  • 21. Data: 2011-05-30 12:01:45
    Temat: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-30 10:30, WOJO pisze:
    > Jak widzę takiego delikwenta z
    > włączonym kierunkowskazem, to oceniam jego prędkość. Jeżeli nie zwalnia,
    > to należy przypuszczać, że włączony kierunkowskaz jednak nie wskazuje chęci zmiany
    kierunku ruchu.

    A jak zwalnia a jednak jedzie na wprost ? :) Też czuł byś się winny
    wymuszenia pierwszeństwa ? Bo mandat byś dostał taki sam bez znaczenia
    czy ten co miał kierunkowskaz zwalniał czy też nie.

  • 22. Data: 2011-05-30 12:02:22
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ja miałem sytuację gdzie kobieta na drodze z pierwszeństwem włączyła
    > kierunkowskaz, zwolniła, ja ruszyłem i wpakowałem się w jej bok bo
    > przyspieszyła i pojechała na wprost. Wiem jak to załatwiają niebiescy a
    > świadka nawet żadnego nie miałem więc spisaliśmy oświadczenie, przyznałem
    > się do wymuszenia pierwszeństwa i tyle.

    Zaoszczędziłeś 300 na mandacie :)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 23. Data: 2011-05-30 12:06:09
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-30 11:58, WOJO pisze:
    > Policja orzekła, że winnym kolizji jest wyjeżdżający z podporządkowanej.
    > Koniec kropka.
    > Kierowca busa co najwyżej mógł dostać mandat za nadużywanie sygnałów
    > świetlnych.

    Co jest głupotą i sygnałem dla oszustów wyłudzających ubezpieczenia że
    to bardzo dobry sposób na odszkodowanie. Wystarczy jeździć po mieście
    udając że się skręca ale jadąc na wprost. I bum, pieniądze z OC winnego
    kolizji lecą do kieszeni biednego poszkodowanego. Genialna polska
    sprawiedliwość.

  • 24. Data: 2011-05-30 12:06:44
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-30 12:02, WOJO pisze:
    > Zaoszczędziłeś 300 na mandacie :)

    Wiem. Do tego pewnie z kilka godzin czekania na policje.

  • 25. Data: 2011-05-30 12:17:14
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > lecą do kieszeni biednego poszkodowanego. Genialna polska sprawiedliwość.

    Kto Cię zmusza do wjechania bezpośrednio przed "migający" ?
    Ty podejmujesz ryzyko i czasem przegrywasz...
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 26. Data: 2011-05-30 12:30:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w

> [...]
    > wprost. I bum, pieniądze z OC winnego kolizji lecą do kieszeni
    > biednego poszkodowanego. Genialna polska sprawiedliwość.

    Bo Adam nie byl poszkodowanym :-)

    No coz - jeden niezaleznych swiadkow, choc lepiej dwoch i kamera i
    mozna chyba w sadzie powalczyc. Choc jeszcze dobrze by bylo zeby na
    tym nagraniu sprawial wrazenie kogos naprawde chcacego skrecic, a
    nie walacym na wprost pelnym gazem.

    J.

  • 27. Data: 2011-05-30 12:47:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Myjk wrote:

    > Mon, 30 May 2011 09:55:12 +0200, WOJO

    > To po co w takim razie są kierunkowskazy, dla ozdoby?

    Kierunkowskazy sygnalizują tylko _zamiar_ wykonania manewru, a nie
    obligują sygnalizujacego do wykonania manewru.

    Zamiar ma to do siebie że można go zmienić.

    Weźmy coś takiego: zamierzasz wyprzedzać ciężarówkę, wrzucasz
    kierunek, i wychylasz się, a tu 200 metrów przed tobą, z lewej
    strony z pola wyjeżdża ciągnik.

    Czy to że wrzuciłeś kierunkowskaz oznacza że koniecznie musisz
    walić na czołówę z tym ciągnikiem czy jednak możesz przerwać
    manewr i wrócić na swój pas? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 28. Data: 2011-05-30 13:30:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 11:57:21 +0200, Excite

> [...]
    > świadka nawet żadnego nie miałem więc spisaliśmy oświadczenie,
    > przyznałem się do wymuszenia pierwszeństwa i tyle.

    Ty ją uderzyłeś, a nie ona Ciebie jak w rzeczonej sytuacji. Więc dobrze, że
    policji nie wzywałeś, to i na mandacie zaoszczędziłeś. ;) W Twojej sytuacji
    ani film, ani zeznania tysiąca świadków na Twoją korzyść, nic by nie
    zmieniły.

    Nawet twierdzenie i udowodnienie faktu przyśpieszenia nic by nie dało
    (samochód nie przyśpiesza na tyle szybko, że nie sposób tego zauważyć),
    byłeś na podporzadkowanej i byłeś tym, który uderzał w jej bok -- czyli
    ruszyłeś jak była już na Twojej wysokości, lub dosłownie chwilę przed.

    ergo, inna sytuacja i w zasadzie bezsprzeczna.

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2011-05-30 13:33:20
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "cbnet"

> [...]
    > więc auto osobowe wyjeżdża na drogę główną, a tam niemiła
    > niespodzianka: kierowca busa zamiast skręcić w prawo
    > w podporząkowaną, tak jak sygnalizował, pojechał prosto i wjechał
    > w bok auta osobowego, które w dobrej wierze wyjechało z drogi
    > podporządkowanej.
    > Dochodzi do kolizji, ale żaden z kierowców nie poczuwa się
    > do winy, więc na miejsce zdarzenia przyjeżdża Policja.
    >

    > Pytanie: którego z kierowców Policjant wskazuje jako jedynego
    > sprawcę kolizji obciążając go 6-punktami karnymi i mandatem?
    >

    > PS: sytuacja autentyczna, którą znam z beśposredniego opisu

    Kłania się zasada ograniczonego zaufania...nad czym się tu zastanawiać?

  • 30. Data: 2011-05-30 13:35:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 11:58:35 +0200, WOJO

    > Policja orzekła, że winnym kolizji jest wyjeżdżający z podporządkowanej.
    > Koniec kropka.

    Jeśli przyjęto mandat, to oczywiście że koniec i kropka.
    W przeciwnym razie decyzja policji to tylko sugestia.
    Przed sądem policjanci mogliby zmienić zdanie. :P

    > Kierowca busa co najwyżej mógł dostać mandat
    > za nadużywanie sygnałów świetlnych.

    Ojtam, pogadaj z Adasiem P., podobno wygrał podobną sprawę. :P

    --
    Pozdor Myjk