  • 11. Data: 2009-02-12 10:08:54
    Temat: Re: Wykrywacz poziomu wody
    Od: Tom <T...@n...com>

    bhk wrote:
    > A ja mam inną sugestie, a mianowicie dać sobie spokój
    > a wode z deszczówki wykorzystać do podlewania kwiatków
    > tudzież trawnika w ogródku.
    > Jak zaczniesz tym spłukiwać w domu to nieźle cuchnąć zacznie
    > zwłaszcza latem jak się ciepło zrobi, poza tym razem z wodą
    > zaciągnie jaja komarów które pięknie się zaczną wykluwać
    > w twojej spłuczce.
    > Nic tylko pozazdrościć. Będziesz się czuł jak nad jeziorkiem.
    >
    > bhk

    Nie wiem skad masz takie doswiadczenia. Mieszkam na suchym kontynencie i przez 7 lat
    mieszkalem w miejscu gdzie jedyna woda to wlasnie deszczowka, nie tylko plukalem nia
    kibel ale sie w niej kapalem, gotowalem i pilem. Zareczam ze po paru miesiacach w
    zbiorniku, mimo ciepla smakuje i pachnie wiele lepiej niz to co leci z kranu w
    miescie.

    Tomek

  • 12. Data: 2009-02-12 10:31:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tom,

    Thursday, February 12, 2009, 11:08:54 AM, you wrote:

    [...]

    > Nie wiem skad masz takie doswiadczenia. Mieszkam na suchym kontynencie

    Może właśnie dlatego, że mieszkasz na suchym kontynencie, nie wiesz,
    co to komary. Bo one jednak suchego klimatu nie znoszą - jak większość
    robactwa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-02-12 11:44:12
    Od: Tom <T...@n...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > Może właśnie dlatego, że mieszkasz na suchym kontynencie, nie wiesz,
    > co to komary. Bo one jednak suchego klimatu nie znoszą - jak większość

    Suchy jest bo wody jest malo, wilgotnosc rzadko spada ponizej 80% i komarow tu nie
    brakuje, standartowo stosuje sie siatki w oknach. Podobne siatki sa na otworach gdzie
    woda wplywa do zbiornika zeby komary nie znosily tam jajek. Jesli siatki sa
    zniszczone pomaga troche nafty rozlanej w zbiorniku - tworzy sie cienki film przez
    ktory larwy nie moga wyplynac zeby oddychac. Tak czy inaczej woda deszczowa nie psuje
    sie tak szybko i nie smierdzi, mowie o temperaturach latem 18 do 24 stopni minimum,
    30-pare w dzien. W Polsce powinna trzymac sie dluzej. Zylem pare ladnych lat na
    deszczowce, pilem ja , moje dzieci sie na niej wychowaly i do po okolo 8 latach w
    miescie dalej narzekaja ze miastowa woda smierdzi... dlatego odkad przeprowadzilem
    sie do "cywilizacji" pije piwo.

    Tomek

  • 14. Data: 2009-02-13 18:21:48
    Od: l...@g...com

    Jako czujnik poziomu wody możesz wykorzystać
    tak jak koledzy powyżej pisali, kontrakton.
    Tylko zamiast strugać samemu, poszukaj
    na śmietniku albo u sąsiada, zepsutego ekspresu
    do kawy. W zbiorniku na wodę montują właśnie takie
    czujniki :P

    Możesz dać 2 sztuki dla pewności

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2009-02-13 18:27:26
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

  • 16. Data: 2009-02-13 18:50:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-13 19:27:26 +0100, Mateusz Viste
    <m...@l...localhost> said:

    > Deszczówkę oczywiście należy odfiltrować (mechanicznie), a zbiornik zakupić
    > odpowiedni (UV), a nie korzystać z pierwszej lepszej beczki...

    Tak jeszcze a propos glonów, grzybów, czy innnego komarzego robactwa o
    którym ktoś wspominał - można beczkę zaopatrzeć w świetlówkę UV-C w
    hermetycznej obudowie, i automatem załączać codzień na kilka minut.
    Choć mało który plastik przeżyje na UVC... może polipropylen?

    > Spłuczka jest projektem testowym. Jeśli się sposoba, wykorzystam to źródło
    > wody także do pralki.

    No tak - odpada problem zmiękczania wody, zakamienionej grzałki :)

    --
    DJ

  • 17. Data: 2009-02-13 18:53:05
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Sunday 08 February 2009 17:46, Jacek Maciejewski wrote:
    > Złudzenie. Elektrody będą korodować chyba że je zrobisz z platyny.

    Ostatecznie ja także do takich wniosków dochodzę...
    Niestety elektrody z platyny mocno upośledzają ekonomiczny aspekt projektu,
    więc takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. :-)

    > na zanieczyszczeniach. IMO w zbiorniku deszczówki najlepiej zastosować
    > pływak z magnesem dzałającym na kontaktron.

    W zbiorniku deszczówki w ogóle nie będzie pływaka. Braku wody raczej nie
    będzie (a jeśli zdarzy się raz na rok, że zbiornik pusty, to doleję z
    kranu). Patent z elektrodami miałem zamiar montować w zbiorniku spłuczki,
    by pompa wpompowywała wodę dopóki poziom wody nie podejdzie do elektrod...

    > Konstrukcja powinna być na
    > tyle gruba by jakiś ślimak jej nie zablokował... Dobre wyjście to
    > wyłącznik ciśnieniowy używany w pralkach.

    Nie przewiduję ślimaków w mojej spłuczce :-)
    Woda będzie odprowadzana z rynny, przechodzić przez mechaniczny filtr (o
    oczkach znacznie mniejszych od ślimaka), i trafiać do stosownego zbiornika.

    Koniec końców, myślę że wykorzystam (jakże ekologiczną!) siłę grawitacji
    zamiast pompy. Tym samym projekt będzie w 100% wolny od elektroniki - będę
    tylko musiał znaleźć sposób by zamontować zbiornik (w sposób bezpieczny) na
    wysokości ~metra.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 18. Data: 2009-02-13 18:57:46
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

  • 19. Data: 2009-02-13 19:27:12
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-13 19:53:05 +0100, Mateusz Viste
    <m...@l...localhost> said:

    > Ostatecznie ja także do takich wniosków dochodzę...
    > Niestety elektrody z platyny mocno upośledzają ekonomiczny aspekt projektu,

    no to z grafitu... Możesz rozbebeszyć 2 baterie.

    > Nie przewiduję ślimaków w mojej spłuczce :-)

    jaja z deszczówką? nie wiem jaki mają rozmiar, musiałbyś poszukać.

> [...]
    > tylko musiał znaleźć sposób by zamontować zbiornik (w sposób bezpieczny) na

    Do spłuczki starczy, ale do pralki to już grawitacyjnie nie nalejesz,
    pompa by się przydała.

    --
    DJ

  • 20. Data: 2009-02-13 19:32:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Woda będzie odprowadzana z rynny, przechodzić przez mechaniczny
    > filtr (o oczkach znacznie mniejszych od ślimaka),

    Ślimak ma oczka na słupkach, takie niewielkie. Drań jeden porusza
    nimi i zagląda wszędzie. Warto to uwzględnić.

    --
    Jarek