  • 61. Data: 2010-10-17 16:54:49
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: Jarek <j...@s...pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 14:57:09 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Żeby mozna było wyszkuać gdzie je robisz. Casty to zło jesli je uzywasz
    > masz coś nie tak z designem. Dzieki przydlugiej składni można je znaleźć
    > skuteczniej (bez analizy jezyka) niz casty z C i innych podobnych.

    Czyli jak w programie jest błąd to pierwsze co robisz to szukasz gdzie są
    casty? To taki sam argument że jak w programie jest błąd to pierwsze co
    robie to wyszukuje pętle for (wstawić cokolwiek).

    Cast to jest narzędzie, ono nie jest złe, nie ma w nim diabła, ono może być
    źle użyte.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2010-10-17 18:41:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-17 18:54, Jarek wrote:
    > Czyli jak w programie jest błąd to pierwsze co robisz to szukasz gdzie są
    > casty?

    Nie. Ale pierwsze co robie na code review to pytam autora po co. I
    prawie zawsze można znaleźć lepsze rozwiązanie które w przyszlości
    będzie łatwiejsze w utrzymaniu. A szczegolnie jak to jest dynamic_cast.

    > Cast to jest narzędzie, ono nie jest złe

    Nie zgadzam się. Błedy produkowane przez casty są jednymi z
    najtrudniejszych do znalezienia w kodzie produkcyjnym.

    Cast to obejście silnych typów. Jak się dobrze pomysli to zazwyczaj nie
    trzeba obchodzić.

  • 63. Data: 2010-10-18 09:06:08
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    W dniu 17.10.2010 20:41, Sebastian Biały pisze:

    > Nie. Ale pierwsze co robie na code review to pytam autora po co. I
    > prawie zawsze można znaleźć lepsze rozwiązanie które w przyszlości
    > będzie łatwiejsze w utrzymaniu. A szczegolnie jak to jest dynamic_cast.

    No ale przyznaj, że "prawie" robi jednak różnicę. No i czy wszystkie
    casty są jednakowo złowróżbne ? Piszesz o dynamic_cast jako szczególnie
    groźnym, ale wg. mnie jest to jeszcze względnie bezpieczne - złe
    castowanie od razu wychodzi.
    Co innego reinterpret_cast. To już groźny żywioł, niestety rzadko
    używany. W tych źródłach, które najczęściej oglądam jest po prostu
    w tym kontekście castowanie w stylu C.

    Wpadłem na pomysł, że możnaby przeszukiwać źródła pod kątem void* - na
    ogół rzutowaniu reinterpret towarzyszy właśnie coś takiego.

> [...]
    > najtrudniejszych do znalezienia w kodzie produkcyjnym.
    >
    > Cast to obejście silnych typów. Jak się dobrze pomysli to zazwyczaj nie

    Czasem trzeba. Nie sposób przewidzieć wszystkich możliwych funkcji
    wirtualnych w klasie bazowej - czasem jest to niemożliwe.
    Czasem dostajemy gotową biblioteke, w której brakuje określonych
    funkcji wirtualnych i trzeba sobie radzić - wtedy dynamic_cast

  • 64. Data: 2010-10-18 16:24:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-18 11:06, Mirosław Habarta wrote:

    > No ale przyznaj, że "prawie" robi jednak różnicę.

    Jezyk to nie religia. Jak sie nie da to się izoluje, opisuje i stawia
    duzo asertów i unit testów i dalej świadomie unika.

    > casty są jednakowo złowróżbne ? Piszesz o dynamic_cast jako szczególnie
    > groźnym, ale wg. mnie jest to jeszcze względnie bezpieczne - złe
    > castowanie od razu wychodzi.

    Nie wychodzi od razu. Wychodzi w runtime. To jest ta różnica. A runtime
    nie zawsze przechodzi każdą ściezką nawet jesli poświęcisz czas na
    zrobienie porządnych testów kryjących większość kodu to gdzieś coś
    przeoczysz.

> [...]
    > Czasem dostajemy gotową biblioteke, w której brakuje określonych
    > funkcji wirtualnych i trzeba sobie radzić - wtedy dynamic_cast

    Widze dwa rozwiazania:

    a) wizytacje (o ile możesz zmienić klasy bazowe).

    b) pseudo-wizytacje gdzie double-disptach zamieniony jest na
    dynamic_cast ale *wyizolowane* w jednym łatwym do utrzymania miejscu w
    kodzie a reszta kodu jest chroniona kontrolą typów. Łaczy zalete
    wizytorów w sensie kontroli typów compile-time a jednocześnie nie
    ingeruje w obcy kod.

    Ogólnie 15 minut poświęcone na usuniecie gówna w postaci casta moga
    zaprocentować w postaci nie straconych 3 dni na szukaniu problemu u
    klienta w Kambodży.

  • 65. Data: 2010-10-19 14:39:04
    Od: p...@p...onet.pl

    > zrobiłem sobie 6 tygodni przerwy z drugiej strony czasem gdy coś mi się
    > niespodziewanie uda wpadam w stan który można oddac słowem 'maniac' (rodzaj
    > zadowolenia ktory mozna by np wyrazić bićiem pięsciami w szafę)

    moze lekka przesada bo to bardzo nieprecyzyjnie powiedziane ale
    gdy cos sie faktycznie uda (nic specjalnego po prostu coś fajnie działa)
    to ogarnia mnie wtedy takie swoiste poczucie zadowolenia

    warto oczywiscie mowiac o programowaniu jako zajeciu oddzielić 'czyste'
    programowanie (gdy programuje sie jak chce i co chce) od programowania
    w robocie (to drugie niesie za sobą szereg głupot i bezsensow (np zwyczaj
    by programowac az 8 godzin dziennie, wypelniac kretynskie timesheety
    itp)) - bardziej warto mz skupic sie na tym 'czystym' programowaniu

    fir

  • 66. Data: 2010-10-22 15:14:12
    Od: Norbert <n...@r...no>

    http://code.google.com/p/delphi-spring-framework/

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 67. Data: 2011-12-18 12:25:54
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Norbert" napisał:

> [...]

    Ty coś piszessz? Bo po polsku nie za bardzo Ci idzie.

    Remek