  • 1. Data: 2012-03-02 07:58:01
    Temat: Wypad foto-turystyczny, gdzie???
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Witam,
    Potrzebuję porady fotograficzno-turystycznej, ale od początku. Jestem mocno
    początkujący. Robienie zdjęć sprawia mi masę frajdy, do tej pory cykałem
    okazjonalnie, przy okazji urlopów i uroczystości. Na początek daaawno kupiłem
    Canona A530, rok temu dla poprawy jakości zdjęć i powiększeniu możliwości
    nauki kupiłem Canona G11, z którego jestem bardzo zadowolony i poznaję jego
    możlwości i fotografii jako takiej. Cykam co popdnie, głównie okazjonalnie,
    parę razy celowo ruszałem w teren pofocić, głównie zdjęcia miasta nocą ze
    statywem. Masa frajdy.
    Mam mało czasu (jak każdy) ale w kwietniu planuję uciec od rodziny i
    obowiązków na 3, może 4 dni by po przebywać sam ze sobą, pozwiedzać i po
    fotografować, jakoś się rozwinąć.
    Pytanie do grupy - podpowiedzcie miejsce w Polsce gdzie wyjeżdżając na taki
    wyjazd można i coś zobaczyć i zaliczyć dużo różnej tematyki do robienia zdjęć
    by podszlifować umiejętności. Wyjeżdżam z Warszawy, będę miał 4 dni, kwiecień,
    mam nadzieję na znośną pogodę. Pierwszym pomysłem były Bieszczady (nigdy nie
    byłem) ale obawiam się, że monotonna tematyka może mnie zniechęcić szybko, nie
    znam terenu zupełnie a chcę jechać i pobyć sam więc raczej odpada. Dziś
    pomyślałem ,że może Trójmiasto, Sopot, bo to i jakiś port,molo i statki,
    miasto, morze i plaża.. Też nie byłem, myślę ,że na pewno warto się
    poszwędać, może macie jeszcze jakieś propozycje co do miejsca lub ogólne
    sugestie dotyczące takiej eskapady.
    Pozdrawiam, Maciej

  • 2. Data: 2012-03-02 08:34:50
    Temat: Re: Wypad foto-turystyczny, gdzie???
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2012, 08:58:01 UTC+1 użytkownik Iglo napisał:

> [...]
    > miasto, morze i plaża.. Też nie byłem, myślę ,że na pewno warto się
    > poszwędać, może macie jeszcze jakieś propozycje co do miejsca lub ogólne

    Hej!
    Trochę pozwiedzałem Polskę i mogę chyba coś doradzić. Oczywiście jeśli chodzi o
    pogodę to w naszym klimacie to jest raczej loteria, ale właściwie gdy pogoda jest
    "niestandardowa", to jest większa szansa na zrobienie oryginalnych ujęć.

    Oto co mogę zaproponować:
    1. Bieszczady jak najbardziej ok, oprócz gór są tez tam np. piękne drewniane cerkwie.
    2. Karkonosze - tam właściwie się zaczęła moja przygoda z fotografią, znajdziesz tam
    widowiskowe góry i przepascie (Śnieżka, Śnieżne Kotły) jak i wodospady (np.
    Kamieńczyka), a do tego na Dolnym Śląsku generalnie jest dużo zamków, sztolni itp.
    3. Kotlina Kłodzka - Góry Stołowe (Błędne Skały, Szczeliniec, Adrszpach), Jaskinia
    Niedźwiedzia, forteca w Kłodzku, torfowiska wyskokogórskie ...
    4. Suwalszczyzna - piękne jeziora pomiędzy wzgórzami, cisza i spokój
    5. Słowiński Park Narodowy - klify, ruchome wydmy no i brzeg morza, które zawsze
    stanowi dobry-oklepany temat :)
    6. Pieniny - małe góry gdzie wszędzie blisko a do tego super widoki na Tatry.
    Co do miast to nie doradzę - ja zdecydowanie wolę odpoczywać "w głuszy" :)

    Jak chcesz zobaczyć jakieś zdjęcia z wymienionych miejsc, to zapraszam do siebie:
    http://www.tomaszworek.com/

    Jedyny problem jaki widzę to czas - w 4 dni ciężko będzie zobaczyć "wszystko" :))))

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 3. Data: 2012-03-02 13:57:21
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Mam mało czasu (jak każdy) ale w kwietniu planuję uciec od rodziny i
    > obowiązków na 3, może 4 dni by po przebywać sam ze sobą, pozwiedzać i po
    > fotografować, jakoś się rozwinąć.

    Ja w takim celu razu pewnego właśnie Trójmiasto wybrałem, plus Malbork -
    sprawdziło się świetnie.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 4. Data: 2012-03-02 18:47:46
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2012 07:58:01 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

    > Mam mało czasu (jak każdy) ale w kwietniu planuję uciec od rodziny i
    > obowiązków na 3, może 4 dni by po przebywać sam ze sobą, pozwiedzać i po
    > fotografować, jakoś się rozwinąć.

    UK: Glasgow, Edynburg - 4 dni by starczyły ale jeszcze przeloty musisz
    doliczyć
    DE: Dolina Renu - dzień na Frankfurt, dzień na Wiesbaden, dwa dni na samą
    dolinę (Bacharach, Eltville) - w kwietniu jest tam całkiem przyjemnie

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2012-03-03 00:31:19
    Od: " Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Iglo <f...@g...pl> napisał(a):

    może macie jeszcze jakieś propozycje co do miejsca lub ogólne
    > sugestie dotyczące takiej eskapady.
    > Pozdrawiam, Maciej

    Jedź z Warszawy na południe wzdłuż Wisły. Po wsiach i miasteczkach nad rzeką.
    Mało "obcykane" tereny.
    A więc Wisła i okolice. To może być ciekawe. Sam bym tak zrobił.

  • 6. Data: 2012-03-03 08:24:28
    Od: danpe_ <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > wyjazd można i coś zobaczyć i zaliczyć dużo różnej tematyki do robienia zdjęć

    Jesli masz mozliwosc wyjazdu samochodem to polecam Klodzko i okolice, duzo
    do focenia pod ziemia (kompleks Riese, kopalnie, forty itp), sporo nad
    ziemia - kilka zamkow po drodze mozna zaliczyc, do tego bledne skaly,
    czeski Adrspach.

    Bieszczady jakbys sie wybieral to tez planuje w kwietniu, mozesz mi napisac
    na maila, w kupie razniej.
    Ale tu trzeba liczyc na dobra pogode, zeby blocka nie bylo.

    danpe_
    gg:827748

  • 7. Data: 2012-03-03 12:32:03
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-03-02 08:58, Iglo pisze:
> [...]
    > Mam mało czasu (jak każdy) ale w kwietniu planuję uciec od rodziny i
    > obowiązków na 3, może 4 dni by po przebywać sam ze sobą, pozwiedzać i po

    hm, nie lepiej z rodziną (bądź bez) na jakieś krótsze lub dłuższe
    wycieczki? IMO regularne focenie np. co weekend da więcej doświadczeń.
    Będziesz mógł zgrać zdjęcia (chyba, że bierzesz laptopa, ale one mają
    nieciekawe matryce), ocenić je, ktoś inny będzie mógł na nie spojrzeć i
    coś podpowiedzieć, coś sam zauważysz. Następnym razem może inaczej
    spojrzysz. Ale jeśli koniecznie to ma być wypad w formie jak opisałeś,
    to spoko.

    --
    pozdr,
    W.

  • 8. Data: 2012-03-03 16:30:57
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 2 Mar, 08:58, "Iglo" <f...@g...pl> wrote:
> [...]
    > miasto, morze  i plaża.. Też nie byłem, myślę ,że na pewno warto się
    > poszwędać, może macie jeszcze jakieś propozycje co do miejsca lub ogólne

    Jak chcesz odpoczac od rodziny, to wez ze soba modelke i wynajmij
    pokoj w niezlym hotelu...

  • 9. Data: 2012-03-03 17:38:19
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gil <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Jedź z Warszawy na południe wzdłuż Wisły. Po wsiach i miasteczkach nad rzeką.
    > Mało "obcykane" tereny.
    > A więc Wisła i okolice. To może być ciekawe. Sam bym tak zrobił.

    Z racji posiadania działki nad Bugiem w okolicy Wyszkowa dużą rzekę i małe
    wsie mam na codzień. Urokliwe, a ciekawe fotograficznie właśnie teraz,
    powodzie, kra.. W maju klasycznie pięknie zielono + Puszcza Biała. Mogę
    polecić, zwłaszcza ,że dobry dojazd zwłaszcza z DC trasą S8. Można na parę
    godzin wyskoczyć.

  • 10. Data: 2012-03-03 17:43:28
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    V-Tec <v...@u...gazeta.pl> napisał(a):

    > hm, nie lepiej z rodziną (bądź bez) na jakieś krótsze lub dłuższe
    > wycieczki?

    Oj, córeczka jest właśnie w trakcie przeszczepu szpiku i jesteśmy całą rodziną
    razem w szpitalu od 2 miesięcy. W kolejny weekend po moim wyjeździe żona
    ucieka z jednym z dzieci do Londynu, nie da się razem cały czas.. Zresztą
    ,chwile samotności są bardzo ważne dla ,że tak powiem, zdrowej psychiki. Chcę
    to połączyć z fotografowaniem, pospacerować, odetchnąć..