-
51. Data: 2010-03-01 22:08:51
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>
>
> Wymiana filtra PP, a nie czynnika oczywiście. A boście mnie zmylili :-)
>
ciezko wymienic filtr bez usuniecia czynnika z ukl
MAciej
-
52. Data: 2010-03-01 22:10:17
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dp5oo594jvcbldqoefhj9iujkmfo73ev82@4ax.com...
> On Mon, 1 Mar 2010 20:27:36 +0100, "J.F."
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>>No tak, ale wybierasz sie na urlop do Hiszpanii, i chcialbys miec
>>pewnosc ze za Zgorzelcem klima sie nie skonczy, i co wtedy ? :-)
>
> No tak, ale wybierasz sie na urlop do Hiszpanii, i chcialbys miec
> pewnosc ze za Zgorzelcem sprzęgło sie nie skonczy, i co wtedy ? :-)
na urlop do hiszpanii biore portfel pelen kasy
MAciej
-
53. Data: 2010-03-01 22:11:04
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzšcego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:6j9oo599djdod7bqqsobra8fvu4pb2a9cg@4ax.com...
> On Mon, 1 Mar 2010 12:08:29 -0600, Pszemol wrote:
>>Ponieważ system, jeśli szczelny, nie ma skąd pobrać tej wilgoci to
>>zabezpieczenie go taką puszką z pochłaniaczem wilgoci starcza na
>>całe życie samochodu i jeśli układ nie został rozszczelniony podczas
>>jakiejś awarii czy nieumiejętnej obsługi TO NIE JEST KONIECZNE
>>WYSYSANIE CZYNNIKA I PONOWNE JEGO ŁADOWANIE w celu
>>jego osuszania.
>
> Skoro system jest szczelny i nie ma skad pobrac wilgoci ...
> to po co ta puszka ? :-)
> Pewnie ja jednak trzeba co pare lat wymienic :-)
Ta puszka jest tam po to, aby usunąć pozostałości wilgoci w oleju,
w samych rurkach po montażu lub po naprawie.
Jeśli miałbym zgadywać to pewnie warto go wymienić po 20 latach.
Ale jak mi przedstawisz zalecenie hondy, toyoty czy forda o tym
jak to zalecają wymianę tego co parę lat to zmienię zdanie
>>Jeśli ktoś Ci zaleca taką usługę w Twoim aucie a Ty
>>nie masz dużej nieszczelności systemu to ten ktoś Cię zwyczajnie
>>nabija w butelkę, żeby nie powiedzieć wprost: okrada...
>
> Hm, skoro robia maszynki ktore to robia .. myslisz ze spisek
> prodcentow ?
Te maszynki są NIEZBĘDNE do odzyskiwania freonu przed
naprawą wymagającą rozebrania systemu i do ładowania
freonem po naprawie. Nie są przeznaczone do rutynowych
wymian freonu bo takich rutynowych wymian się nie robi.
> A tak w ogole to sie doczytalem paru rzeczy:
> -puszki R134a nie mozna kupic w Wisconsin,
> a wkrotce chyba bedzie zakaz i w Kaliforni.
Ja mieszkam w Illinois :-P
> -za rok w EU R134a przestanie byc uzywany.
I co będzie używane zamiast niego?
Gdzie o tym czytasz? Podasz link?
> I cos mi sie wydaje ze przy okazji zmienia koncowki, zeby sie nie dalo
> pomylic :-)
A z pewnością... Ale co to zmienia ?
-
54. Data: 2010-03-01 22:12:20
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmha5n$4jc$1@inews.gazeta.pl...
>> Tak swoją drogą, to skąd się bierze wilgoć w układzie którego chyba
>> wszystkie elementy są pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne?
>
> przez nieszczelnosci po stronie ssania w ktorym cisnienie jest ponizej
> cisnienia atmosferycznego
Ciśnienie poniżej atmosferycznego wystąpi w klimie tylko wtedy
gdy masz bardzo mało freonu w systemie i cały mieści się po
stronie wysokiego ciśnienia. W prawidłowo działającej klimie
nie ma tam podciśnienia po żadnej stronie sprężarki.
-
55. Data: 2010-03-01 22:13:17
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmhab3$56v$1@inews.gazeta.pl...
>> Na szczęście ja mieszkam w Gdyni i nie muszę jeździć do oszustów, którzy
>> za
>> worek kasy wyciągną czynnik z klimatyzacji i wpuszczą go z powrotem na
>> miejsce. Wystarczy pojechać gdzieś, gdzie zajmują się przemysłowymi
>> urządzeniami chłodniczymi i posłuchać jakie zdanie na grzebanie w
>> sprawnym
>> układzie mają fachowcy. Zresztą, widziałeś kiedyś w instrukcji obsługi
>> samochodu zalecenia dotyczące okresowej wymiany, osuszania, robienia
>> czegokolwiek innego z klimatyzacją niż sprawdzenie działania i wymiana
>> czynnika?
>
> nikt nie przyjeszdza do serwisu gdy z klima jest wszystko oka
> a powinien
No jasne że powinien... :-)
Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście :-)
-
56. Data: 2010-03-01 22:17:00
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmha2k$474$1@inews.gazeta.pl...
>> choćby dlatego, że w nowych czynnikach typu R134a wilgoć jest zabójcza
>> dla
>> układu, stąd własnie suszenie czynnika w automatach.
>
> zwykle w ukl chlodniczyj jest filtr osuszajacy
Zgadza się. Nazywa się to "receiver-dryer".
Zwykle jest to osobna puszka, czasem jest zintegrowany ze sprężarką.
> w wiekszosci przypadkow serwis wcale ukl nie osusza !!!
> jedynie robia proznie aby byc pewnym ze w ukadzie bedzie
> odpowiednia ilosc gazu
Zrobienie próżni efektywnie osusza układ.
> osuszyc uklad mozna przedmuchujac go azotem ktory wiaze wode z ukladu
Od kiedy to azot wiąże wodę? Co masz na myśli konkretnie?
Po uzyskaniu wysokiej próżni w układzie klimy NIE MA JUŻ
potrzeby ładować jej azotem, nawet gdyby był bardzo suchy...
Azotu używa się jako taniego sposobu sprawdzenia szczelności
systemu pod ciśnieniem, nie do osuszania wnętrza...
Osuszenie uzyskuje się przez użycie pompy próżniowej
i odpompowanie gazowej zawartości włącznie z parą wodną
do osiągnięcia próżni poniżej 500 mikronów.
-
57. Data: 2010-03-01 22:19:50
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"ALGI" <a...@N...o2.pl> wrote in message
news:8lapiweo31r1$.1hp1d0oxbcgah.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 1 Mar 2010 17:27:29 +0000, Waldek Godel napisał(a):
>> W przypadku porządnych firm i automatów do klim to oznacza - usunięcie
>> czynnika, osuszenie, zważenie, uzupełnienie do wymaganej ilości i ponowne
>> nabicie.
>
> + separacja oleju + nowy olej do smarowania sprężarki...
A w jaki sposób planujesz usunięcie oleju z układu klimatyzacji?
Przecież olej nie będzie się gromadził tylko w sprężarce bo
w gorącym chłodziwie jest on skutecznie wymieszany a więc
będzie rozprowadzony po wszystkich zakamarkach układu klimy...
Samo podciśnieniowe odessanie czynnika chłodzącego spowoduje
pozostawienie dużej ilości oleju w układzie klimatyzacji.
Waląc potem tyle oleju ile producent zaleca do pustego systemu
skutecznie przeładowujesz system olejem.
-
58. Data: 2010-03-01 22:20:51
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmh9su$3hh$1@inews.gazeta.pl...
>> A tak swoją drogą, ile się typowo w Polsce płaci za usługę
>> "sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie klimy"?
>> Czy cena za usługę zależy od tego czy uzupełnienie było
>> rzeczywiście wymagane i ile gram freonu zużyto w tym procesie?
>
> zwykle cena ma sie nijak do ilosci zuzytego/dopuszczonego
> czynnika chlodzacego
No pytam się właśnie ile taka usługa kosztuje w Polsce - wiesz?
-
59. Data: 2010-03-01 22:21:56
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>
> ciezko wymienic filtr bez usuniecia czynnika z ukl
>
> MAciej
oczywiscie chodzilo mi o filtr usuwajacy wode z ukl a nie przeciwpylkowy
MAciej
-
60. Data: 2010-03-01 22:22:45
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:hmglgk.2d4.0@poczta.onet.pl...
> "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> news:hmha5n$4jc$1@inews.gazeta.pl...
>>> Tak swoją drogą, to skąd się bierze wilgoć w układzie którego chyba
>>> wszystkie elementy są pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne?
>>
>> przez nieszczelnosci po stronie ssania w ktorym cisnienie jest ponizej
>> cisnienia atmosferycznego
>
> Ciśnienie poniżej atmosferycznego wystąpi w klimie tylko wtedy
> gdy masz bardzo mało freonu w systemie i cały mieści się po
> stronie wysokiego ciśnienia. W prawidłowo działającej klimie
> nie ma tam podciśnienia po żadnej stronie sprężarki.
jakie masz cisnienie po stronie ssania przy pracujacej klimie ?
MAciej