  • 11. Data: 2011-04-01 18:39:17
    Temat: Re: Wyciszenie dysku
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał" napisał w wiadomości grup
    > Postanowiłem wyciszyć swój dysk, bo ilość drgań przenoszonych na całą
    > obudowę jest nie do zniesienia.

    Jak masz jeden dysk to spróbuj inny patent. Kup 4 gumki (do ścierania) jak
    najbardziej miękkie. Na nim połóż dysk. Kiedyś tak wyciszyłem dysk i nie było
    dużych wibracji (były minimalne).

  • 12. Data: 2011-04-02 02:05:23
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    On Thu, 31 Mar 2011 10:51:17 +0200, Rafał <b...@g...pl> wrote:

    > Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
    > Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
    > zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
    > na łożyska.
    > Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

    na 100% skróci mu to żywot

    Patentów na głośny komp jest wiele.

    Na pewno nie jest to "kup drogą obudowę". Thermaltake za 1000 zł też drga
    :/ TO tylko kawał blachy + ładny panel przedni z LCD.

    Kup ciężką obudowę, minimum 10 KG , jeśli już po fakcie to proponuje zdjąć
    gumowe stopki obudowy, kupić uszczelki do okiem lub do drzwi, koniecznie
    gumowe ( gąbka jest za miękka, przykładowa aukcja z fajnym opisem i
    zdjęciami
    http://allegro.pl/uszczelka-uszczelki-do-okien-drzwi
    -e-na-metry-i1537613615.html
    ). Przyklej od spodu uszczelkę do obudowy około 1 cm od brzegu. Będzie
    wtedy solidnie stać na ziemi.

    Dalej jeśli jest miejsce to ją dociąż. Mała wycieczka do skupu złomu, lub
    do piaskownicy, trochę gimnastyki z tym jest ale 2 kg piasku w kartonie
    lub "skarpecie" też pomoże. Tylko odradzam jeśli masz kota bo pomyśli że
    to kuweta :/

    Dysk -

    1. Gumki czyli dysk 3,5 w zatoce 5,25(
    http://www.proline.pl/?p=SCY+HDD+STAB+II ) Można użyć dentki lub gumy o
    podobnych właściwościach. Recepturki pękają. Wady - słabe odprowadzanie
    ciepła.

    2. Przymocować kieszeń do spodu -
    http://img254.imageshack.us/i/dyzioqr6.jpg/
    Dużo daje tylko jeśli obudowa solidnie stoi i nie drga, Na fotce wersja
    alpha :] Po przyklejeniu uszczelki od spodu zamiast stopek dysk słychać
    tylko podczas ciężkiej pracy. Można tak upchnąć 3 dyski w jednej kieszeni
    + wentylator 8 lub 12 cm z przodu i wytrzyma każdy upał.
    Dobrze odprowadza ciepło ale skuteczność mała.

    3. Duży radiator - ( http://img51.imageshack.us/i/dyskradiatormalybmp.jpg
    /
    ). Wykorzystałem stare aluminiowe radiatory od P2 Slot1, zrobiłem w nich
    otwory aby pasowały do dysku i przymocowałem z obu stron. Od spodu
    przykleiłem uszczelki do okien i gotowe. Dysk można położyć luzem na
    spodzie obudowy albo włożyć w zatokę 5,25. Trochę zabawy z wierceniem +
    potrzeba długich śrub bo radiator jest gruby, ale do ciężkiej budy można
    upchać 5 dysków.

    4. inne pomysły ?

    To co widziałem kiedyś na niemieckim forum wyglądało ciekawie; Koleś
    zrobił otwory w spodzie obudowy aby kable sata i zasilanie przez nie
    przeszło i ... Postawił obudowę na 4 dyskach sata rozstawionych w
    narożnikach + jakaś guma aby wszystko dobrze przylegało :] Dyski podobno
    były ciche i dodatkowo służyły jako stopki :]

  • 13. Data: 2011-04-06 12:43:18
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Rafał <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >prowizorycznych
    >wspornikach wykonanych z twardej gąbki.
    >Teraz prawie go nie słychać. Drgania nie są do obudowy przenoszone,
    >ale......
    >zauważyłem, że ten dysk w tej gąbce strasznie się trzęsie.
    >Pytanie :
    >Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
    >Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
    >zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
    >na łożyska.
    >Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

    Sa tez specjalne obudowy (dyskow) wyciszajace takze
    sam halas wydawany przez dysk (czyli. np prace glowic).
    Ale to juz chyba tak od stowy w gore i to bardziej dla tych, ktorzy
    chca miec maksymalnie wyciszony komputer

  • 14. Data: 2011-04-06 12:46:24
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 31/03/2011 09:51, Rafał wrote:
> [...]
    > na łożyska.
    > Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

    Napisz lepiej, co to za dysk cały od nowości skacze, zebym przypadkiem
    nie kupił. Miałem w rękach niejeden dysk od czasów jakichś 10-gigowych w
    386DX33 i żaden się nie trząsł.

    Kamil

  • 15. Data: 2011-04-06 12:58:05
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Kamil <k...@s...com> napisał(a):

    >Napisz lepiej, co to za dysk cały od nowości skacze, zebym przypadkiem
    >nie kupił. Miałem w rękach niejeden dysk od czasów jakichś 10-gigowych w
    >386DX33 i żaden się nie trząsł.

    386 i 10 gigowe dyski? :)

  • 16. Data: 2011-04-06 13:03:55
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 06/04/2011 13:58, Przesmiewca wrote:

    > 386 i 10 gigowe dyski? :)

    No może przesadziłem, z 500MB to był już szpan. Tak czy inaczej jeśli
    dysk się trzęsie, to oddałbym go do reklamacji albo kupił drugi, bo
    normalne to nie jest.

    Kamil

  • 17. Data: 2011-04-06 16:01:50
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Kamil <k...@s...com> napisał(a):

    >No może przesadziłem, z 500MB to był już szpan.

    W 1993 kupilem 486DX2 66MHZ z dyskiem 100MB :)
    Sporo to wszystko kosztowalo.

    >Tak czy inaczej jeśli
    >dysk się trzęsie, to oddałbym go do reklamacji albo kupił drugi, bo
    >normalne to nie jest.

    Dysk sie trzasc nie moze, tzn moze, ale dlugiej zywotnosci nie wroze.

  • 18. Data: 2011-04-07 09:48:42
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 06/04/2011 17:01, Przesmiewca wrote:

    > W 1993 kupilem 486DX2 66MHZ z dyskiem 100MB :)
    > Sporo to wszystko kosztowalo.

    W moim pierwszym 386 (DX40) miałem bodajże 40MB, ale pamiętam kolegę z
    20MB. Grał wtedy w UFO:EU, tam były tysiące plików po kilka bajtów
    każdy, ale na FAT16 zajmowały sporo, więc musiał wszytko inne zipować na
    dyskietki, kiedy chciał pograć. :)

  • 19. Data: 2011-04-07 11:43:52
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-31 20:20, topek pisze:
    > Zenujacy palant.

    idź do piaskownicy

  • 20. Data: 2011-04-12 18:18:15
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Kamil wrote:

    > Napisz lepiej, co to za dysk cały od nowości skacze, zebym przypadkiem
    > nie kupił.

    Samsung HD103SJ