eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzšcego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzšcego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 15:11:04 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgt1n$kr7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <s...@l...institute.com>
    <h...@p...onet.pl> <1...@l...institute.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <6...@4...com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267478003 30498 204.248.56.195 (1 Mar 2010 21:13:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 21:13:23 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <6...@4...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260137
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:6j9oo599djdod7bqqsobra8fvu4pb2a9cg@4ax.com...
    > On Mon, 1 Mar 2010 12:08:29 -0600, Pszemol wrote:
    >>Ponieważ system, jeśli szczelny, nie ma skąd pobrać tej wilgoci to
    >>zabezpieczenie go taką puszką z pochłaniaczem wilgoci starcza na
    >>całe życie samochodu i jeśli układ nie został rozszczelniony podczas
    >>jakiejś awarii czy nieumiejętnej obsługi TO NIE JEST KONIECZNE
    >>WYSYSANIE CZYNNIKA I PONOWNE JEGO ŁADOWANIE w celu
    >>jego osuszania.
    >
    > Skoro system jest szczelny i nie ma skad pobrac wilgoci ...
    > to po co ta puszka ? :-)
    > Pewnie ja jednak trzeba co pare lat wymienic :-)

    Ta puszka jest tam po to, aby usunąć pozostałości wilgoci w oleju,
    w samych rurkach po montażu lub po naprawie.
    Jeśli miałbym zgadywać to pewnie warto go wymienić po 20 latach.
    Ale jak mi przedstawisz zalecenie hondy, toyoty czy forda o tym
    jak to zalecają wymianę tego co parę lat to zmienię zdanie

    >>Jeśli ktoś Ci zaleca taką usługę w Twoim aucie a Ty
    >>nie masz dużej nieszczelności systemu to ten ktoś Cię zwyczajnie
    >>nabija w butelkę, żeby nie powiedzieć wprost: okrada...
    >
    > Hm, skoro robia maszynki ktore to robia .. myslisz ze spisek
    > prodcentow ?

    Te maszynki są NIEZBĘDNE do odzyskiwania freonu przed
    naprawą wymagającą rozebrania systemu i do ładowania
    freonem po naprawie. Nie są przeznaczone do rutynowych
    wymian freonu bo takich rutynowych wymian się nie robi.

    > A tak w ogole to sie doczytalem paru rzeczy:
    > -puszki R134a nie mozna kupic w Wisconsin,
    > a wkrotce chyba bedzie zakaz i w Kaliforni.

    Ja mieszkam w Illinois :-P

    > -za rok w EU R134a przestanie byc uzywany.

    I co będzie używane zamiast niego?

    Gdzie o tym czytasz? Podasz link?

    > I cos mi sie wydaje ze przy okazji zmienia koncowki, zeby sie nie dalo
    > pomylic :-)

    A z pewnością... Ale co to zmienia ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: