  • 41. Data: 2020-12-17 21:56:30
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 17 Dec 2020 21:31:08 +0100, w <5fdbc00c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
    Slavekk <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Wyłączają tylko debile nieprzystosowane do nowej techniki.

    :D :D :D

  • 42. Data: 2020-12-20 00:53:42
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 14 Dec 2020 18:22:22 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:

    >Pytam z ciekawości, ile ma lat? W zeszłym tygodniu była dyskusja o
    >akumulatorach w ups. Akumulator powinien wytrzymać 12 lat chyba że jest
    >przegrzany - tak ktoś twierdził...

    Nie wiem jak w UPS, ale w centralce alarmowej padał regularnie co 4
    lata. Aku żelowy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 43. Data: 2020-12-28 10:12:03
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    > akumulator w moim aucie chyba do wiosny nie dotrzyma.
    > Akumulator typu AGM (do aut z systemem start-stop). Doczytałem w
    > internetach, że nie można w jego miejsce wstawić zwykłego rozruchowego -
    > musi być też AGM (95Ah, bije po kieszeni) i dodatkowo trzeba wymianę
    > robić w serwisie - wpisuje się nr akumulatora w sterowniku start-stop
    > (inaczej auto zapala kontrolkę). Prawda to? - wymieniał ktoś na własną
    > rękę AGM?
    > Moje auto to Kia Sorento.
    >

    > TG

    Ja jeszcze nie wymieniałem.
    Ale znajomy po 4 czy 5 latach wymieniał w skodzinie. Najpierw wymienił
    na zwykły to szybko go zajechał, drugiej zimy auto miało mega problemy z
    odpaleniem. Mały prąd ładowania jest w tych nowych autach i zwykłe aku
    było niedoładowywane.
    Następnie pojechał i kupił takie aku jak powinno być, ale też były
    jakieś cyrki elektroniki. Dopiero podpięcie pod kompa i wklepanie
    wymiany aku rozwiązało problemy. Oczywiście nie robił tego w aso bo
    chcieli jakieś chore pieniądze za to. Robił mu to meches obcykany w
    vaginach...
    Podejrzewam, że w kijankach może być podobnie...

  • 44. Data: 2021-01-22 18:15:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 18:03 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > robić w serwisie - wpisuje się nr akumulatora w sterowniku start-stop
    > (inaczej auto zapala kontrolkę). Prawda to? - wymieniał ktoś na własną

    no i nie kupiłem nowego. Kupiłem za to prostownik automatyczny i
    woltomierz podpinany do gniazda zapalniczki. Ładuję tym prostownikiem i
    sobie obserwuję wskazania woltomierza - i mam niespodziankę.
    Jak się świecą ksenony to mam napięcie ładowania 14,3-14,4V. Jak się
    świecą dzienne (ledy) to napięcie przy obecnych temp mam 14.9V. Nie ma
    znaczenia czy jest inne obciążenie - przy włączonych wszystkich
    odbiornikach energii (podgrzewane wszystkie fotele, lusterka, nagrzewnica
    szyby, ogrzewanie tylnej szyby itp.) nadal mam 14.9 lub 14,3-14,4V w
    zależności od xenonów. To jakaś ochrona przetwornicy ksenonów? Miał ktoś
    coś podobnego? Prostownik automatyczny (z lidla lub biedronki, ma "tryb
    zimowy") nie ładuje mi akumulatora do "pełna" - po trzech dniach mam na
    nim wskazanie "naładowany" i napięcie 12,8V - ale po odpięciu prostownika
    napięcie na aku spada do 12,2V. Co ciekawe przy -21 st. ten akumulator i
    tak zakręcił rozrusznikiem i auto zapaliło.
    Od 2 miesięcy nie miałem żadnej "trasy" - max 100km "ciurkiem", akumulator
    ewidentnie niedoładowany (może padlina) ale daje radę.

    TG