  • 1. Data: 2011-10-12 15:40:30
    Temat: Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...
    Od: atm <...@v...pl>

    Obliczam w systemowym kalkulatorze na SGS2: 10-10% wychodzi..... 9.9
    Licze na N8 to samo, wynik wynosi 9
    Czy to dodatkowe jadro az tak znaczaco wplywa na wynik?

  • 2. Data: 2011-10-12 15:52:24
    Temat: Re: Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j74cdh$7lg$1@news.onet.pl...
    > Obliczam w systemowym kalkulatorze na SGS2: 10-10% wychodzi..... 9.9
    > Licze na N8 to samo, wynik wynosi 9
    > Czy to dodatkowe jadro az tak znaczaco wplywa na wynik?

    :-) To panie matematyka jadrowa teraz jest u Samsunga...

  • 3. Data: 2011-10-12 15:59:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal w wiadomosci
    > Obliczam w systemowym kalkulatorze na SGS2: 10-10% wychodzi..... 9.9
    > Licze na N8 to samo, wynik wynosi 9
    > Czy to dodatkowe jadro az tak znaczaco wplywa na wynik?

    Po prostu obie "maszyny" inaczej interpretuja to wyliczenie.
    Jedna 10% interpretuje jako inny spsoob zapisu liczby 0,1 druga zas odejmuje
    od liczby 10 10% jej wartosci, czyli 1

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-10-12 16:09:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > Jedna 10% interpretuje jako inny spsoob zapisu liczby 0,1
    > druga zas odejmuje od liczby 10 10% jej wartosci, czyli 1

    Istotne jest jednak czego uzytkownik oczekuje od kalkulatora
    w telefonie - czy ma dzialac tak jak kalkulator biurkowy czy
    moze ma wymyslac jakies nowe cuda matematyki jadrowej?

  • 5. Data: 2011-10-12 19:17:11
    Od: atm <...@v...pl>

    > Istotne jest jednak czego uzytkownik oczekuje od kalkulatora
    > w telefonie - czy ma dzialac tak jak kalkulator biurkowy czy
    > moze ma wymyslac jakies nowe cuda matematyki jadrowej?

    Dokladnie, w zyciu codziennym jestem znacznie czesciej zainteresowanym
    obliczeniem vatu czy dochodowego....ehhh lubie te nowosci.
    Poza tym procenty wrzucili w naukowy tryb landscape.
    Znalazlem juz w Markecie zamiennik, ktory pozwala wybrac sposob liczenia
    procentow i ma guziol do ich liczenia w podstawowym trybie.

  • 6. Data: 2011-10-13 14:48:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci
    > "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    Istotne jest jednak czego uzytkownik oczekuje od kalkulatora
    > w telefonie - czy ma dzialac tak jak kalkulator biurkowy czy
    > moze ma wymyslac jakies nowe cuda matematyki jadrowej?

    Tez, a poza tym zapis 10 - 10% jest taki lekko ehmmm, niematematyczny.

    Albo 10 - 0,1 albo 10 - 10%*10

    (osobiscie interpretacja z wynikiem 9,9 mnie bardziej przekonuje niz z
    wynikiem 9)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-10-13 15:23:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Albo 10 - 0,1 albo 10 - 10%*10
    >
    > (osobiscie interpretacja z wynikiem 9,9 mnie bardziej przekonuje

    Jest niematematyczny, bo to jest zapis raczej ksiegowosciowy :-)
    Ci co obliczaja procenty na kalkulatorze spodziewaja sie wlasnie
    wyniku 9 a nie 9,9.

  • 8. Data: 2011-10-13 15:28:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jest niematematyczny, bo to jest zapis raczej ksiegowosciowy :-)

    Jak ksiegowosciowy to raczej standardem jest wciskanie:

    Pozdrawiam
    SDD