-
11. Data: 2012-05-08 10:36:36
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: AZ <a...@g...com>
On 05/08/2012 10:34 AM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>> Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostują
>
> albo jezdzic do tylu
>
Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.
--
Artur
ZZR 1200
-
12. Data: 2012-05-08 10:37:18
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-05-08 08:50, Marcin N pisze:
> Przy okazji:
>
> tak wygląda moja zębatka
> http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/moto
cykl/20120421232.jpg
>
> Wymieniać?
Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
sama zebatke.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
13. Data: 2012-05-08 10:38:08
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:joahv3$41f$1@news.task.gda.pl...
> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_ jak
klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.
Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to kłamał) i
jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
przejechać.
--
OGONek~
-
14. Data: 2012-05-08 10:41:56
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
> Zawsze wymienia się go w całości.
Dlaczego ? :)
> jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
ROTFL
pozdr
newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
15. Data: 2012-05-08 10:42:58
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
> Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
> jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.
Niekoniecznie w calosci. Dopuszczalna jest wymiana samej zebatki jesli
reszta jest zdrowa. Ale to sie rzadko zdarza.
>
> Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to
> kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
tak
>
> Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
> równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
> jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
> Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
> przejechać.
tak
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
16. Data: 2012-05-08 10:52:56
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: AZ <a...@g...com>
On 05/08/2012 10:38 AM, OGONek~ wrote:
>> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
>
> Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
> jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.
>
A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
>
> Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to
> kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
>
> Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
> równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
> jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
> Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
> przejechać.
>
Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać
zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym
miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.
--
Artur
ZZR 1200
-
17. Data: 2012-05-08 11:26:15
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-05-08 08:34:06 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:
> Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
> Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
> Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale
> tyle się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że
> aż muszę Was zapytać o zdanie.
Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
lataniu). W sumie - co masz do stracenia? Możesz być ortodoksem i
zmienić całość lub zaeksperymentować. Sama przednia zębatka kosztuje
ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
18. Data: 2012-05-08 11:26:35
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: "Drzewo" <d...@w...pl>
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:joahv3$41f$1@news.task.gda.pl...
> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
NTG! :D
--
www.moto-opinie.info
-
19. Data: 2012-05-08 11:27:36
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-05-08 10:37, Kuczu pisze:
> W dniu 2012-05-08 08:50, Marcin N pisze:
>> Przy okazji:
>>
>> tak wygląda moja zębatka
>> http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/moto
cykl/20120421232.jpg
>>
>> Wymieniać?
>
> Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
> sama zebatke.
Ok, dziś wymienię.
W komplecie z tylną oponą.
Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
chociaż z przewodem hamulcowym...
-
20. Data: 2012-05-08 11:37:37
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-05-08 11:26, de Fresz pisze:
> Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
> przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
> szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
> zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
Jak zakladasz przod nominal, a tyl +12 to spokojnie dwie-trzy przednie
zrobisz na okraglo, zanim tyl sie zuzyje. Przy nominalnych tyl/przod tez
sie wydluza zywotnosc. Z lancuchami troche wiekszy problem bo sie
nierowno wyciagaja.
W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch
zanim zjade przednia zebatke :-/
pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right