  • 1. Data: 2011-03-31 08:51:17
    Temat: Wyciszenie dysku
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Postanowiłem wyciszyć swój dysk, bo ilość drgań przenoszonych na całą
    obudowę
    jest nie do zniesienia.
    Jako że komputera nie przenoszę dysk usadowiłem luźno położywszy go na
    prowizorycznych
    wspornikach wykonanych z twardej gąbki.
    Teraz prawie go nie słychać. Drgania nie są do obudowy przenoszone,
    ale......
    zauważyłem, że ten dysk w tej gąbce strasznie się trzęsie.
    Pytanie :
    Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
    Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
    zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
    na łożyska.
    Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

  • 2. Data: 2011-03-31 09:26:38
    Temat: Re: Wyciszenie dysku
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-31 10:51, Rafał pisze:
    > Postanowiłem wyciszyć swój dysk, bo ilość drgań przenoszonych na całą
    > obudowę jest nie do zniesienia.

    > zauważyłem, że ten dysk w tej gąbce strasznie się trzęsie.

    chyba jaja chyba sobie robisz ? po odkręceniu śrubek miał przestać drgać ?

    > Pytanie :
    > Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?

    Skąd, dysk przykręca się do obudowy tylko po to aby nie się nie
    poniewierał w środku

> [...]
    > na łożyska.
    > Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

    ciulnij nim o glebę i sprawdź, najlepiej kilka razy - zapewne wynik
    testu będzie zaskakujący

  • 3. Data: 2011-03-31 09:46:33
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    boxfish wrote:

    > chyba jaja chyba sobie robisz ? po odkręceniu śrubek miał przestać drgać ?

    nie,
    ale zaskoczyło mnie, że trzęsie się aż tak :)

    > ciulnij nim o glebę i sprawdź, najlepiej kilka razy - zapewne wynik
    > testu będzie zaskakujący

    rozumiem, że ty kilka takich testów masz już zas sobą, tak?

  • 4. Data: 2011-03-31 11:12:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał" 4...@g...pl

    > rozumiem, że ty kilka takich testów masz już zas sobą, tak?

    On bazuje na wiedzy takich jak Ty. :)
    Skontroluj jeszcze temperaturę dysku...

    IMO najrozsądniejszym sposobem na wyciszenie dysku jest jego wyłączenie.
    Innym, ale przed zakupem, jest wybranie dysku cichego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-03-31 11:43:48
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2011-03-31, Rafał <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > na łożyska.
    > Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

    nie.

    natomiast zazwyczaj rozwiązanie jest prostsze - użyj gumowych podkładek
    do śrubek.

    depesz

    --
    The best thing about modern society is how easy it is to avoid contact with it.
    http://depesz.com/

  • 6. Data: 2011-03-31 18:20:58
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-03-31 11:26, boxfish pisze:
    > ciulnij nim o glebę i sprawdź, najlepiej kilka razy - zapewne wynik
    > testu będzie zaskakujący
    Zenujacy palant.
    Juz? Spusciles z krzyza?

    --
    topek -> jak zawsze...
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 7. Data: 2011-03-31 23:35:22
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 10:51:17 +0200, Rafał napisał(a):

    > Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
    > Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
    > zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
    > na łożyska.

    Pewnie tak. Ja sobie poradzilem kompromisowo. Co prawda dysk niedrogi a i
    jakies szanse na wymiane byly, ale nie chcialo mi sie wszystkiego od
    poczatku instalowac.
    Docialem sobie 1,5cm plaskownik wielkosci dysku, do niego przykrecilem
    dysk, a pozniej do korytka z pomoca gumowych dystansow (chyba bez tego tez
    byloby OK). Jest upragniona cisza:)

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 8. Data: 2011-04-01 13:41:23
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Skontroluj jeszcze temperaturę dysku...

    dochodzi do 45 stopni (Samsung HD103SJ)
    le było to nie wiem i czy to dużo też nie wiem

    > IMO najrozsądniejszym sposobem na wyciszenie dysku jest jego wyłączenie.
    > Innym, ale przed zakupem, jest wybranie dysku cichego.

    tylko, że dyski ciche są wolne i tu jest mały problem :)

  • 9. Data: 2011-04-01 13:57:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał" 4...@g...pl

    > dochodzi do 45 stopni (Samsung HD103SJ)
    > le było to nie wiem i czy to dużo też nie wiem

    Mało. Graniczną jest temperatura pomiędzy 55 stopni i 60 stopni.

    > tylko, że dyski ciche są wolne i tu jest mały problem :)

    :)

    -=-

    SSD są i ciche, i szybkie -- ale są drogie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-04-01 18:00:48
    Od: "tygryseek" <t...@t...pl>

    Witam.
    Swoje dwa dyski musiałem tez wyciszyć .Nie były specjalnie głośne ale
    obudowa wpadała w rezonans.
    Dyski leżą na dole obudowy .Więc od dołu :
    -cztery "stopki" z mikrogumy
    -stalowa płyta grubości 5 mm
    -4 plasterki korka aby był przewiew powietrza.
    -dwa dyski skręcone razem płaskownikiem aluminiowym z zachowaniem
    "przewiewu".
    Całość spięta gumką przytrzymującą wentylator na wolnych obrotach .
    Działa to około 4-5 lat.Jest ciche ,temperatura dysków około 38 stopni.
    Oto fotka :
    http://img703.imageshack.us/img703/802/dsc0199hd.jpg
    Pozdrawiam.