  • 1. Data: 2010-12-23 17:25:25
    Temat: Zestaw do projektowania i renderingu
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Witam
    Chcę kupić komputer z przeznaczeniem do prac projektowych /
    architektonicznych typu CAD oraz do tworzenia wizualizacji, animacji i
    renderingu obiektów 3D w programach typu: Blender, 3ds max. Komputer poza
    pracą projektową będzie też służył do grania w różne nowe FPP, więc szukam
    wydajnej karty DX11, która także może wspomóc obliczenia w programach
    graficznych. Powinna też być w miarę cicha, czyli posiadać wydajne
    niereferencyjne chłodzenie. Mając powyższe na uwadze zakładam, że przydatny
    będzie wielordzeniowy procesor i sporo RAMu. Komputer ma być w miarę
    rozwojowy i służyć przez 3 - 4 kolejne lata. Dlatego postawiłem na nowe
    standardy - m.in. USB 3.0 i SATA III. Budżet jak to zwykle bywa jest dość
    ograniczony: 3000 zł +/- 500 zł. Ze względu na to, zestaw chcę zbudować w
    oparciu o platformę AMD (podstawka AM3), a nie Intel. W budżecie chcę ująć
    jedynie jednostkę centralną, bez peryferiów, - ale z systemem operacyjnym
    OEM.
    Wybrałem wstępnie takie komponenty:
    1. Procesor - AMD Phenom II Quad-Core 955 BOX Black Edition - cena 599
    2. Płyta główna - Gigabyte GA-890XA-UD3 - cena 489
    3. Pamięć - Kingston HyperX Blu DDR3 2X 2GB 1333MHz CL9 (rozruchowo 4 GB) -
    cena 229
    4. Dysk - WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II - cena 269
    5. Grafika - Radeon 6870 MSI TWIN FROZR 1GB DDR5 DVI&HDMI&DP (PCI-E) - ze
    względu na chłodzenie - cena 1.239
    lub
    Radeon 6850 HIS 1GB 2xDVI&HDMI&DP (PCI-E) - cena 709
    6. Nagrywarka DVD - Samsung DVD+/-RW SH-S223C bulk black (Serial ATA) - cena
    70,90
    7. Obudowa - CoolerMaster Sileo 500 Black - bez zasilacza - cena 299
    8. Zasilacz - Chieftec (CFT-600-14CS) 600W - cena 309
    9. Chłodzenie procesora - SilentiumPC Spartan HE923 CPU Cooler - cena 69,90
    10. System - Windows 7 HP 64-bit - cena 399
    Ceny za komputronikiem, ale sądzę że kupię to w lokalnych sklepach, więc
    ceny mogą być niższe. Ogólne podsumowanie wynosi 3.713,80 lub 3.183,80 zł (w
    zależności od grafiki).

    Co myślicie o tych propozycjach? Może warto coś zmodyfikować?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-12-23 19:06:03
    Temat: Re: Zestaw do projektowania i renderingu
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    W dniu 2010-12-23 18:25, Paweł pisze:
> [...]
    > architektonicznych typu CAD oraz do tworzenia wizualizacji, animacji i
    > renderingu obiektów 3D w programach typu: Blender, 3ds max. Komputer

    ciach

    > Co myślicie o tych propozycjach? Może warto coś zmodyfikować?
    >
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Pakuj szesc rdzeni i więcej ramu, przy renderingu sie odwzajemni.

    Robek

  • 3. Data: 2010-12-23 21:29:36
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Paweł pisze:

    > 4. Dysk - WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II - cena 269

    Wybrałbym Samsunga F3 HD103SJ 1TB/64MB cache - wydajny i w niskiej cenie.

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2010-12-23 23:24:19
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Wybrałem wstępnie takie komponenty:
    > 1. Procesor - AMD Phenom II Quad-Core 955 BOX Black Edition - cena 599

    1090T - Six core

    > 4. Dysk - WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II - cena 269

    Lepiej Samsung 2TB na dane a OCZ SSD 60-80GB na system ale taki co ma zapis
    > 200MB/s

    > 8. Zasilacz - Chieftec (CFT-600-14CS) 600W - cena 309

    Tagan 600W przynajmniej cichszy. Zauważyłem tendencję do głośnej pracy
    wentylatorów w Chieftekach.

  • 5. Data: 2010-12-24 20:05:36
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > 5. Grafika - Radeon 6870 MSI TWIN FROZR 1GB DDR5 DVI&HDMI&DP (PCI-E) -

    GTX 470 Gigabyte wersja Super Overclocked. Tansza, rownie wydajna,
    swietne OC (ten radeon praktycznie sie nie kreci), bardzo wydajne i
    ciche chlodzenie.