  • 21. Data: 2009-02-13 19:34:39
    Temat: Re: Wykrywacz poziomu wody
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-13 19:57:46 +0100, Mateusz Viste
    <m...@l...localhost> said:

    > poprowadzę przewód bezpośrednio do spłuczki, zachowując jej istniejący
    > mechanizm napełniania (mam tylko nadzieję, że tak małe ciśnienie nie
    > upośledzi działania tego mechanizmu

    Może. Choć zależy jaki mechanizm zaworu jest zastosowany w tej spłuczce.
    Uszczelka przyciskana dzwignią przez pływak, może się przyklejać, jeśli
    guma będzie nieco stara.
    Niektóre nowsze mechanizmy potrzebują większego nadciśnienia żeby się
    prawidłowo zamknąć.
    Poza tym - grawitacyjnie będzie się dosyć wolno napełniać ta spłuczka.

    --
    DJ

  • 22. Data: 2009-02-13 19:57:08
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Ostatecznie ja także do takich wniosków dochodzę...
    > Niestety elektrody z platyny mocno upośledzają ekonomiczny aspekt
    projektu,
    > więc takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. :-)

    > W zbiorniku deszczówki w ogóle nie będzie pływaka. Braku wody raczej nie
    > będzie (a jeśli zdarzy się raz na rok, że zbiornik pusty, to doleję z
    > kranu). Patent z elektrodami miałem zamiar montować w zbiorniku spłuczki,
    > by pompa wpompowywała wodę dopóki poziom wody nie podejdzie do elektrod...

    Może jednak daj kontaktron do spłuczki. I zostaw pływak. Magnes daj na
    pływak.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2009-02-13 20:45:01
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Friday 13 February 2009 20:32, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ślimak ma oczka na słupkach, takie niewielkie. Drań jeden porusza
    > nimi i zagląda wszędzie. Warto to uwzględnić.

    Oczka ślimaka mi nie przeszkadzają - a niech sobie zagląda do mojego
    zbiornika do woli, byle by się cały w nim nie znalazł :-D

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 24. Data: 2009-02-13 20:45:09
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > IMO w zbiorniku deszczówki najlepiej zastosować
    > pływak z magnesem dzałającym na kontaktron.

    a nie prościej i taniej w motoryzacyjnym poszukać jakiegoś gotowego
    czujnika w sklepie?
    Na przykład poziomu czujnik płynu chłodzącego do Mercedesa w124 kosztuje
    ok. 25zł.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2009-02-13 20:48:32
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Friday 13 February 2009 20:27, DJ wrote:
    > Do spłuczki starczy, ale do pralki to już grawitacyjnie nie nalejesz,
    > pompa by się przydała.

    Naleć pewnie i naleję, ale pranie będzie pewnie trwało kilka dni :-)

    Niemniej jednak racja - grawitacyjnie do pralki to kiepski pomysł. Na razie
    jednak zadowolę się spłuczką, a jeśli ekologia na skalę klozetu się
    sprawdzi, przemyślę jak doprowadzić (bez)cenny płyn do pralki.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 26. Data: 2009-02-13 20:54:02
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Sunday 08 February 2009 20:41, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ja bym w plastikową rurkę włożył kontaktron, zalał wszystko jakimś
    > uszczelniaczem, nanizał na rurkę pływak z magnesem i umieścił pionowo
    > w zbiorniku kiblospłuczki. Jeśli kontaktron będzie rozwierany
    > (przełączany) i odpowiednio duży, to może nawet sterować wprost
    > niewielką pompką.

    > A tak przy okazji, to do tego dolnego zbiornika na deszczówkę można też
    > wpuszczać wodę z prysznica albo wanny.

    Wiem wiem, już o tym myślałem (wanna, prysznic, pralka...). Sam pomysł
    rzeczywiście dobry, jednak konstrukcyjnie sprawa się mocno komplikuje
    (trzeba pompować szybciej niż woda napływa...). Z deszczówką łatwo - z
    deszczu do rynny, a z rynny do zbiornika. Czysta grawitacja. :-)
    Na razie poprzestanę na deszczówce, ale bardzo możliwe, że szara woda
    wejdzie w użycie w póżniejszym terminie.

    Pozdrowienia,
    Mateusz Viste

  • 27. Data: 2009-02-13 20:56:01
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Sunday 08 February 2009 21:04, Virus_7 wrote:
    > A może czujnik optyczny? Tj. walec światłowodowy z odpowiednio ściętym
    > dnem.

    Czytałem o tym. Brzmi super, tylko nie widzę możliwości wykonania takiego
    cudactwa w domowych warunkach...
    A kupić takie cuś to nawet nie wiem gdzie ani od kogo. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 28. Data: 2009-02-13 21:06:27
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Friday 13 February 2009 21:45, Michał Baszyński wrote:
    > a nie prościej i taniej w motoryzacyjnym poszukać jakiegoś gotowego
    > czujnika w sklepie?

    O tym nie pomyślałem, choć niejednokrotnie wspomagałem się częściami
    auto/moto... Rzeczywiście warto się rozejrzeć.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 29. Data: 2009-02-13 21:15:21
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Monday 09 February 2009 17:29, othello wrote:
    > Nie, nie przerabialem tego tematu ani tez spluczki, ale moge sie
    > podzielic pewnymi uwagami, ktore jak zechcesz, tak potraktujesz.

    Każda uwaga mile widziana :-)

    > Po pierwsze - nie mozesz "wywalic" mechanizmu regulacji poziomu wody w
    > zbiorniku, gdyz w pewnych okolicznosciach moze zajsc potrzeba powrotu do
    > starego oryginalnego ukladu; np: brak dostawy pradu, przewlekla susza i
    > brak wody w twoim deszczowym zbiorniku.

    He he, w przypadku braku prądu, spłuczka będzie najmniejszym moim
    problemem :-) Elektryczność zapewnia mi ogrzewanie, a także pracę
    serwerowni. Szczęśliwie jeszcze nigdy (mieszkam od kilku lat) nie zdarzyła
    się przerwa w dostawie prądu.
    Jeśli chodzi o przewlekłą suszę, to w ostateczności doleję kilkanaście
    litrów kranówki do zbiornika.

    > Nie wiem jakiego typu rozwiazanie masz w zbirniku regulujacym poziom
    > wody, ale jakiekolwiek by nie bylo, jest tam na pewno jakis plywak
    > kontrolujacy zawor wodny.

    Nie ma, bo nie ma żadnego rozwiązania w zbiorniku... Tzn. rozwiązania jest
    typu "rura odprowadzająca nadmiar wody z powrotem do rynny".

    > Jedynie o co powinienes zadbac to problem ewentualnego siedliska dla
    > drobnoustrojow i glonow w twoim zbiorniku. Klimat w Polsce i w tej
    > czesci Europy ma specyficznie sprzyjajace warunki do 'chodowli' mchow,
    > grzybow, itp.

    Zbiornik jest do tego przystosowany (przynajmniej tak mówi gwarancja),
    siakieś filtry UV ma, czy cuś :)
    Samą wodę oczywiście filtruję (sitkiem) przed wrzucaniem do zbiornika.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 30. Data: 2009-02-13 23:38:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wiem wiem, już o tym myślałem (wanna, prysznic, pralka...).

    Pomysł z pralką wygląda mi na najbardziej interesujący. Jak przeczytałem
    w innym miejscu, ma być ona również zasilana z tego zbiornika. Praca
    w obiegu zamkniętym to bardzo ekologiczne rozwiązanie.

    > Sam pomysł rzeczywiście dobry, jednak konstrukcyjnie sprawa się
    > mocno komplikuje (trzeba pompować szybciej niż woda napływa...).

    NIe trzeba. Zbiornik na szarą wodę instaluje się nisko, na przykład
    w piwnicy, ze spływem grawitacyjnym. Dopiero z niego pobiera się pompką
    wodę w miarę potrzeb.

    --
    Jarek