  • 31. Data: 2020-12-15 17:59:53
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

> [...]
    > sobie przelotkę która po włączeniu zapłonu wyłącza mi start stop
    > 'naciskając' przycisk.
    >
    > W korkach stoję rzadko a wyłączanie silnika na te 20-30 sekund na
    > światłach to dla mnie kretynizm. Kiedyś nie pojechałem na lotnisko
    > i oszczędziłem więcej środowiska niż ten system przez całą
    > eksploatację auta (a gdyby się tak wgłębić w kwestie akumulatora,
    > alternatora i rozrusznika to może się okazać że owszem z rury
    > poleci mniej co2 ale nadrabiamy to z zapasem innymi syfami z
    > okresu produkcji lub poprzez częstsze wymiany tych podzespołów)

    Ale zwroc uwage ze watkotwórca pisze ze ma juz odruch wyłącznia tego
    systemu po włączeniu auta a mimo to aku padł po 4 latach...
    To tez dziwne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 32. Data: 2020-12-15 18:05:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2020 o 17:59, Budzik pisze:

    > Ale zwroc uwage ze watkotwórca pisze ze ma juz odruch wyłącznia tego
    > systemu po włączeniu auta a mimo to aku padł po 4 latach...
    > To tez dziwne.

    Nic dziwnego. UPSowy AGM wytrzymuje 12 lat w teorii. Przy 25 stopniach,
    ładowanny ale nieużywany. Przy 40 stopniach to jak dwa ;ata wytrzyma to
    jest dobrze. Zastanów się jakie temperatury panują pod maską - cztery
    lata to dobry wynik;)

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-12-15 18:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-15 o 15:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    >Nie wymieniałem jeszcze bo dobrze działa.
    >Ale na akumulatorze i w instrukcji obsługi samochodu stoi napisane,
    >że odłączenie i wymiana akumulatora wymaga jakoby interwencji
    >warsztatu.

    Tak prawde mowiac, to mysle, ze jednak sa odporne na odlaczenienie
    akumulatora.
    Ale niekoniecznie tak calkiem - strojenie sterownika, parowanie
    immobilizera i autoalarmu ...

    >Z drugiej strony w opisie szczegółowym jest możliwość ładowania
    >akumulatora w samochodzie z prostownika, podłączenie równolegle
    >drugiego akumulatora dla rozruchu,

    Ale to nie przerywa zasilania ...

    >odłączenia go i ponownego podłączenia bez

    ale podstawowego akumulatora, czy tylko tego dodatkowego ?

    >interwencji ASO ewentualnie z godzinnym postojem dla samo
    >uruchomienia systemów samochodu.

    Czyli przewidziane, ale moze wymagac godziny ?

    >Myślę, że każdy akumulator opisany jako start/stop by zadziałał,
    >gdyby tylko zapewnić ciągłość podawania napięcia na komputer przy
    >jego zmianie.
    >I sądzę, że nie chodzi o parowanie jakiś czipów z akumulatora bo
    >żaden nie jest tak inteligentny. Chodzi raczej o jego parametry
    >badane przez komputer w samochodzie i odporność na częste wyładowania
    >i przeładowanie systemem odzysku energii przy hamowaniu, bo takie
    >wynalazki podobno istnieją.

    ale niekoniecznie w tym aucie.
    Ja jestem ciekaw, czy naprawde trzeba aku lepszy niz "zwykly".
    Rozgrzany silnik startuje sie blyskawicznie.

    Naprawde im tam trzeba jakis AGM czy "wzmocniony", czy tylko taka
    moda, ze trzeba byc nowoczesnym ... czy zwykly aku jednak przy
    rozruchu cierpi, pare razy dziennie znosi, ale wiecej to nie ...

    J.

  • 34. Data: 2020-12-16 00:05:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 15 Dec 2020 15:34:10 +0100, w <5fd8c963$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > Ale po co to wyłączać? Te nowoczesne silniczki (w skodzie w każdym
    > razie) mają potwornie wysokie obroty luzem i z włączonym silnikiem w
    > korku palą jak kilka smoków...

    Pierwszy post nie dał nic do myślenia?

  • 35. Data: 2020-12-17 15:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >;ata wytrzyma to jest dobrze. Zastanów się jakie temperatury panują
    >pod maską - cztery lata to dobry wynik;)

    a) nie caly czas, w zasadzie to mniejszosc czasu,
    b) a niektorzy maja w innym miejscu :-)

    J.

  • 36. Data: 2020-12-17 16:39:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2020 o 15:16, J.F. pisze:

    > a) nie caly czas, w zasadzie to mniejszosc czasu,

    nie jestem pewny czy liczy się średnia. Akusy nie lubią ani mrozów ani
    gorąca. IMHO jak jedną rękę wstawisz pod ukrop a drugą w lodowatą wodę
    to nie będziesz zadowolony. Anglicy nie są;)

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2020-12-17 17:23:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >nie jestem pewny czy liczy się średnia. Akusy nie lubią ani mrozów
    >ani gorąca. IMHO jak jedną rękę wstawisz pod ukrop a drugą w lodowatą
    >wodę to nie będziesz zadowolony. Anglicy nie są;)

    Widac sa, bo inaczej dawno by zmienili :-)

    J.

  • 38. Data: 2020-12-17 18:11:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2020 o 17:23, J.F. pisze:

    > Widac sa, bo inaczej dawno by zmienili :-)

    Przecież zmieniają:P

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2020-12-17 21:29:34
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    > w lutym minie 4 lata. Auto z salonu, przejechane niecałe 140kkm. Ale
    > start-stop daje po dupie akumulatorowi. Zwykły podobno w tych warunkach
    > wytrzymuje 4 x mniej...1 rok?
    >
    > 12 lat to może AGM wytrzymać w jakims UPS'ie od monitoringu gdzie ma
    > cały czas optymalne ładowanie i temp max 20 st, ale i to raczej wątpię.
    > Ja w UPS'ach w serwerowni wymieniam wszystko po 1,5 roku. Co półroczne
    > testy pokazują spory spadek pojemności.

    Ja w C4 wymieniałem po 6 latach (i zimie w Bieszczadach -27,8C) i 150kkm
    Aku w S&S musi być w dobrym stanie, bo inaczej auto(matyka) przy
    rozruchu oceni, że za bardzo napięcie przysiada i zablokuje STOP, jako
    nie dający rękojmi prawidłowego=szybkiego startu.
    Ten sam stan w zwykłym aucie by pozwolił jeszcze parę latek się poturlać.
    Pojechałem do serwisu Centry, pan się męczył pół godziny ale to w cenie aku.
    Żadnych problemów.

    Sławek

  • 40. Data: 2020-12-17 21:31:08
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2020-12-15 o 00:13, r...@k...pl pisze:

    > Serio z tego korzystasz? Myślałem, że nie wyłączają tego tylko niepismienne
    > janusze...

    Wyłączają tylko debile nieprzystosowane do nowej techniki.
    Ciemniaki tak mają...

    Sławek