrek

  • 46. Data: 2016-05-31 00:21:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-30 o 16:11, J.F. pisze:

    > To cie z kolei naraza w druga strone - wszystko co nie przypomina
    > typowego roweru wyleci.
    > Rower "poziomy" ?

    Jest rowerem.

    > z dzwiniami zamiast lancucha ?

    Nie widziałem takiego, a trochę poziomów widziałem.

    > Z dzwigniami poruszanymi rekami ?

    Albo pedałami poruszanymi rękami.

    > Jednokolowy ? A sa w dwoch wersjach.
    > Bicykl z wielkim przednim kolem ?

    No i? To nie są raczej jakieś istotne ilości na tyle, aby ustawodawca
    się nad nimi musiał pochylać.

    > A ten elektryczny ... segway ?

    Nie poruszany mięśniami.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2016-05-31 00:24:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-30 o 18:24, J.F. pisze:

    > A hulajnoga to niby spalinowa ?

    Sęk w tym, że hulajnoga nie jest uznawana za pojazd (zatem zbyteczne
    jest roztrząsanie czym jest napędzana).

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2016-05-31 00:39:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2016 00:21:01 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No i? To nie są raczej jakieś istotne ilości na tyle, aby ustawodawca
    > się nad nimi musiał pochylać.

    Jedna sztuka wystarczy, aby byl problem prawny.
    Ba, nie trzeba nawet jednej sztuki - powiedzmy ze chce sie upewnic
    przed zakupem, wiec pytam ministra co on na to :-)

    > Nie poruszany mięśniami.

    Czyli motorower ?

    J.

  • 49. Data: 2016-05-31 00:49:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-31 o 00:39, J.F. pisze:

    > Jedna sztuka wystarczy, aby byl problem prawny.
    > Ba, nie trzeba nawet jednej sztuki - powiedzmy ze chce sie upewnic
    > przed zakupem, wiec pytam ministra co on na to :-)

    > Czyli motorower ?

    Pewnie też nie będzie przede wszystkim uznany za pojazd.

    Poza tym już pisałem - podchodzisz do tego ze złej strony. Co to jest
    rower, motorower - każdy wie. Ale definicje powstały dlatego, aby było
    to prawnie wyjaśnione, i aby jednocześnie te pojazdy łapały się pod te
    definicje, a nie aby pod nią łapały się inne "zabawki".

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2016-05-31 11:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pewnie też nie będzie przede wszystkim uznany za pojazd.

    Bo "urzadzenie nieprzeznaczone do poruszania po drodze" ?

    Dyskusyjne i niebezpieczne:
    -czy aby na pewno nie przeznaczone ?
    -to moge sobie zadeklarowac ze moj samochodow/quad/motocykl to nie
    pojazd ?
    -chodnik czesc drogi ...

    Bo googlanie nie bardzo dalo rezultaty
    http://www.rp.pl/artykul/1192893-Na-rolkach-i-hulajn
    ogach-trzeba-jezdzic-po-chodniku-albo-poboczu.html
    Cos tu jest, ale bez glebszego uzasadnienia.

    Zrodlo
    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/55211BC9
    Ale tez bez uzasadnienia, i w dodatku z powolaniem na prawo
    powielaczowe - bo coz to jest ta "doktryna" :-)

> [...]
    >było to prawnie wyjaśnione, i aby jednocześnie te pojazdy łapały się
    >pod te definicje, a nie aby pod nią łapały się inne "zabawki".

    No ale widzisz - zycie biegnie, powstaja nowe wynalazki i co z nimi ?
    -przyjmujemy waska definicje ?
    -przyjmujemy szeroka definicje ?
    -opieramy sie na nazwie producenta/sprzedawcy ? a on sprzedaje "rower
    biegowy".

    P.S. Chyba wiem o co chodzi. Nawet jesli hulajnoga to rower, to osoba
    niewatpliwie ja pcha, a osoba pchajaca rower jest pieszym.
    Tylko przed "niewatpliwie" wzmocnic glos, aby nikt nie mial
    watpliwosci :-)

    J.