  • 1. Data: 2010-12-23 17:51:48
    Temat: Wymian dyski w RAID 5 - inny dysk, szybszy.
    Od: Mirosław Ziółek <m...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktos przerabial wymiane dysku w macierzy raid 5 z ta roznica, ze
    uszkodzony dysk jest 15k rpm a stary dysk byl 10k rpm.
    Czy moze to robic roznice w dzialaniu macierzy ?
    Pytam gdyz dyski 10krpm sa juz srednio dostepne a wrecz ich nie ma w
    sprzedazy hurtowej a macierz dziala juz na 2 dyskach i jest problem :)
    Wiem ze wielkosc dysku nie robi roznicy oby byl wiekszy i ten warunek jest
    spelniony.

    pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2010-12-23 22:25:20
    Temat: Re: Wymian dyski w RAID 5 - inny dysk, szybszy.
    Od: "Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław Ziółek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedazy hurtowej a macierz dziala juz na 2 dyskach i jest problem :)
    > Wiem ze wielkosc dysku nie robi roznicy oby byl wiekszy i ten warunek jest

    Mozliwe, ze jest to uzaleznione od kontrolera, ale generalna zasada maciezy
    jest taka, ze predkosc jest sciagana w dol do najwolniejszego dysku. Wydaje
    mi sie, ze nei ma przeciwskazan stosowania roznych dyskow jesli chdozi o
    parametry. Sam kontroler bedzie tym zarzadzal, wiec mozesz sie chyba liczyc
    ze spadkiem wydajnosci ale dzialac powinno...

    Niech wypowiedza sie lepsi.

  • 3. Data: 2010-12-24 23:06:44
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedazy hurtowej a macierz dziala juz na 2 dyskach i jest problem :)
    > Wiem ze wielkosc dysku nie robi roznicy oby byl wiekszy i ten warunek jest

    Jezeli kontroler to lyknie, to bedzie dzialalo, wolniej ale bedzie.

    Buniek

  • 4. Data: 2010-12-25 22:35:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Dec 2010, mbuniek wrote:

    > Jezeli kontroler to lyknie, to bedzie dzialalo, wolniej ale bedzie.

    Mogę objaśnić o objaśnienie takiego cuda, polegające na wolniejszym
    działaniu macierzy po wymianie dysku na szybszy? (również jeśli
    to "jeden z kilku" rzecz jasna).
    Teza: mocno świętowałeś ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-12-27 07:08:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2010 18:51:48 +0100, Mirosław Ziółek napisał(a):

> [...]
    > 2 dyskach i jest problem :) Wiem ze wielkosc dysku nie robi roznicy oby
    > byl wiekszy i ten warunek jest spelniony.

    Do tego co ci już napisali inni dodam:

    Nie mieszać dysków o różnych rozmiarach sektorów fizycznych.

  • 6. Data: 2010-12-28 14:05:55
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > Mogę objaśnić o objaśnienie takiego cuda, polegające na wolniejszym
    > działaniu macierzy po wymianie dysku na szybszy? (również jeśli
    > to "jeden z kilku" rzecz jasna).
    > Teza: mocno świętowałeś ;)

    Teza słuszna :), Tak czy inaczej będzie działało :) sie perdyknolem :)

  • 7. Data: 2010-12-28 17:37:48
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-28 15:05, BUNIEK pisze:

    > Teza słuszna :), Tak czy inaczej będzie działało :) sie perdyknolem :)

    Nie olem, ąłem, a to jest różnica.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-12-29 00:49:37
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2010-12-28 15:05, BUNIEK pisze:

    > Teza słuszna :), Tak czy inaczej będzie działało :) sie perdyknolem :)

    Nie olem, ąłem, a to jest różnica

    zgadza sie tu tez :)

    Buniek