eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 21. Data: 2012-05-08 11:50:19
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 11:26 AM, de Fresz wrote:
    >> Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
    >> Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
    >> Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale
    >> tyle się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że
    >> aż muszę Was zapytać o zdanie.
    >
    > Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
    > przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
    > szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
    > zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
    > lataniu). W sumie - co masz do stracenia? Możesz być ortodoksem i
    > zmienić całość lub zaeksperymentować. Sama przednia zębatka kosztuje
    > ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
    > sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).
    >
    70? 35 PLN. Ja zrobiłem eksperyment i już wiem a inni bedą powtarząć że
    brońciepanieboże nie wymieniać pojedyńczo...

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 22. Data: 2012-05-08 11:51:10
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 11:27 AM, Marcin N wrote:
    >
    > Ok, dziś wymienię.
    > W komplecie z tylną oponą.
    >
    > Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
    > chociaż z przewodem hamulcowym...
    >
    Gupi jesteś i się nie znasz, opony zawsze wymienia się osiami.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 23. Data: 2012-05-08 11:52:10
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>


    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4fa8dc53$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
    >> Zawsze wymienia się go w całości.
    >
    > Dlaczego ? :)

    Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.

    > pozdr
    > newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)

    Jakie zębatki stosujesz? Wiesz że są różnego gatunku? :)

    --
    OGONek~


  • 24. Data: 2012-05-08 11:54:27
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 11:52 AM, OGONek~ wrote:
    >
    > Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
    >
    A mi się zużyły niejednocześnie i co mam zrobić?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 25. Data: 2012-05-08 11:57:02
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:joamt8$smk$1@node2.news.atman.pl...

    > A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?

    Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
    eksploatacyjnych?

    > Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać zdrowy
    > (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym miał napęd
    > do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.

    Nie wiem jak to bywa u Ciebie ale jak łańcuch masz wyciągnięty to już nie
    pasuje do nowej zębatki za bardzo. Czyż nie?
    Ja bym nie ryzykował jazdy motocyklem 100kW z takim już lekko przechodzonym
    łańcuchem.
    Widzialem jak jednemu strzelił. Mial szczęście że do tyłu mu poleciał.

    --
    OGONek~


  • 26. Data: 2012-05-08 12:01:21
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 11:57 AM, OGONek~ wrote:
    >> A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
    >
    > Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
    > eksploatacyjnych?
    >
    Gdzie mogę o tym przeczytać? Czy ściganci do każdej konfiguracji zębatek
    mają osobny łańcuch i go za każdym razem przekładają całość?
    >>
    >> Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać
    >> zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym
    >> miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.
    >
    > Nie wiem jak to bywa u Ciebie ale jak łańcuch masz wyciągnięty to już
    > nie pasuje do nowej zębatki za bardzo. Czyż nie?
    > Ja bym nie ryzykował jazdy motocyklem 100kW z takim już lekko
    > przechodzonym łańcuchem.
    >
    To nie łańcuch jest wyciągnięty tylko zębatka zużyta i to że łańcuch na
    niej ma luz powoduje dalszą degradację łańcucha.
    >
    > Widzialem jak jednemu strzelił. Mial szczęście że do tyłu mu poleciał.
    >
    Wsczonsające, dobrze, że mu nogi nie odciął, ten łańcuch znaczy się.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 27. Data: 2012-05-08 12:01:21
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>


    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:joaou6

    > Ok, dziś wymienię.
    > W komplecie z tylną oponą.
    >
    > Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
    > chociaż z przewodem hamulcowym...

    A tu już tak nie jest. Przednia się przeważnie mniej zużywa niż tylna więc
    nie trzeba tego robić parami.

    Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie
    przestrzega.

    ps. Co do zestawu napędowego to polecam zębatki Sunstar i łańcuchy DiD.

    --
    OGONek~


  • 28. Data: 2012-05-08 12:05:23
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:joaqgj$r2$3@node2.news.atman.pl...
    > On 05/08/2012 11:52 AM, OGONek~ wrote:
    >>
    >> Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
    >>
    > A mi się zużyły niejednocześnie i co mam zrobić?

    Swiadczy to przeważnie że łańcuch tez już oberwał.
    Oczywiście różne bywają zębatki i łańcuchy :P

    --
    OGONek~


  • 29. Data: 2012-05-08 12:08:06
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:joaqth$r2$4@node2.news.atman.pl...
    > On 05/08/2012 11:57 AM, OGONek~ wrote:
    >>> A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
    >>
    >> Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
    >> eksploatacyjnych?
    >>
    > Gdzie mogę o tym przeczytać? Czy ściganci do każdej konfiguracji zębatek
    > mają osobny łańcuch i go za każdym razem przekładają całość?

    O tym że zacisk nie jest częścią eksploatacyjna to f kasztym manóalu :P

    Co do drugiego stwierdzenia to nic nie ma zastosowania. To jest wyczyn i to
    się ma nijak do zwyklej jazdy. Tam nawet po kilka motóróf majom panie :P

    --
    OGONek~


  • 30. Data: 2012-05-08 12:14:15
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 12:05 PM, OGONek~ wrote:
    >
    > Swiadczy to przeważnie że łańcuch tez już oberwał.
    > Oczywiście różne bywają zębatki i łańcuchy :P
    >
    Tak oberwał, że przejechał jeszcze spokojnie ponad 30 kkm?

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: