    From: "Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl" <a...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wymian dyski w RAID 5 - inny dysk, szybszy.
    Date: Thu, 23 Dec 2010 23:25:20 +0100

    Użytkownik "Mirosław Ziółek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:if0285$9gl$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy ktos przerabial wymiane dysku w macierzy raid 5 z ta roznica, ze
    > uszkodzony dysk jest 15k rpm a stary dysk byl 10k rpm.
    > Czy moze to robic roznice w dzialaniu macierzy ?
    > Pytam gdyz dyski 10krpm sa juz srednio dostepne a wrecz ich nie ma w
    > sprzedazy hurtowej a macierz dziala juz na 2 dyskach i jest problem :)
    > Wiem ze wielkosc dysku nie robi roznicy oby byl wiekszy i ten warunek jest
    > spelniony.
    >

    > pozdrawiam,
    > Mirek

    Mozliwe, ze jest to uzaleznione od kontrolera, ale generalna zasada maciezy
    jest taka, ze predkosc jest sciagana w dol do najwolniejszego dysku. Wydaje
    mi sie, ze nei ma przeciwskazan stosowania roznych dyskow jesli chdozi o
    parametry. Sam kontroler bedzie tym zarzadzal, wiec mozesz sie chyba liczyc
    ze spadkiem wydajnosci ale dzialac powinno...

    Niech wypowiedza sie lepsi.