    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wymiana procesora P4-P4HT a WinXP.
    Date: Thu, 05 Jan 2012 22:34:22 +0100

    On 2012-01-05 16:47, PL(N)umber_One wrote:
    > Jeszcze raz dziękuję wszyskim za porady. Nieco posdumowując temat, zaczynam sie
    > zastanawiać, czy wymiana mojego Northwooda 2,8 Ghz, FSB533, cache 512k, na
    > model z HT będzie znaczącą poprawą wydajności, czy raczej kluczowe zanczenie
    > będzie miało nie tyle samo HT, ale wymiana na model z FSB800 i 1M casche ?
    > System to Win XP.

    Co najwyżej kilka %. Weź także pod uwagę iż wątki wzajemnie w takim
    procesorze się blokują (stąd m.in nie sposób przewidzieć faktycznego
    wzrostu wydajności, bo zależy od konkretnych instrukcji), więc w pewnych
    sytuacjach aplikacje jednowątkowe mogą by nawet wolniejsze.

    Powiedzmy ze wyzsze FSB i cache (nie casche) dadza max do 10%, ale to i
    tak jest zgadywanie, bo nie wiadomo co jest wąskim gardłem w przypadku
    Twojego oprogramowania i zastosowań.

    W kontekscie wymiany celowalbym na wymiane hardware'u na i3/i5, jezeli
    to nie wchodzi w gre to system przyspieszy dysk SSD i/lub pamiec RAM (w
    zaleznosci od tego ile jest jej teraz)

    Pamiętam jak dzisiaj, gdy wszyscy reklamowali na laptopach platforme
    Centrino, super oszczędna etc, w praktyce laptopy były domowymi
    farelkami. Teraz mam jakies byle co z i3, tego wogole nie slychac (bo
    wentylator przy pracy biurowej wogole sie nie kreci). To tak na
    marginesie odnosnie postepu.