  • 21. Data: 2012-01-05 07:29:10
    Temat: Re: Wymiana procesora P4-P4HT a WinXP.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup
    > Ośmiojajowiec od AMD chodzi bez problemu na XP. Wszystkie jaja widać :)

    Ale to dalej 1 procesor, więc ruszy na Home Edition.

  • 22. Data: 2012-01-05 13:40:05
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2012-01-05 08:24:18 niejaki Vituniu napisał:

    > Nie chodzi Ci przypadkiem o "Cedar Mill"?

    a wiesz że całkiem możliwe?
    składałem kompa z tym prockiem jakieś 3-4 lata temu - więc moło mi sie coś
    potaśtać - ale pamiętam że różnica zużyciu prądu była znaczna
    cały komp zużywal ~60W podczas gdy zwykły p4 sam proc tyle zużywał - lub
    więcej (chyba nawet do 105W)

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2012-01-05 13:56:22
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > a wiesz że całkiem możliwe?

    Ale tych nie bylo pod s478... Tylko na nowsza podstawke LGA.
    Poza tym - owszem - grzaly sie mniej niz Prescoty, ale nie tak znowu
    malo, zeby obskoczyc je pasywnym chlodzeniem.

> [...]
    > była znaczna cały komp zużywal ~60W podczas gdy zwykły p4
    > sam proc tyle zużywał - lub więcej (chyba nawet do 105W)

    Hm... Sa mobilne Pentium 4-M i Mobile Pentium 4 dla s478.
    W duzym skrocie - Northwood / Prescott z nizszym napieciem
    i dolozonym speed step'em (czy jak to to sie tam nazywalo)
    co dawalo TDP od jakis 30W w gore.

    Owszem - to jest jaki pomysl. Tylko trzeba miec plyte glowna
    potrafiaca zejsc z napieciem vcore ponizej 1.3V...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 24. Data: 2012-01-05 15:01:46
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2012-01-05 14:56:22 niejaki Vituniu napisał:
    > Ale tych nie bylo pod s478... Tylko na nowsza podstawke LGA.

    no faktycznie - ja miałem na lga

    w czymś takim:
    http://allegro.pl/fs-scaleo-e-za-jedyne-219zl-domowe
    -media-center-i2015301476.html

    > Poza tym - owszem - grzaly sie mniej niz Prescoty, ale nie tak znowu
    > malo, zeby obskoczyc je pasywnym chlodzeniem.

    dużo mniej - kolega mial w takim samym kompie celerona - to mógł chałupę
    ogrzewac - u mnie na maxie - radiator był ledwo ciepły - może z 40 stopni
    miał

    i oczywiście był pasywny z kompletu z obudową
    o coś takiego:
    http://www.digitlife.ru/digitalhome/mpc-fsc-scaleo-e
    /fsc-scaleo-e-internal.jpg

  • 25. Data: 2012-01-05 15:05:45
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > i oczywiście był pasywny z kompletu z obudową
    > o coś takiego:

    http://www.digitlife.ru/digitalhome/mpc-fsc-scaleo-e
    /fsc-scaleo-e-internal.jpg

    Przeciez ten nie jest pasywny :)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 26. Data: 2012-01-05 15:47:52
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Jeszcze raz dziękuję wszyskim za porady. Nieco posdumowując temat, zaczynam sie
    zastanawiać, czy wymiana mojego Northwooda 2,8 Ghz, FSB533, cache 512k, na
    model z HT będzie znaczącą poprawą wydajności, czy raczej kluczowe zanczenie
    będzie miało nie tyle samo HT, ale wymiana na model z FSB800 i 1M casche ?
    System to Win XP.
    PP

  • 27. Data: 2012-01-05 20:09:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 05.01.2012 PL(N)umber_One <p...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > będzie miało nie tyle samo HT, ale wymiana na model z FSB800 i 1M casche ?

    Tzn z autopsji wiem że cache daje kopa - to poza rejestrami najszybsza pamięć w
    komputerze - czym mniej "swapowania" cache do RAM tym lepiej - to się odczuje.
    GHz się przydają - pod warunkiem że mają na czym liczyć. Bo co Ci po szybkim
    core jak większość czasu czeka na dane? Pętla dużej aplikacji - albo ich kilka -
    i 512kB znika i co zmianę procesu trzeba czekać na ram.

    Po za tym pozostałe komponenty to jakie są w tym kompie? Często powodem wolnej
    pracy systemu jest zatykające się IO, kiepski seek dysku, fragmentacja (np
    zapchany HDD się szybko fragmentuje), grafika itd.

  • 28. Data: 2012-01-05 21:27:03
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> napisał(a):

    > Po za tym pozostałe komponenty to jakie są w tym kompie?

    Płyta Intel D865GBF, chipset 865G, Dysk Seagte ST340014A 40G ATA-100, grafika
    Intel Extreme Graphics 2 96M. Czyli jednym słowem marność ;).
    PP

  • 29. Data: 2012-01-05 21:34:22
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-01-05 16:47, PL(N)umber_One wrote:
> [...]
    > będzie miało nie tyle samo HT, ale wymiana na model z FSB800 i 1M casche ?

    Co najwyżej kilka %. Weź także pod uwagę iż wątki wzajemnie w takim
    procesorze się blokują (stąd m.in nie sposób przewidzieć faktycznego
    wzrostu wydajności, bo zależy od konkretnych instrukcji), więc w pewnych
    sytuacjach aplikacje jednowątkowe mogą by nawet wolniejsze.

    Powiedzmy ze wyzsze FSB i cache (nie casche) dadza max do 10%, ale to i
    tak jest zgadywanie, bo nie wiadomo co jest wąskim gardłem w przypadku
    Twojego oprogramowania i zastosowań.

    W kontekscie wymiany celowalbym na wymiane hardware'u na i3/i5, jezeli
    to nie wchodzi w gre to system przyspieszy dysk SSD i/lub pamiec RAM (w
    zaleznosci od tego ile jest jej teraz)

    Pamiętam jak dzisiaj, gdy wszyscy reklamowali na laptopach platforme
    Centrino, super oszczędna etc, w praktyce laptopy były domowymi
    farelkami. Teraz mam jakies byle co z i3, tego wogole nie slychac (bo
    wentylator przy pracy biurowej wogole sie nie kreci). To tak na
    marginesie odnosnie postepu.

  • 30. Data: 2012-01-05 21:53:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    > Płyta Intel D865GBF, chipset 865G, Dysk Seagte ST340014A 40G ATA-100, grafika
    > Intel Extreme Graphics 2 96M. Czyli jednym słowem marność ;).

    A ile masz ram i co na tym robisz, bo z tego co wywnioskowałem to chcesz
    wywalić w błoto 50 dych + przesyłka nic nie zyskując. Może warto pomyśleć
    o czymś nowym?

    BTW ten dysk to 1 wielki LAG w tym systemie.

    Polizingowiec na c2d - wersja oszczędna na 2 lata
    Normalny nowy komputer - wersja na 5 lat

    No chyba że grzebiesz w tym dla sportu :)